راهنمای خرید در وارنا، بلغارستان

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
راهنمای خرید در وارنا، بلغارستان

وارنا، شهری در کرانه‌ی دریای سیاه و یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در بلغارستان است. با راهنمای خرید در وارنا، همراه کجارو باشید.

وارنا بزرگترین شهر بلغارستان در سواحل دریای سیاه است. این شهر به خاطر موقعیت جغرافیایی‌اش که در کنار دریا قرار گرفته، به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است. وارنا یک شهر تفریحی توریستی است که جاذبه‌های زیادی برای دیدن دارد. علاوه بر جاذبه‌های فرهنگی و آثار تاریخی، مراکز خرید متعددی هم در گوشه و کنار این شهر دیده می‌شود که از این مراکز می‌توانید بهترین محصولات و سوغات خاص وارنا را برای خود و نزدیکان‌تان خریداری کنید.

مراکز خرید وارنا به چند دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند که در ادامه با چند مورد از آن‌ها آشنا می‌شویم.

خرید در وارنا

مراکز خرید

در وارنا چندین مرکز خرید بزرگ و قابل‌توجه وجود دارد. در این مراکز بزرگ و کامل، گردشگران می‌توانند طیف وسیعی از محصولات متنوع را خریداری کنند. در ادامه چند مرکز خرید بزرگ وارنا را معرفی می‌کنیم.

گرند مال (Grand Mall)

گرند مال، وارنا

گرند مال، جدیدترین و بزرگترین مرکز خرید در وارنا است. روی بام بنای این مرکز خرید، یک زمین فوتبال وجود دارد. دو طبقه‌ی اول این مرکز، پر از فروشگاه‌ها و مغازه‌های متنوع است. فود کورت و وسایل تفریحی و جاذبه‌های مخصوص کودکان از امکانات این مرکز است که باعث می‌شود همه اعضای خانواده بدون دغدغه، از گشت‌وگذار در گرند مال لذت ببرند.

یکی از ویژگی‌های مثبت این مرکز تجاری این است که دسترسی راحتی به فرودگاه وارنا، ایستگاه اتوبوس وارنا، ایستگاه قطار و مهم‌ترین جاذبه‌های شهر دارد و در مرکز شهر واقع شده است.

در این مجموعه‌ی تجاری بزرگ، بیش از ۲۲۰ فروشگاه، چندین رستوران و فودکورت و امکانات رفاهی و تفریحی در کنار هم قرار گرفته‌اند. به همه اینها، پارکینگ با ظرفیت ۱۷۵۰ ماشین را اضافه کنید.

برج‌های مال وارنا (Mall Varna Towers)

برج های مال وارنا

مال وارنا یکی از بزرگترین مراکز تجاری این شهر است که وسعتی معادل ۸۳ هزار متر مربع دارد. از این مقدار، ۶۰ هزار متر مربع آن فضای تجاری و ۲۳ هزار متر مربع آن فضای اداری است. هرکدام از دو برج این مرکز، ۷۰ متر طول دارند و این مجموعه دارای پارکینیگی به ظرفیت ۸۰۰ خودرو است.

این مجموعه‌ی بزرگ در غرب وارنا واقع شده است و مهم‌ترین جاذبه‌ی آن علاوه بر فروشگاه‌های متعدد و متنوع، یک رستوران گردان به نام Magnito است که در برج شرقی قرار دارد. این رستوران، تنها رستوران گردان در جنوب شرقی اروپا است. در بام برج غربی، جایگاهی برای فرود هلی‌کوپتر ساخته شده است که اولین نمونه در بلغارستان است که بر بام یک ساختمان ساخته شده است.  

مرکز خرید ویوا (Viva)

این مجموعه‌ی تجاری از سوپرمارکت، ۲۸ اوت لت تجاری، رستوران و کافه، مرکز تفریحی کودکان و یک پارکینک تشکیل شده است. مرکز خرید ویوا در شمال شرقی وارنا واقع شده است.

مال وارنا

این مرکز خرید هم مثل سایر مراکز خرید شهر، امکانات تفریحی و سرگرمی‌های متعددی برای همه سنین دارد. این مرکز خرید علاوه بر اینکه برای خرید مناسب است، یک مقصد تفریحی عالی برای خانواده‌ها است. مال وارنا در مرکز شهر قرار دارد.

این مجموعه‌ی تجاری از گرند مال، قدیمی‌تر است اما از نظر تنوع و تعدد فروشگاه‌ها و همین طور جاذبه‌های تفریحی و امکانات، چیزی کم ندارد. تالار بازی، سینما، فودکورت، سوپرمارکت و تعداد زیادی فروشگاه در این مجموعه منتظر حضور شما است.

مرکز خرید Pfohe Mall

این مجموعه‌ی تجاری در مرکز شهر واقع شده است و به همین دلیل به‌راحتی از طریق وسایل حمل و نقل عمومی قابل دسترسی است. تقریبا همه خطوط اتوبوس در مقابل ورودی‌های این مرکز خرید، ایستگاه دارند. فروشگاه‌های لباس، پوشاک و وسایل ورزشی و زیورآلات مهم‌ترین فروشگاه‌های این مرکز را تشکیل می‌دهند. سالن بولینگ، کاف‌شاپ رستوران‌های فست فود و پیتزا از دیگر امکانات این مجموعه است.

بیشتر بخوانید:

بازارچه‌ها

بازارچه های وارنا

مراکز خرید مدرن، تنها مکان‌هایی نیستند که در وارنا می‌توانید از آن‌ها محصولات و سوغات مورد نظر خود را بخرید. در اطراف خیابان Piskulev، تعداد زیادی بازارچه وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید محصولات خوبی با قیمت مناسب پیدا کنید. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید می‌توانید در این بازار به گشت‌وگذار مشغول شوید و زندگی اهالی شهر را از نزدیک ببینید و غرفه‌ها را تماشا کنید.

علاوه بر این در مرکز شهر، بازار مرکزی وارنا، درست پشت خانه‌ی اپرا و در نزدیکی میدان اصلی واقع شده است. در این بازار می‌توانید انواع میوه و سبزی، قارچ، محصولات لبنی و سایر مواد غذایی را خریداری کنید. در واقع اگر قصد دارید خودتان آشپزی کنید، اینجا بهترین مکان برای خرید مواد غذایی مورد نیاز است. البته علاوه بر مواد غذایی، چندین غرفه‌ی فروش لباس، کفش، منسوجات، لوازم آرایشی و... هم در این بازار دیده می‌شود. ساعت کار این بازار از ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر است.

بازارچه‌ی برج ساعت

این بازارچه در مرکز شهر بین خیابان‌های Ruse و Kavala قرار گرفته است. این بازارچه در سال ۲۰۰۹ توسط گردشگران بیشترین بازدید را داشت که همین استقبال گردشگران باعث تغییر و تحول بازارچه و مدرن‌تر و زیباتر شدن آن شد. در این بازارچه می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات را با کمترین قیمت خریداری کنید که بیشتر آن‌ها محصولات محلی هستند. علاوه بر میوه و سبزی، غرفه‌های متعددی در این بازارچه سایر محصولات و اقلام ضروری از قبیل لباس‌های اسپرت، جین و رسمی، زیورآلات، کلاه، کفش، کیف، کمربند، کیف مدرسه و... می‌فروشند. از دیگر محصولاتی که در این بازارچه پیدا می‌کنید می‌توان به سوغات سنتی بلغارستان اشاره کرد که قبلا در مقاله‌ی سوغات وارنا، تعدادی از آن‌ها را معرفی کردیم.

چندین غرفه به فروش عطر و لوازم آرایشی، روزنامه و مجله اختصاص یافته‌اند. غرفه‌های فروش ماهی هم بسیار محبوب هستند که در آن‌ها علاوه بر ماهی تازه و یخ زده می‌توانید ماهی خشک شده، دودی و حتی پخته و سرخ شده بخرید.

فروشنده‌های خیابانی

خرید در وارنا

در کنار خیابان‌ها، صدها فروشنده‌ی خیابانی را خواهید دید که انواع محصولات را عرضه می‌کنند. هنرمندان متعددی در گوشه و کنار شهر، از گردشگران عکس می‌گیرند و از روی آن تصویرشان را نقاشی می‌کنند. غرفه‌های روباز متعددی را خواهید دید که انواع محصولات از قبیل صنایع دستی و آثار هنری، اسباب‌ بازی، زیورآلات، لباس و سایر سوغات وارنا را می‌فروشند.

مغازه‌های اطراف خیابان اصلی وارنا از کلیسای جامع تا ساحل، فرصت‌های فراوانی برای خرید را به گردشگران عرضه می‌کنند. ضمنا در کنار همه این مغازه‌ها و غرفه‌ها، رستوران‌های زیادی هم وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید استراحت کنید و با خوردن غذای لذیذ، برای ادامه‌ی خرید تجدید قوا کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه