در اماکن تاریخی کنسرت برگزار می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
در اماکن تاریخی کنسرت برگزار می شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی برای در اختیار دادن اماکن تاریخی و فرهنگی برای اجرای کنسرت اعلام آمادگی کرد.

زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دیروز در دیدار با  نادر مشایخی آهنگ‌ساز و رهبر ارکستر، با تاکید بر  ارتباط بین موسیقی و هنر با مواریث‌فرهنگی و هویت تاریخی، اعلام کرد که این سازمان آمادگی این را دارد که  برخی از اماکن تاریخی و فرهنگی را به‌عنوان محلی برای اجرای ارکستر در اختیار هنرمندان و آهنگ‌سازان قرار دهد.

وی در ادامه افزود:

سازمان میراث‌فرهنگی به حوزه ثبت ملی آثار مرتبط با موسیقی ورود پیدا کرده است و با ثبت موضوعات مرتبط با این حوزه و نیز برگزاری یادمان‌ها از این هنر حمایت می‌کند. آمادگی داریم برخی از اماکن تاریخی و فرهنگی را به‌عنوان محلی برای اجرای ارکستر در اختیار هنرمندان و آهنگ‌سازان قرار دهیم.

احمدی در این نشست، بعد از شنیدن سخنان نادر مشایخی درخصوص هنر و موسیقی و ارتباط آن با صنایع‌دستی و نیز آثار فرهنگی تاریخی، گفت:

یکی از کارهایی که از مدت‌ها پیش شروع کرده‌ایم آشناسازی کودکان و دانش‌آموزان با صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است که با همکاری برخی از مدارس درحال انجام است.

کنسرت در اماکن تاریخی

وی تاکید کد که با قصد دارند  تا با همکاری مدارس، از طریق برگزاری کارگاه‌های صنایع‌دستی زمینه آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان را با این هنرصنعت فراهم کنند؛ همچنین  می‌توان در روزهای پنجشنبه در مدارس کارگاه‌های صنایع‌دستی برگزار کرد؛ خانواده‌ها نیز جمعه‌ها می‌توانند برای بازدید و خرید محصولات هنری به مدارس مراجعه کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه افزود:

با این شتاب که درحال شبیه شدن به دیگرانیم ارزش‌های فرهنگی‌تاریخی و زیبایی‌های هنری‌مان کم‌کم فراموش می‌شوند. برای حفظ این ارزش‌ها با علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما، نیز صحبت کرده‌ایم تا در برنامه‌های خود به معرفی هنرهای سنتی و صنایع‌دستی ایران بپردازند.

نادر مشایخی، آهنگ‌ساز و رهبر ارکستر، در این نشست نیز اعلام کرد که آثار فرهنگی‌تاریخی و نیز صنایع‌دستی و طرح و نقش‌های هنرهای سنتی قابلیت دارند که با آن کار موسیقی کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه