بازنگری قانون ممنوعیت حمل وسایل الکترونیکی در شرکت های هواپیمایی خاورمیانه توسط آمریکا

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
بازنگری قانون ممنوعیت حمل وسایل الکترونیکی در شرکت های هواپیمایی خاورمیانه توسط آمریکا

وزارت امنیت داخلی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد درخواست‌های ارائه شده از سوی ۳ شرکت هواپیمایی خاورمیانه را برای لغو این ممنوعیت مورد بازنگری قرار دهد.

در حالی که هنوز برخی شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه با ممنوعیت ورود لپ‌تاپ به پروازهای آمریکا روبه‌رو هستند، وزارت امنیت داخلی آمریکا قصد دارد درخواست شرکت‌های هواپیمایی عربستان، مراکش و مصر را طی هفته‌های آینده مورد بررسی قرار دهد و ببیند آیا این شرکت‌ها تدابیر امنیتی لازم را برای لغو این ممنوعیت‌ها در ۴ فرودگاه اتخاذ کرده‌اند؟

شرکت هواپیمایی «سعودیه» عربستان سعودی اعلام کرده است که انتظار داشته ممنوعیت ورود لپ تاپ به پروازهای جده و ریاض از ۱۹ ژوئیه لغو شود.

ممنوعیت حمل لپ تاپ

شرکت هواپیمایی مراکش نیز انتظار دارد که توانایی معافیت از قانون ممنوعیت ورود لپ‌تاپ به پروازهای آمریکا از فرودگاه بین‌المللی کازابلانکا را تا ۱۹ ژوئیه دارد. در حالی که سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا لغو ممنوعیت‌ها علیه مصر را مشروط به ارزیابی و تایید اقدامات امنیتی شرکت هواپیمایی این کشور می‌داند اما شرکت هواپیمایی مصر روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که این محدودیت‌ها احتمالا تا چهارشنبه لغو می‌شود.

ممنوعیت حمل لپ تاپ

طی ۱۰ روز گذشته وزارت امنیت داخلی آمریکا ممنوعیت ورود لپ‌تاپ به پروازها را برای ۶ شرکت هواپیمایی خاورمیانه از جمله اردن، کویت، امارات، اتحاد، قطر و ترکیه لغو کرده است. دولت آمریکا محدودیت‌هایی را برای حمل وسایل الکترونیکی بزرگ در کابین‌های هواپیماهای پروازهایی که از ۱۰ فرودگاه از جمله امارات متحده عربی، قطر و ترکیه صورت می‌گرفت، در ۲۵ مارس اعمال کرد و از خطر بروز حملات تروریستی خبر داد.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه