۱۰ راه برای فرار از شلوغی در بمبئی؛ هند

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی چهار شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
۱۰ راه برای فرار از شلوغی در بمبئی؛ هند

بمبئی، شهری بسیار شلوغ است که می‌توان دلیل آن را حضور خیل عظیمی از گردشگران دانست. برای چگونگی خلاصی از این شلوغی‌ها، همراه کجارو باشید.

شهر «بمبئی» که به «مومبای» نیز شهرت دارد، هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر و توریست از سراسر جهان است و همین امر باعث شده تا در بدو ورود به آن، شلوغی اجتناب‌ناپذیری را بواسطه‌ی حضور توریست‌ها، احساس کنیم.

اما کاملا حرفه‌ای و با به کاربردن مهارت‌هایی در برنامه‌ریزی سفر و کمک از ناوگان حمل‌و‌نقل، می‌توان از برخوردهای ناخودآگاه تن‌به‌تن با جمعیت و تحمل سروصدای مردم که به‌دلیل این شلوغی‌ها، ایجاد شده است، پیش‌گیری کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۰ راهکار ارزنده و قابل‌توجه در مورد چگونگی فرار از این معضل، آشنا کنیم.

۱. استفاده از قطار

بمبئی

شبکه‌ی حمل‌و‌نقل ریلی در بمبئی، که به درستی به آن لقب شاهراه داده شده است، یک بخش کاملا منحصربه‌فرد و یکپارچه از این شهر است و خوشبختانه در بسیاری از مواقع، خالی از هر توریست و گردشگری است. استفاده از این قطارها، یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان هم تجربه‌ی بودن درکنار مردم محلی را درک کرد و هم از برخوردهای مکرر با جمعیت زیاد، اجتناب کرد. قطعا استفاده از این نکته، برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

۲. از ماندن در منطقه‌ کولابا (Colaba)، خودداری کنید

بمبئی

بسیاری از توریست‌ها در بخش جنوبی شهر بمبئی حضور می‌یابند و در این نقطه از شهر، جمعیت زیادی از گردشگران مشاهده می‌شود؛ و کولابا، دقیقا مرکز این شلوغی است. هرچند در نزدیکی این منطقه می‌توان مکان‌هایی مانند «دروازه هند» و «گذرگاه کولابا» را مشاهده کرد، ولی به هر حال برای پیشگیری از گیر افتادن در دام تجمع کلافه‌کننده‌ی توریست‌ها، بهتر است نقطه‌ی دیگری از شهر را برای تماشا انتخاب کنید.

۳. به مکان‌هایی دورتر از حومه‌ی باندرا (Bandra)، بروید

بمبئی

جمعیت زیادی از توریست‌ها و مسافران برای بازدید از «باندرا»، به خارج از بخش جنوبی شهر بمبئی، سفر می‌کنند. این در حالی است که می‌توان در بخش‌هایی از شمال و شرق حومه‌ی شهر، مکان‌های تاریخی، پررونق و بسیار دیدنی را یافت که قطعا به اندازه‌ی داخل شهر بمبئی ارزش تماشا و وقت صرف کردن دارد.

وجود اماکن تاریخی و جاذبه‌های متعدد گردشگری در شمال و شرق بمبئی، نظر هر توریستی را به خود جلب خواهد کرد

جالب است بدانید که در حومه‌ی این شهر زیبا و دیدنی، «وسائی» (Vasai) و «کالیان» (Kalyan:شهری بندری و تاریخی در غرب ایالت مهاراشترا)، از جمله مکان‌های جالب و تماشایی است که مطمئنا با حضور در آن‌جا، از شلوغی و ازدحام توریست‌ها و گیرکردن در جمعیت زیاد آن‌ها، خبری نخواهد بود.

۴. به تماشای کلیساهای تاریخی بروید

بمبئی

در شهر بمبئی تعداد بسیاری کلیسا با تاریخی کهن و بسیار قدیمی قرار دارد که از لحاظ معماری بسیار باشکوه و استثنایی است. این در حالی است که بسیاری از توریست‌ها این مکان‌ها را برای تماشا انتخاب نمی‌کنند و این کلیساهای قدیمی تقریبا خالی و بدون تماشاگر است و معمولا داخل شهر و زیبایی‌های موجود در آن نظر گردشگران را به خود جلب می‌سازد. بنابراین می‌توان این را نوعی مزیت برشمرد و برای جلوگیری از مواجهه شدن با شلوغی‌ها و برخورد با جمعیت توریستی به تماشای این کلیساهای کهن بروید. دراین‌میان می‌توان کلیسای «سنت آن» (St Anne متعلق به قرن ۱۹ میلادی در Mazagaon) و کلیسای «گلوریا» (Gloria متعلق به قرن ۱۷ میلادی در بائیکلا (Byculla)) را معرفی کرد که واقعا ارزش دیدن و تماشا کردن را خواهد داشت.

۵. رفتن به سواحل اسراسرآمیز

بمبئی

در شهر بمبئی چندین ساحل زیبا و تماشایی وجود دارد که می‌تواند به‌عنوان مکانی آرامش‌بخش در سواحل دریای عربی برای مسافران و گردشگرانی که به‌دنبال آرامش می‌گردند، درنظر گرفته شود. متاسفانه مشهورترین و محبوب‌ترین این سواحل، مملو از جمعیت و ازدحام مردم محلی و گردشگران است. اما بااین‌حال، می‌توان سواحلی را یافت که از شلوغی در امان بوده و گزینه‌ای بسیار عالی و بکر برای گذراندن لحظاتی لذت‌بخش و آرام محسوب شود. سواحل بی‌نظیر و خالی از جمعیت شمال بمبئی بويژه سواحل «آکسا»، «Gorai» و «Erangal» از جمله این مکان‌های فوق‌العاده و تماشایی است.

۶. در زمان درست به بمبئی سفر کنید

بمبئی

یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توان برای دوری از برخورد با جمعیت شلوغ توریستی در شهر بمبئی به کار برد، سفر کردن به این شهر در زمانی مناسب است. البته مناسب به جهت موقعیت آب و هوایی؛ چراکه معمولا در مدتی بین ماه ژوئن تا اوت (بین ماه‌های تیر تا شهریور) در این شهر بادهای موسمی که باعث ایجاد بارندگی در طول روز می‌شود، شروع به وزیدن کرده و شهر تقریبا خالی از مسافر و گردشگر می‌شود. البته ممکن است باران ناخوشایند باشد، ولی می‌توان آن را به چشم یک تجربه‌ی تازه و هیجان‌انگیز نگاه کرد که آرامش و خلوتی شهر شلوغ بمبئی را نیز درپی خواهد داشت. در این موقع از سال، شهر سکونی دوست‌داشتنی و مطلوب را تجربه می‌کند. تنوعی از غذاهای خوشمزه و لذیذ هندی توسط مغازه‌های فروش غذا و حتی دست‌فروشان خیابانی به فروش می‌رسد و درکل می‌توان لحظاتی دلچسب را از بودن در این شهر که به‌دلیل حضور ابرهای باران‌زا تا این اندازه خلوت و ساکن است تجربه کرد. از همه مهم‌تر، دیگر خبری از جمعیت و ازدحام ناخوشایند توریست‌ها نیست.

۷. از ناوی مومبای (Navi Mumbai) دیدن کنید

بمبئی

«ناوی مومبای» یا «بمبئی نو» که به «بمبئی بزرگ» نیز شهرت دارد، بزرگ‌ترین شهر برنامه‌ریزی شده در جهان است که در سال ۱۹۷۲ به‌عنوان دوقلو بمبئی وسعت یافت. این شهر دقیقا درکنار بمبئی و چسبیده به آن قرار گرفته و می‌توان با عبور از دو پل‌ «واشی» و «ایرولی» وارد آن شد. موقعیت مکانی آن در سواحل غرب کشور هند در «ایالت مهاراشترا» است که مکان‌های تازه و زیبایی را برای بازدید در خود جای داده است. محله‌های پرزرق و برق، سواحل خیره‌کننده و مکان‌های جذاب، از جمله دیدنی‌هایی است که می‌توان در این بخش مشاهده کرد. جالب است بدانید که مسئولان این شهر برای رفتن مسافران به این قسمت از بمبئی به آن‌ها تورهایی که تدارک دیده شده است، پیشنهاد می‌کنند.

۸. محل اقامت خود را عاقلانه انتخاب کنید

بمبئی

شهر بمبئی مجموعه‌ای غنی از هتل‌های جذاب و همچنین «ایر بی‌ان‌بی‌های» (Airbnb: شرکت‌های ارائه‌دهنده و معرفی‌کننده‌ی محل‌های اقامتی کوتاه‌مدت و ارزان که به‌صورت اینترنتی انجام می‌گیرد) متعددی است که با هرنوع بودجه می‌توان آن‌ها را به‌دست آورد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که هنگام ورود به این شهر برای انتخاب مکان اقامتی خود هرگز دچار استرس و تعجیل نشوید و سعی کنید با استفاده از این موقعیت‌های مناسب و مطلوب سفری منحصربه‌فرد و دلچسب را برای خود رقم بزنید.

۹. در بمبئی همانند محلی‌ها غذا بخورید

بمبئی

دنیای غذا در شهر بمبئی، بسیار شگفت‌انگیز و وسوسه‌کننده است. این شهر غنی از غذاهای متنوع، خوشمزه، اشتهاآور و دلچسب بوده و می‌توان تمامی غذاهای بومی و محلی از سراسر کشور هند را در آن، یافت. پیشنهاد می‌کنیم، از خوردن غذاهای سرو شده در رستوران هتل‌ها پرهیز کنید. همانند یک فرد بومی و محلی عمل کنید و از محله‌های مختلف شهر، غذاخوری‌های محلی و فروشندگان معتبر بومی، غذا تهیه کنید. در این شهر می‌توان گزینه‌های متنوعی از غذاهای گیاهخواران و گوشت‌خواران را نیز یافت که بسیار خوشمزه و اشتهاآور است. از بودن در بمبئی و تجربه‌ی غذاهای بومی این شهر، لذت ببرید.

۱۰. در رویدادهای فرهنگی محلی شرکت کنید

بمبئی

در شهر بمبئی جشنواره‌ها و رویدادهای محلی مختلفی برگزار می‌شود که می‌تواند یکی از بهترین خاطرات در سفر به این سرزمین را برای هر گردشگر و توریست رقم بزند. به‌عنوان مثال می‌توان نمایشگاه موسیقی کلاسیک در سالن کنسرت «شانموخاناندا» (Shanmukhananda) در «سین» (Sion) را یکی از این رویدادهای جالب و فوق‌العاده معرفی کرد. همچنین رفتن به مرکز ملی هنرهای نمایشی (NCPA) هر گردشگر و مسافری را شگفت‌زده خواهد کرد. 

اگر علاقه‌مند به سفر به هند و بمبئی هستید، ????? ?????? ??? و تور بمبئی را می‌توانید در کجارو مشاهده کرده و بهترین و ارزان‌ترین تور را از فروشنده‌های معتبر همکار کجارو انتخاب و خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه