کامیلو؛ ساحلی از زباله در هاوایی

پویان میهن‌پرست
پویان میهن‌پرست پنجشنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کامیلو؛ ساحلی از زباله در هاوایی

کامیلو، ساحلی در جزیره ی زیبای هاوایی است که به خاطر جریان امواج اقیانوس آرام، تبدیل به یک ساحل مملو از زباله شده است. برای آشنایی با این جزیره، در کجارو همراه ما باشید.

در سمت جنوب شرقی جزیره‌ی بزرگ هاوایی، ساحلی به نام «کامیلو» وجود دارد. جریان چرخشی امواج اقیانوس، هر نوع زباله‌ای که تصورش را می‌توانید بکنید، از شمال غربی اقیانوس آرام به اینجا می‌آورد. اهالی این جزیره در گذشته به این ساحل می‌رفتند تا کنده‌ها و چوب‌های بادوام را که جریان آب به ساحل آورده بود، جمع‌آوری کنند و به وسیله‌ی آن‌ها، کلبه‌های زیبا و جالب خود را بسازند. اما امروزه، حجم بسیار زیادی از زباله و پلاستیک جای آن کنده‌های چوب را گرفته است و به صورتی هلالی شکل، به طول یک و نیم کیلومتر نمایی بسیار زننده‌ و غم‌انگیز ایجاد کرده است.

ساحل کامیلوجزیره‌ی هاوایی در مسیر امواج چرخشی اقیانوس آرام، بین آمریکای شمالی و ژاپن قرار دارد و حاصل آن جذب زباله از سراسر قسمت شمالی اقایانوس آرام و آوردنش به مرکز اقیانوس است. تقریبا ۹۰ درصد این زباله‌ها از جنس پلاستیک هستند و همانطور که می‌دانید، پلاستیک به این سادگی‌ها تجزیه نمی‌شود.

ساحل کامیلو

مجمع‌الجزایر هاوایی، که از جزیره‌ی بزرگ هاوایی شروع می‌شود و تا ۲۵۰۰ کیلومتر به سمت غرب امتداد می‌یابد، شبیه به دندانه‌های یک شانه‌ی مو عمل می‌کنند و زباله‌هایی که با جریان آب در چرخش‌اند، متوقف می‌کنند.

ساحل کامیلو

حجم بسیار زیادی از این زباله‌ها در ساحل کامیلو به دام می‌افتند. در سال‌های اخیر، چندین شورای مردمی برای تمیز کردن این منطقه تشکیل شد. قبل از این تلاش‌ها، در برخی نقاط از این ساحل، ارتفاع زباله‌ها به ۳ متر نیز می‌رسید.

ساحل کامیلو

امروزه، سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ تن زباله بصورت داوطلبانه از این ساحل جمع‌آوری می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع AmusingPlanet

دیدگاه