سفارت قبرس و دریافت ویزای این کشور

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان سه شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
سفارت قبرس و دریافت ویزای این کشور

برای دریافت ویزای قبرس چه مدارکی لازم است؟ آدرس سفارت قبرس کجاست؟ همراه کجارو باشید تا در راهنمای سفارت قبرس، به این سوالات پاسخ دهیم.

قبرس کشوری جزیره‌ای در شرق دریای مدیترانه است و به دو بخش قبرس شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. قبرس از اعضای اتحادیه اروپا و پایتخت آن نیکوزیا است.

اتباع جمهوری اسلامی ایران برای سفر به این کشور نیازمند دریافت ویزا هستند. به این منظور لازم است مدارک مورد نیاز ویزای قبرس را آماده کرده و به بخش کنسولی سفارت قبرس در تهران مراجعه کنید. در راهنمای سفارت قبرس در مورد سفارت و مدارک مورد نیاز آن و همچنین بخش کنسولی و گرفتن ویزای توریستی توضیح خواهیم داد. 

سفارت قبرس کجاست؟

سفارت قبرس در تهران، تجریش، دزاشیب، خیابان شهید کریمی (بوعلی سابق)، پلاک ۱۹۴ قرار دارد.

موقعیت سفارت قبرس در تهران روی نقشه

بیشتر بخوانید:

ساعت کاری سفارت قبرس

سفارت قبرس روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ ظهر آماده ارائه خدمات به مراجعین است. همچنین برای تایید مدارک خود می توانید روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۱ الی ۱۲ به این سفارت مراجعه کنید.

بخش کنسولی سفارت قبرس

بخش کنسولی سفارت قبرس در تهران، عهده‌دار خدماتی چون صدور ویزا، تایید مدارک ترجمه شده که به تایید وزارت امور خارجه ایران رسیده‌اند و تایید اعتبار اسناد گواهی شده توسط وزارت امور خارجه قبرس به ایرانیان است. همچنین سفارت جمهوری قبرس به شهروندان قبرسی مقیم ایران خدمات کنسولی ارائه می‌کند.

هزینه ویزای قبرس

هزينه کنسولی برای ويزای يک بار ورود بيست يوروو و برای ويزای چند بار ورود شصت يورو است.

هزينه کنسولی باید به صورت نقدی و به یورو در زمان تحويل مدارک پرداخت شود.

قبرس

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی قبرس

فرم‌های تقاضای ويزا باید به صورت تکميل و امضا شده و توسط خود شخص يا از طريق آژانس‌های مسافرتی مورد تاييد سفارت همراه با مدارک زیر به بخش کنسولگری ارايه شود:

۱. پاسپورت متقاضی که بايد حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

۲. دو قطعه عكس (۶×۴) جديد متقاضی رنگی زمينه سفيد و بدون رتوش.

۳. رزرو بليط پرواز رفت و برگشت (دو طرفه) به نام متقاضی.

۴. رزرو هتل در قبرس.

۵. گواهی اشتغال به كار متقاضی به زبان انگليسی يا ترجمه انگليسی آن همراه با اصل گواهی فارسی كه حقوق ماهيانه، سمت، حرفه و تاريخ آغاز به كار متقاضی در آن ذكر شده باشد.

۶. پرينت گردش حساب شش ماهه اخير متقاضی.

۷. كپی گذرنامه و ويزاهای موجود متقاضی.

۸. كپی گذرنامه‌های قديمی متقاضی همراه با كپی صفحات دوم و سوم آنها و ويزاهای موجود.

۹. اصل شناسنامه متقاضی همراه با كپی تمام صفحات در صورت داشتن شناسنامه جديد ارائه اصل كارت ملی فرزندان به همراه كپی الزامی است.

۱۰. ارائه سند مالكيت همراه با قرارداد خريد مک برای متقاضيانی كه دارای ملک در قبرس هستند الزامی است. در صورت عدم صدور سند مالكيت ارائه رسيدهای پرداختی يا گواهی پرداخت شركت فروشنده كه نام آن در قرارداد ذكر شده الزامی است.

۱۱. متقاضيانی كه به منظور انجام امور تجاری قصد سفر به قبرس را دارند علاوه بر مدارک فوق باید از طرف شركت قبرسی دعوت‌نامه‌ای ارائه دهند كه شامل مدت اقامت و موضوع بازديد باشد.

۱۲. متقاضيانی كه به منظور شركت در كنفرانس يا هر گونه همايش قصد سفر به قبرس را دارند علاوه بر داشتن تاييد نهايی حضور در كنفرانس باید ريز برنامه كنفرانس به زبان انگليسی را نيز ارائه دهند.

۱۳. متقاضيانی كه برای ملاقات با افراد خانواده اقوام قصد سفر به قبرس را دارند نيازی به داشتن رزرو هتل ندارند ولی بايد مدارک فوق را ارائه دهند:

الف. دعوت نامه

ب. كپی گذرنامه، كارت های شناسايی و شناسنامه دعوت كننده

ج. در صورت لزوم داشتن فرم تعهد پذيرش مسئوليت يا ضمانت بانکی از طرف دعوت‌كننده

۱۴. افرادی كه به منظور مصاحبه در سفارت‌های خارجی قصد سفر به قبرس را دارند علاوه بر مدارک فوق باید گواهی مكتوب وقت مصاحبه همراه با تمام مدارک مورد نياز برای توجيه سفرشان به كشور خارجی را نيز ارائه دهند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه