۷ اشتباه رایج مربوط به تکنولوژی در سفرهای خارجی

علی  کماسی
علی کماسی دوشنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
۷ اشتباه رایج مربوط به تکنولوژی در سفرهای خارجی

برای بسیاری از ما در سفرهای خارجی پیش آمده تا در رابطه با وسایل الکتریکی و هوشمند خود با مشکلات متعددی مواجه شویم. برای حل برخی از این مشکلات با کجارو همراه باشید.

گاه ناآگاهی ما از چیزهای خیلی کوچک مانند نوع دوشاخه‌ها یا ولتاژ جاری در کشور مقصد سفر ما را خراب می‌کنند. گاه ممکن است خیلی جزيیات کوچک دیگر مانند  نداشتن یا حتی داشتن آداپتور برای شما اهمیت پیدا کند. در ادامه به ۷ مشکل مربوط به تکنولوژی که ممکن است در طول سفرهای خارجی برای مسافران پیش آید همچنین راه حل‌های آن‌ها می‌پردازیم.

۱. چک نکردن ولتاژ در کشورهای مختلف

تبدیل برق

آیا می‌دانستید قدرت برق پریزهای آمریکای شمالی ۱۲۰ ولت با ۶۰ هرتز و در اروپا ۲۳۰ ولت با ۵۰ هرتز است؟ به همین صورت باقی نقاط دنیا دارای ولتاژهای مختلفی هستند. امروزه بیش‌تر لپ‌تاپ‌های جدید طوری تولید می‌شوند که بتوانند ولتاژهای مختلف را تحمل کنند و شما به تنها چیزی که نیاز دارید یک آداپتور است. برای وسایل برقی دیگر از جمله سشوار یا بابلیس شما به تبدیل‌های دیگر نیازمند هستید.

۲. فراموش کردن آداپتور

آداپتور

خوشبختانه  به راحتی می‌توان در فرودگاه یا مغازه‌ها یک آداپتور تهیه کرد، اما همیشه پیش از رفتن به یک کشور جدید توجه داشته باشید که آیا به آن نیاز خواهید داشت یا خیر. کاری که شما حتما باید انجام دهید این است که حتما از دوشاخه‌های کشور مقصد آگاه شوید. باید مطمين باشید که وسیله شما و دو شاخه‌های مقصد با هم هم‌خوانی داشته باشند. اگر وسیله ای که با خود به سفر می‌برید به طور خودکار ولتاژ را تبدیل می‌کند، مانند تبلت‌ها، تلفن‌های همراه و کامپیوترها، می‌توانید از بردن مبدل‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر چشم‌پوشی کرده و به جای آن از آداپتور استفاده کنید.

۳. چک نکردن رومینگ برای تلفن همراه

رومینگ

آن‌چه که پس از بازگشت از یک سفر خارجه با دلهره منتظرش هستید قبض‌های سنگین تلفن همراهتان است که بابت رومینگ به مبلغی سرسام‌آور تبدیل شده است. پیش از رفتن به کشورهای خارجی  حتما از هزینه رومینگ اطمینان حاصل کنید و برای صرفه‌جویی در هزینه از طرح‌های رایج سفر‌های بین المللی استفاده کنید.

راه حل دیگر خرید یک سیم کارت از کشور مقصد است که که می‌تواند جایگزین سیم کارت اصلی شما باشد. اگر این راه را در پیش گرفتید از درست بودن نوع سیم کارت اطمینان حاصل کنید. همچنین مطمئن شوید که تلفن همراه شما قفل نباشد و به راحتی بتوانید از سیم کارت جای دیگر استفاده کنید.

راه حل سوم این است که تلفن همراه خود را روی حالت پرواز (Airplane Mode) قرار دهید تا طی مسافرت بابت پیام‌هایی که از دوستان دریافت می‌کنید مجبور به پرداخت هزینه نباشید.

۴. سهل انگاری نسبت به اینترنت بی سیم (WiFi) عمومی

وای فای عمومی

پیش از این گفتیم و باز هم می گوییم: وصل شدن به اینترنت بی سیم عمومی خطرناک است، چرا که انواع ویروس‌ها، جاسوس‌ها یا تله‌های وسوسه‌کننده در کمین‌ اطلاعات شخصی شما هستند. بنابراین پیش از سفر یا VPN بخرید یا اصلا از اینترنت بی سیم عمومی استفاده نکنید.

۵. قرار دادن دستگاه‌های هوشمند داخل چمدان‌های همراه به جای کیف‌های همراه

قرار دادن وسایل الکتریکی در چمدان

چمدان‌ یا کیف‌های همراه چمدان‌ها یا کیف‌هایی هستند که مسافران اجازه دارند تا برخی وسایل مورد نیاز خود را در آن‌ها قرار داده و از کیف در داخل وسایل نقلیه (مانند قطار یا هواپیما) استفاده کنند.

شما هرگز نمی‌دانید که زمان تعویض هواپیماها یا فرودگاه‌ها چه موقعی است، یا ممکن است فضای مخصوص کیف‌ها روی سر مسافران پر شده باشد یا شاید مجبور شوید چمدانتان را برای بازرسی به دروازه پرواز یا گیت بسپارید. اهمیت این که دستگاه یا وسیله هوشمند خود (مانند تلفن همراه) را در یک کیف شخصی همراه داشته باشید بسیار زیاد است. البته این قانون متوجه دیگر وسایل باارزش شما مانند پاسپورت یا پول‌های نقد شما نیز می‌شود.

۶. نداشتن نسخه چاپی از اسناد مهم

نسخه چاپی از مدارک مهم

بعضی مواقع ممکن است تکنولوژی شما را ناامید کند، مثلا گوشی شما خاموش شود یا لپ تاپتان یا حتی چمدانتان دزدیده شود که در نتیجه تمامی وسایل الکترونیکیتان را از دست خواهید داد. هر اتفاقی که بیفتد بهتر است که یک نسخه چاپی یا یک فتوکپی از پاسپورتتان با خود به همراه داشته باشید.

۷. استفاده نکردن از کارت اعتباری

استفاده از کارت اعتباری بجای پول نقد

بیشتر بانک‌های بزرگ و اصلی همکارانی در خارج از کشور نیز دارند که به شما این امکان را می‌دهد تا از کارت اعتباری بانک خود در دیگر بانک‌های خارجی در قبال مقدار ناچیزی کارمزد استفاده کنید. بجای حمل مقدار زیادی پول نقد و تبدیل کردن خودتان به یک هدف دزدی، از بانک خود بپرسید که که چه جاهایی در کشورهای خارجی می‌توانید پول خود را برداشت کنید.

مطالب مرتبط:

منبع brit

دیدگاه