برترین مکان های گردشگری، اسپانیا

بهاره غنچه
بهاره غنچه دوشنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
برترین مکان های گردشگری، اسپانیا

اسپانیا یکی از زیباترین کشورهای جهان که هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. با کجارو همراه باشید تا برترین مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری آن را بشناسیم.

اسپانیا کشور شگفت‌انگیزی برای گردشگری است. این کشور پوشیده از مناظر بکر طبیعی، دشت‌های سرسبز و کوه‌های باشکوه است. اسپانیا کشوری با قدمت تاریخی است که فرهنگ غنی و جذابی دارد. غذاهای آن بسیار دلپذیر هستند و جاذبه‌های فراوانی دارد. اگر تاریخ و فرهنگ در گردشگری برای شما معیار اصلی است، در این مقاله ۱۰ تا از برترین جاذبه‌های این کشور را معرفی می‌کنیم تا با فرهنگ و طبیعت این کشور بیشتر آشنا شوید.

الحمرا

کاخ الحمرا مشرف به شهر گرانادا است که شاعران مورویی از آن به‌عنوان مروارید در زمرد یاد می‌کنند. دلیل این نام‌گذاری رنگ کاخ و قرارگیری آن در میان انبوه جنگل سرسبز و تنه‌های قهوه‌ای درختان است. این بنا یکی از برجسته‌ترین معماری‌های موروها در جهان است. موزاییک‌ها، چشمه‌های سنگ مرمر، باغ‌های سرسبز از ویژگی‌های اصلی این کاخ است.

الحمرا

پس از بازسای این کاخ توسط مسیحیان از آن به‌عنوان دادگاه سلطنتی پادشاه فردینالد و ملکه کریستیان استفاده شد و در همین مکان بود که کریستف کلمب دستور سلطنتی برای سفر به جهان را دریافت کرد. برای بازدید، از قبل بلیط رزرو کنید و حتما یک روز کامل را به گردش در آن اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید:

الحمرا

پیست اسکی کوهستان سیرانوادا

در نزدیکی شهر گرانادا در کوهستان سیرانوادا، مرتفع‌ترین پیست اسکی اروپایی قرار گرفته است. ارتفاع آن بیش از ۳۴۷۸ متر نسبت به سطح دریا است.

پیست اسکی کوهستان سیرانوادا

این پیست مسیر اسکی به طول ۱۰۵ کیلومتر دارد و از اوایل آذرماه تا اوایل اردیبهشت ماه فصل برف و اسکی این مکان خواهد بود.

پیست اسکی کوهستان سیرانوادا

آتشفشان تیدو

کوه تیدو در جزایر قناری با مناظر شگفت‌انگیز و بی‌نظیر، یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری در تعطیلات در اسپانیا است. ارتفاع این کوه ۳۷۱۸ متر از سطح دریا است که مرتفع‌ترین نقطه در اسپانیا است. این کوه از آتشفشان‌های فعال در جهان به شمار می‌رود که آخرین فعالیت آن در سال ۱۲۸۸ رخ داده است.

آتشفشان تیدو

اطراف این آتشفشان پارک ملی تیدو قرار دارد که به ثبت جهانی یونسکو نیز رسیده است. آسمان صاف و پاک، این منطقه را جز محبوب‌ترین مناطق برای فعالیت‌های نجومی تبدیل کرده است و اولین رصدخانه بین‌المللی در این منطقه در سال ۱۳۴۳ تاسیس شده است.

آتشفشان تیدو

بیابان تابرناس

بیابان تابرناس در آلمریا، تنها بیابان اروپا است. از نظر وضعیت آب و هوایی از خشک‌ترین مناطق اروپا است. از این بیابان در بسیاری از پروژه‌های فیلم‌های هالیوودی فیلمبرداری شده است، پروژه‌هایی چون غرب وحشی آمریکا، وسترن.

بیابان تابرناس

در این بیابان شهرک سینمایی کوچک هالیوودی با طراحی وسترن قرار دارد که در سال ۱۳۴۴ برای فیلم چند دلار بیشتر ساخته شد. فیلم خوب، بد و زشت نیز در همین مکان فیلمبرداری شده است که این شهرک را به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل کرده است. همچنان از این شهرک برای فیلمبرداری استفاده می‌شود و اخیرا قسمت جدید سریال دکتر هو در آن فیلمبرداری شده است.

بیابان تابرناس

اسنک‌های پینچو، سان‌سباستین

شهر سن‌سباستین در شمال باسک برای سواحل منحصر‌به‌فرد و ورزش‌های آبی‌اش معروف است اما شهرت اصلی آن به اسنک‌های پینچو آن باز می‌شود.

اسنک های پینچو

این شهر مرکز غذاهای خوشمزه و دلپذیری است که کافه‌های بسیاری را در خود جای داده است. از بهترین تجربه‌های غذایی این کشور، طعم دلپذیر پینچوهای سن‌سباستین است.

اسنک های پینچو

نقاشی گرنیکا اثر پیکاسو

پایتخت اسپانیا، مادرید سراسر از گالری‌های هنری متنوعی است که آثار کلاسیک تا معاصر را شامل می‌شوند. اما اگر فقط به‌دنبال تماشای یک اثر هنری خارق‌العاده هستید، نقاشی گرنیکا اثر هنرمند معاصر اسپانیایی، پیکاسو به شما پیشنهاد می‌شود. این اثر مهم از مشهورترین نقاشی های جهان به شمار می‌آید.

نقاشی گرنیکا

این اثر بمباران دهکده گرنیکا توسط هواپیماهای آلمانی در خلال جنگ داخلی اسپانیا را نشان می‌دهد. این اثر در موزه ریناسوفیا قرار دارد و امسال ۸۰ سالگی آن را جشن می‌گیرند تا پیام ضد جنگ این اثر را حفظ و منتشر کنند.

نقاشی گرنیکا

کلیسای ساگرادا فامیلیا

شاهکار ناتمام معمار آنتونی گوودی امروزه به یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری بارسلونا تبدیل شده است. ساخت این کلیسای کاتولیک در سال ۱۲۶۱ آغاز شده و احتمال می‌رود تا سال ۱۴۰۵ به پایان برسد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

آنتونی گوودی که از معماران برجسته اسپانیایی است ۱۵ سال از آخر عمر خود را صرف طراحی و ساخت این کلیسا کرد. برای بازدید از دیگر آثار او می‌توان به پارس‌گول و لاپدررا سر زد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کامینو دسانتیاگو

کامینو دسانتیاگو یا جاده سنت‌جیمز یکی از محبوب‌ترین مسیرهای زیارت مسیحیان در قرون‌وسطا بوده است. امروزه نیز از این مسیر برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری استفاده می‌کنند و به سنت قدیم برای زیارت کلیسای جامع سانتیاگو از آن عبور می‌کنند.

کامینو دسانتیاگو

معمولا مسافران از نمادهای صدف در راه استفاده می‌کنند تا مسیر را مشخص کنند.

کامینو دسانتیاگو

کلیسای جامع والنسیا

کلیسای جامع والنسیا ادعا می‌کند که جام مقدس مسیح که در شام آخر از آن نوشید را نگهداری می‌کند. برای تماشای این جام مقدس باید به این کلیسا سری بزنید.

کلیسای جامع والنسیا

گفته می‌شود که این جام بین قرن چهارم قبل از میلاد و قرن اول میلادی توسط پاپ‌ها استفاده می‌شده است. پاپ جان دوم در سال ۱۳۶۱ و پاپ بندیکت شانزده ام در سال ۱۳۸۵ برای این جام مقدس جشن گرفتند.

کلیسای جامع والنسیا

جزیره ایبیزا

جزیره اسپانیایی ایبیزا که در دریای مدیترانه واقع شده است در جهان به‌عنوان بهترین مکان برای برگزاری مراسم‌ها و جشن‌ها شناخته می‌شود. در فصل تابستان بهترین جشن‌ها در آن اجرا می‌شود.

جزیره ایبیزا

این جزیره همچنین برای سواحل زیبا و دهکده‌های دیدنی‌اش به یکی از مناطق پرطرفدار گردشگری تبدیل شده است که به ثبت جهانی یونسکو نیز رسیده است.

جزیره ایبیزا

مطالب مرتبط:

دیدگاه