پنج راهکار برای کسب درآمد حین سفر

مرتضی روحی
مرتضی روحی دوشنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
پنج راهکار برای کسب درآمد حین سفر

سفر کردن و به همراه آن‌کسب درآمد می‌تواند انگیزه سفر را بیشتر کرده و باعث شود شما تا مدتها به سفرتان ادامه دهید.اما آیا چنین چیزی اصولا امکان پذیر است؟ برای پی بردن به این مساله با کجارو همراه باشید.

پول درآوردن همزمان با سفربه این معنی است که نیاز ندارید به یک بودجه سختگیرانه متعهد باشید زیرا پول برای شما همیشه در دسترس است.

همچنین می‌توانید در حال گشت و گذار در کل سیاره زمین باشید و در عین حال نیاز ندارید برای ادامه سفر در بین راه در کشوری در یک کار تمام وقت استخدام شوید.

پس سوال اینجاست که چطور می‌توانید در حین سفر پول دربیاورید؟! بدون اینکه یک قرارداد آموزش را امضا کرده باشید که شما را مجبور به بازماندن از ادامه سفر می‌کند، یا یک دانشجوی میهمان دانشگاه باشید که در شهرهای متفاوت ترم‌های تحصیلی را می‌گذراند، یا ملوان یک کشتی تفریحی خصوصی باشید و به این بهانه خودتان را فریب بدهید که در سفرید و از مکان‌های گوناگون بازدید می‌کنید!

پاسخ به این سوال ساده است تبدیل به یک کوچ نشین دیجیتالی شوید!

اگر یک لپ تاپ داشته باشید و دانش پایه به کارگیری کامپیوتر را بدانید به راحتی می‌توانید دنیا را به دفتر کار خود تبدیل کنید و همیشه در سفر دلخواهتان باشید.

در ادامه پنج وب سایت و ابزار آنلاین را که به شما کمک می‌کند تا بدون تعهد به یک شغل خاص درآمد داشته باشید، با هم بررسی می‌کنیم.

درآمد

۱. وب سایت Upwork.com

Upwork.com یک وب سایت برای کسانی است که می‌خواهند کار آزاد انجام دهند. شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک پروژه‌های تعریف شده ای را از طراحی یک وب سایت گرفته تا خدمات آموزشی روی این وب سایت پست می‌کنند. متخصصان نیز با پیشنهاد برای پروژه‌ها در به دست آوردن آن‌ها رقابت می‌کنند.

البته اگر متخصص طراحی وب  نیستید نگران نباشید. هر روز تعداد زیادی پروژه‌های مختلف روی وب سایت Upwork.com پست می‌شود و مطمئنا شما پروژه مناسب خودتان را پیدا می‌کنید.

امروزه کسب و کارهای آنلاین و به تبع نیازمندی‌های آنلاین بسیار زیاد و متنوع است.

۲. وب سایت Fiverr.com

در این وب سایت برای مبلغ پنج دلار با پیشنهاد‌های کار مختلفی ممکن است روبرو شوید. از طراحی یک وب سایت گرفته تا کارهای بسیار ساده و گاه خنده دار مانند پست کردن یک کارت پستال به آدرس یک شخص در مکانی دور!

به وب سایت «Fiverr.com» سر بزنید و ببینید افراد چه مقدار و چگونه درآمد کسب می‌کنند. فکر کنید سفر کردن شما چطور می‌تواند منجر به درآمد به صورت آنلاین برای شما بشود.

مثلا از نقطه خاصی از دنیا برای افراد کارت پستال بفرستید. یا نامشان را در مکانی محبوب که مدنظرشان است مثلا برج ایفل روی کاغذ بنویسید و عکس بگیرید و برایشان بفرستید.

پول

به خاطر داشته باشید که شما در حال سفر هستید و مردم آرزو دارند جای شما باشند. می‌توانید خواسته‌هایشان را برآورده کنید و این را در «Fiverr.com» به مزایده بگذارید. در ضمن می‌توانید پیشنهادهای بالاتر هم بدهید.

مثلا فرستادن پنج کارت پستال به ازای 25 دلار و پیشنهادات دیگری از این دست.

روش کار با Fiverr.com به ویژه وقتی که در کشوری‌های ارزان‌تر و کم هزینه‌تر سفر می‌کنید می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

کار در سفر

۳. وب سایت TakeLessons.com

این یک وب سایت برای آموزگاران و دانش آموزان است. اگر برای آموزش مهارتی داشته باشید می‌توانید به شخصی که جویای آموزش آن است مرتبط شوید. در این وب سایت از طریق اسکایپ، گوگل (Google Hangouts) و یا به شخصه می‌توانید به عنوان معلم به دانش آموزان تدریس کنید. شما که در سفر هستید قاعدتا ترجیح می‌دهید آموزش‌های آنلاین را انتخاب کنید ولی این نکته جالب را در نظر داشته باشید که در شهری که در آن در سفر هستید هم جستجو کنید و با انتخاب‌های مناسب کسب درآمد کنید.

کار در سفر

PaypPal

از جمله زمینه‌هایی که بیشتر درخواست می‌شوند می‌توان به تدریس زبان فرانسه، تدریس WordPress، تدریس بازیگری یا تدریس آواز اشاره کرد. اما حواستان باشد که این زمینه‌های خاص ذهن شما را محدود نکند.

شاید باورش سخت باشد ولی عده‌ای حتی در زمینه بازی وارکرفت (Warcraft) هم دوره‌های تدریس برمی‌دارند.

در این وب سایت می‌توانید یک اکانت مجانی بسازید و دستمزد ساعتی خودتان را تعیین کنید. یادتان باشد حوزه زمانی خود را مشخص کنید و دانش آموزان خودشان شما را پیدا می‌کنند. پرداخت به شما از طریق Paypal خواهد بود.

کار در سفر

۴. وب سایت Clarity.fm

این سایت بیشتر متمرکز بر کسب و کارهاست و از دو سایت قبلی که به آنها اشاره شد تخصصی‌تر است. پس اگر در بازاریابی آنلاین، طراحی، تکنولوژی و ... تجربه و تبحر دارید، این وب سایت برای شما ساخته  شده است.

روش استفاده از این سایت ساده است. اکانت رایگان خودتان را ایجاد کنید، پروفایلتان را در اکانت قرار بدهید، زمینه‌های تخصص خودتان را مشخص کنید و «نرخ تماس» مورد نظرتان را تعیین کنید.

نرخ تماس مقدار دستمزدی است که افراد برای تماس تلفنی یا از طریق اسکایپ برای هر دقیقه صحبت با شما باید بپردازند.

نرخ تماس

شاید بعضی از شما فکر کنید که تخصصی ندارید ولی همین که این صفحه اینترنت را باز می‌کنید و یا اینکه در سفر با استفاه از زبان انگلیسی ارتباط برقرار می‌کنید یعنی در این زمینه توانایی‌هایی دارید که میلیون‌ها نفر فاقد آن هستند و همین‌ها می‌تواند نقطه شروع خوبی برای استفاده از این سایت باشد. پس دیگر بهانه ای برای شما باقی نمی‌ماند.

 

۵. نرم افزار Skype

اصلا قابل درک نیست که مردم چرا از هزنیه‌های سفر می‌نالند و غر می‌زنند در حالیکه چیزی به نام «Skype» وجود دارد.  با استفاده از «Skype» شما در هر مکان و هر زمان می‌توانید درآمد داشته باشید.

تنها کافی است که یک ارتباط اینترنت در اختیار داشته باشید. حتی به دستگاه لپ تاپتان هم نیازی نیست کافی است یک تلفن هوشمند داشته باشید و اپلیکیشن «Skype» را نصب کنید.

Skype

شغل‌هایی وجود دارند که مردم با استفاده از «Skype» در حین سفر از طریق آن کسب درآمد می‌کنند. شما می‌توانید به عنوان یک درمانگر آنلاین، یک معلم دانشگاهی، یک استاد آواز، یک مشاور کسب و کار و ... مشغول به کار شوید.

مزیت استفاده از «Skype» به جای استفاده از سایت‌های بالا هم این است که دیگر بخشی (هرچند کوچک) از دستمزد شما را به ازای کارتان برداشت نمی‌کند البته این را هم در نظر داشته باشید که کارهای جستجو و هماهنگی و... با مشتریانتان  را باید خودتان انجام بدهید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه