پرواز موفقیت آمیز هواپیمای فوق صوت در استرالیا

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
پرواز موفقیت آمیز هواپیمای فوق صوت در استرالیا

با پرواز موفقیت‌آمیز هواپیمای مافوق صوت HIFIRE در جنوب استرالیا، رویای پرواز از لندن به سیدنی در کمتر از ۴ ساعت، یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شد.

این پرواز آزمایشی به‌منظور بررسی ساختار طراحی هواپیماهای مافوق صوت و همچنین سیستم پیچیده کنترل آن‌ها انجام گرفت.

 صرف‌نظر از موفقیت این پرواز، جزئیات این آزمایش محرمانه منتشر نشده است. قبلا این هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی- استرالیایی در آخرین آزمایش به سرعت ۷٫۵ ماخ (معادل ۹٫۱۸۸ کیلومتر در ساعت) و ارتفاع ۲۷۸ کیلومتر رسید.

اما سرعت و ارتفاع این هواپیما در آزمایش اخیر اعلام نشده و محرمانه باقی مانده است. هواپیماهای مافوق صوت قابلیت متحول کردن سفرهای هوایی را دارند و امکان مسافرت ارزان و سریع را بین کشورهای مختلف و حتی در فضا فراهم می‌کنند.

به همین علت وزارت دفاع آمریکا و استرالیا به نتایج این آزمایش‌ها علاقه‌مند هستند و از این پروژه حمایت می‌کنند. موشک‌های مافوق صوت قادرند با چنان سرعتی حرکت کنند که سپرهای موشکی قادر به تشخیص آن‌ها نباشند.

پروژه HIFIRE در سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز شد و اولین آزمایش‌های آن در پایگاه US Pacific Missile Range Facility واقع در هاوایی انجام شد. قرار است آزمایش‌ها بعدی این هواپیما در پایگاه Woomera در استرالیا انجام پذیرد تا از فضای گسترده و امکانات جمع‌آوری اطلاعات این پایگاه بهره‌برداری شود.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه