فسیل های قدیمی کشف شده در معدنی متروک در ایالت نوادا

مریم اصلانی
مریم اصلانی شنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
فسیل های قدیمی کشف شده در معدنی متروک در ایالت نوادا

شهر و معدنی متروکه در نوادای آمریکا که هم از بُعد گردشگری وحشت جذاب است و هم عاشقان طبیعت گردی و ماجراجویی را شیفته خود کرده است.

پیش از این نیز همراه شما عزیزان به شهرهای متروکه و قدیمی بسیاری سر زدیم که روزگاری در اوج رونق و شکوفایی اقتصادی بودند و مملو از عطر و طعم زندگی، اما به سبب پاره‌ای وقایع غیرقابل پیش بینی و ناخوشایند از رونق افتاده و آرام آرام متروکه شدند. 

این مسئله در مورد مقصد گردشگری امروز ما نیز صدق می‌کند. هر چند این شهر در کنار برگزاری تورهای گردشگری متعدد در این حوزه، از جذابیتی متفاوت نیز بهره‌مند است که در دل سیاهی معدن متروکه‌ی آن کشف شده است. به هر رو سفر امروز ما آمیزه‌ای است از گردشگری وحشت و سفری به دل دوران ماقبل تاریخ و عجایب آن روزگار، پس با کجارو و این سفر ماجراجویانه همراه شوید.

پارک ایالتی در نوادا معدن فسیل نوعی خزنده ماهی ماقبل تاریخی

در آمریکا و منطقه‌ی «نورث‌وسترن» ایالت نوادا، پارکی ایالتی واقع شده است که بیش از ۴۵۰ هکتار وسعت دارد. این پارک از دو منظر برای صنعت گردشگری جذابیت دارد، هم به دلیل حضور یک شهر قدیمی و مخروبه که به عنوان شهر ارواح شهرت یافته و هم به دلیل معدن متروکه‌ی خود که حقایقی ماقبل تاریخی را در دل خود پنهان کرده است.

پارک ایالتی «Berlin- Ichthyosaur» آمیزه‌ای است از شکوهی از دست رفته و تاریخی فراموش شده. نام آن نیز برگرفته از نام دو مکانی است که باعث به شهرت رسیدن آن شده‌اند. یک بخش نام این پارک به برلین اشاره دارد که نام شهر معدنی و متروکه‌ای است که روزگاری بخش فعالی از این منطقه بود، اما مدت‌های مدیدی است که متروکه و خالی از سکنه شده است. این شهر یا بهتر است بگوییم دهکده‌ی روح زده مملو از چوب و فلز در حال پوسیدن، یک معدن عمیق و تیره و تار دارد که البته اکنون درهایش را به روی عموم گشوده است. اما بخش دیگر نام این پارک نیز حاصل کشف فسیل نوعی خزنده ماهی ماقبل تاریخی است که بیشترین تمرکزش در این قاره بوده است.

پارک ایالتی در نوادا معدن فسیل نوعی خزنده ماهی ماقبل تاریخی

سایه‌ای از گذشته

حقایق و مستندات تاریخی بسیاری در این پارک وجود دارد و البته حضور جذابیت‌های ماقبل تاریخی آن را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. داستان شهر برلین، داستان نسل بشر است، داستان انسان‌هایی که روزگاری باعث رونق و آبادانی این منطقه بودند.

این داستان در سال ۱۸۶۳ آغاز می‌شود، وقتی که یک گروه از جستجوگران و اکتشاف کنندگان معدن از راه رسیده و موفق به کشف معدنی از طلا و نقره در این منطقه شدند. در سال ۱۸۹۶ معدن شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۹۰۸ این منطقه به بالاترین میزان جمعیت خود یعنی ۲۵۰ نفر رسید. اما خب متأسفانه عمر معادن گاهی بسیار کوتاه است و این نیز سرنوشت شومی بود که گریبانگیر معدن و شهر نوپای آن شد.

این پارک ایالتی علاوه بر جذابیت در دنیای وحشت، برای عاشقان موجودات ماقبل تاریخی نیز مکانی مناسب و ایده‌آل است

در سال ۱۹۱۱ همه چیز به پایان رسید و شهر و معدن هر دو متروکه شدند، البته در این مدت اکتشاف‌گران موفق به استخراج مقادیر زیادی طلا از این زمین‌ها شدند که نزدیک به ۸۵۰ هزار دلار ارزش داشت. اما اکنون و بیش از یک قرن بعد، خانه‌های خالی و ساختمان‌های در حال نابودی این شهر ظاهرا در زمان منجمد شده و تنها نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهد اینجا نیز روزگاری مسکونی و لبریز از هیجان و ضرباهنگ تند زندگی بوده است.

خب این بود مختصری از داستان این شهر متروکه و خالی از سکنه‌ی امروزی، اما معدن قدیمی نیز در همان نزدیکی واقع شده و شامل یک مسیر سه مایلی زیرزمینی است.

پارک ایالتی در نوادا معدن فسیل نوعی خزنده ماهی ماقبل تاریخی

اما ظاهرا این جستجوگران تنها کسانی نبودند که به گشت و گذار در اعماق زمین‌های این منطقه آمده بودند. مدت‌ها قبل از حضور آنها، این ناحیه ساکنانی دیگر را به خود دیده بود که بقایای اجسادشان در زمین استخری ماقبل تاریخی در اعماق این معدن کشف شد، حقیقتی که معدن‌چی‌ها از آن بی‌خبر بودند. این خزنده ماهی به نام «Ichthyosaur» یک موجود ماقبل تاریخی با بدنی دلفین مانند است که روزگاری که این زمین‌ها هنوز هم زیر آب بوده، بر این ناحیه حکمفرمایی می‌کردند. اکنون اما استخوان‌ و فسیل‌های برجای مانده از این موجودات در خانه فسیل‌های این پارک نگهداری می‌شود که باعث شده این پارک در عین حال هم مکانب جذاب‌تر و هم جایی ترسناک‌تر شود.

پارک ایالتی در نوادا معدن فسیل نوعی خزنده ماهی ماقبل تاریخی

اما صرف‌نظر از این مسائل جالب توجه، این پارک برای بازدیدکنندگان مدرن و امروزی هنوز هم جذابیت‌های بسیاری دارد، به ویژه از زمانی که بسیاری برای اردو زدن یا گشت و گذار در مسیرهای خوش منظره و راهپیمایی کردن در میان چشم‌اندازهای دلفریب به آنجا می‌آیند. اما البته به این نکته توجه کنید که تنها پیاده روی و استراحت در چادر شما را به معنا و مفهوم واقعی سفرتان به این منطقه نخواهد رساند و حتما باید سری هم به معدن قدیمی بزنید و کمی بیشتر با نبض حیات این منطقه در زمان اوج شکوفایی و رونق اقتصادی آشنا شوید.

خوشبختانه معدن در تمامی طول فصل تابستان به روی تورهای عمومی گردشگری باز است و زمین‌های این منطقه هم که ۳۶۵ روز سال به صورت ۲۴ ساعته پذیرای گردشگران است. این بدین معنی است که اگر افراد در زمین‌های اطراف این پارک چادر زده باشند، می‌توانند نیمه شب چراغ قوه برداشته چراغ قوه برداشته و به بازدید شهر ارواح ترسناک آن بروند.

پارک ایالتی در نوادا معدن فسیل نوعی خزنده ماهی ماقبل تاریخی

اما اگر کسی قصد چنین بازدید را دارد بهتر است تجهیزات لازم را با خود بیاورد که از جمله مهم‌ترین آنها چراغ قوه‌های مخصوص و قوی است که بتواند به خوبی راه تاریک پیش رو را روشن کرده و موانع موجود یا جانواران شب زی در حال پرسه زدن را در معرض دید قرار دهد. در نهایت اگر شما واقعا دوست دارید حین بازدید از این منطقه از جذابیت‌های بی بدیل یک تور وحشت شبانه نیز لذت ببرید، شب بهترین زمان شما است.

پارک ایالتی در نوادا

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از مطالعه آن و همراه کردن با ما لذت برده باشید.

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه