شگفت انگیزترین مناظر طبیعی جهان (قسمت دوم)

علیرضا  طبیب زاده
علیرضا طبیب زاده چهار شنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
شگفت انگیزترین مناظر طبیعی جهان (قسمت دوم)

جهان هستی پر است از شگفتی‌های بسیار که طبیعت پیش روی ما گذاشته است. با کجارو همراه باشید تا با تعدادی از این مناظر طبیعی شگفت‌انگیز آشنا شوید.

در قسمت پیشین مقاله با شگفت انگیزترین مناظر طبیعی از سرزمین‌های شرقی گرفته تا قاره آمریکا در غرب کره زمین آشنا شدید. در ادامه با تعدادی دیگر از زیبایی‌های دنیای شگفت انگیزمان آشنا خواهید شد.

رود لی – چین

چین

رود لی در منطقه «گوانگشی» (Guangxi) رودخانه‌ای طویل است که در میانه تپه‌های کارستی جریان دارد. (کارست پدیده ای است که صخره‌های آهکی دچار انحلال و خوردگی می‌شوند و ظاهری خاص پیدا می‌کنند.) بیشتر اوقات رودخانه پر است از قایق‌های گردشگران ولی اوایل صبح که اغلب مه صبحگاهی هم منظره خاص به رودخانه می‌دهد خلوت‌تر است.

رود لی

سدهای بزرگ مرجانی- استرالیا

استرالیا

بزرگ‌ترین سیستم مرجانی دنیا در نزدیکی سواحل کوئینزلند استرالیا واقع شده است و به نام دیواره بزرگ مرجانی یا سد بزرگ مرجانی شناخته می‌شود و زیستگاه هزاران گونه آبزی از جمله ۶ گونه کمیاب لاک‌پشت‌های دریایی است.

سدمرجانی

سالار دی یونی- بولیوی

بولیوی

«سالار دوییونی» (Salar DEuyuni) بزرگ‌ترین کویر نمک دنیا است که در بولیوی واقع شده است. در طول فصل بی‌بارش سطح آن همانند یک کویر خشک است و سطح آن موجی شکل می‌شود ولی در فصل پربارش به‌شکل استخری پر از آب در می‌آید که با انعکاس آسمان آبی در سطح آب تصویری شگفت‌انگیز خلق می‌شود. در این زمان بر اثر بارش‌ها حدود ۲/۵ تا ۳ سانتی‌متر آب روی سطح زمین می‌ایستد.

بولیوی

وادی رم- اردن

اردن

دره باستانی وادی روم در جنوب اردن بلندترین کوه‌های این کشور را در خود جای داده است. کوه رم با ارتفاع حدود ۱۷۳۴ متر نیز در این مکان قرار دارد.

اردن

صحرای سیاه- مصر

مصر

میلیون‌ها سال پیش در اثر فعالیت آتشفشانی کوه‌ها در این منطقه و باقی ماندن اثرات گدازه‌های آن‌ها تا به امروز سبب شکل ظاهری خاص این منطقه شده است. این بیابان در فاصله کمی از بزرگراه جنوب غربی قاهره قرار دارد.

صحرای سیاه

خیابان بائوباب‌ها- ماداگاسکار

ماداگاسکار

اگر به‌دنبال دیدن درختان مشهور و نمادین بائوباب هستین ماداگاسکار بهترین محل برای این هدف است. خیابانی در فاصله Morondava و Beloni Tsibihina در غرب ماداگاسکار به خیابان بائوباب‌ها شناخته می‌شود و یکی از خاص‌ترین مناظر خیابانی را پیش‌روی چشمانتان خواهید داشت.

ماداگاسکار

پریکستولن- نروژ

نروژ

پرتگاه مشهور «پریکستولن» (Preikestolen) با ارتفاعی حدود ۶۰۹ متر بر بلندای آب‌های منطقه Lysefjorden جنوب نروژ یکی از عجیب‌ترین و هیجان انگیزترین جاذبه‌های طبیعت گردی محسوب می‌شود.

نروژ

آبشار ویکتوریا- زامبیا، زیمبابوه

آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا در خط مرزی زامبیا و زیمبابوه عریض‌ترین آبشار جهان شناخته می‌شود و محدوده این آبشار دید بسیار خوبی از بالا بر آبشار برای گردشگران دارد.

ویکتوریا

کوه‌های سیمیئن – اتیوپی

اتیوپی

رشته کوه‌های «سیمیئن» (Simien) در شمال اتیوپی با ارتفاعاتی بیش از ۴۰۰۰ متر حیات وحشی کمیاب را در خود جای داده‌اند. این منطقه کوهستانی در حال حاضر به‌عنوان پارک ملی تحت حفاظت شناخته می‌شود. جانداران کمیابی مثل بابون گلادا را در این منطقه می‌توانید ببینید.

اتیوپی

 رود آمازون

آمازون

رود آمازون طویل‌ترین و پرآب‌ترین رود دنیا است که در مسیر خود هزاران انشعاب دارد که بخشی از آن‌ها به دریا می‌ریزد. حیات وحش و طبیعت اطراف این رود از غنی‌ترین منابع طبیعی دنیا محسوب می‌شوند.

رودآمازون

گذرگاه غول پیکر- ایرلند

ایرلند

گذرگاه غول پیکر (به نام گذرگاه جانیت نیز شناخته می‌شود) در ساحل شمال شرقی ایرلند با داشتن حدود ۴۰,۰۰۰ ستون سنگی به هم پیوسته و از جنس بازالت یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر طبیعی به شمار می‌آید. در مورد علت پدید امدن این شکل خاص از ساحل دلایل و افسانه‌های زیادی وجود دارد و هنوز علت مشخصی برای آن پیدا نشده است ولی اکثر کارشناسان فوران‌های اتشفشانی دوران باستان را علت آن می‌دانند.

ایرلند

دره کوپر- مکزیک

مکزیک

دره «کوپر» (Copper) در مکزیک از بزرگ‌ترین دره‌های مکزیک است و حتی از گرند کانیون یا دره بزرگ آمریکا نیز بزرگ‌تر است با این تفاوت که زیپ لاین موجود در این دره هیجان بازدید از آن را چند برابر کرده است.

زیپ لاین

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه