جزیره بزرگ هاوایی، تفریحات و دیدنی های آن

پویان میهن‌پرست
پویان میهن‌پرست شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
جزیره بزرگ هاوایی، تفریحات و دیدنی های آن

تفریحات جزیره‌ ی هاوایی کدامند؟ در هاوایی چه کار هایی می‌توان انجام داد؟ برای دانستن این سوال ها در کجارو همراه ما باشید.

با مذاب‌های روان خود، زمین حاصلخیز و کیلومترها پهنه‌ی ساحلی در امتداد دریا، هاوایی تبدیل به یکی از برجسته‌ترین ایالت‌های آمریکا شده است. این جزیره که توسط اقیانوس آرام احاطه شده است، به پذیرایی و خوش‌آمدگویی‌های گرم و دوستانه‌ی خود معروف است.

از تماشای آتشفشان آن لذت ببرید

از تماشای آتشفشان آن لذت ببرید

آخرین باری که آتشفشان «کیلاویه» در پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی فوران کرد، به سال ۱۹۸۳ برمی‌گردد و از آن زمان تا الان، همواره به فعالیت خودش ادامه داده و همچنان از آن جریان مذاب بیرون می‌آید.

از تماشای آتش‌فشان آن لذت ببرید

نکته‌ی جالب این است که همین اتفاق باعث شده است تا چیزی حدود ۵۰۰ هکتار به وسعت این جزیره اضافه شود. بهترین راه برای دیدن این منظره رفتن به یکی از چندین چشم‌اندازی است که بتوان از آن دهانه‌ی آتشفشان را تماشا کرد. تماشای مواد مذاب در شب بسیار دیدنی است.

مزارع قهوه‌ی کُنا

مزارع قهوه ی کنا

قسمت غربی جزیره با صبح‌های آفتابی، بعد از ظهرهای ابری یا بارانی و عصرهای ملایم و لطیف خود تبدیل به یکی از ایدئال‌ترین مناطق جهت کشاورزی شده است.

علاوه بر آن، خاک این منطقه که با مواد مذاب ترکیب شده است به‌شدت حاصلخیز است. قهوه‌هایی که در «منطقه‌ی کُنا» کشت می‌شوند، جزو گرانترین قهوه‌های جهان هستند.

پس اگر به هاوایی آمدید، حتما سری به این منطقه بزنید تا با چشمان خودتان ببینید این همه تعریف از کجا آمده است.

آبشار آکاکا را از دست ندهید

آبشار آکاکا

زمانی که کمتر از یک کیلومتر مانده است تا به این پارک ایالتی برسید، می‌توانید صدای غرش آب را که از فاصله‌ای نسبتا زیاد طنین‌انداز شده است را بشنوید.

آبشار «آکاکا» با ارتفاع ۱۳۵ متری خود، دو برابر آبشار نیاگارا ارتفاع دارد و به‌طور قطع، جمعیتی که به تماشای آن می‌آیند را راضی می‌کند. بعد از تماشای آبشار، می‌توانید به جنگل نزدیک آن بروید که سراسر آن از گل‌های ارکیده پوشیده شده است و می‌توان حسابی از گل‌ها و حیوانات آن عکس انداخت.

از آنجایی که مردم زیادی به تماشای این آبشار می‌آیند بهتر است اول وقت به اینجا بیایید.

غواصی را فراموش نکنید

غواصی را فراموش نکنید

سواحل غربی هاوایی آبی زلال و شفاف دارند و علاوه بر آن، خاک‌ مذابی این جزیره، مانند یک اسفنج آب باران را در خود نگه می‌دارد. با تمام این اوصاف، در جای‌جای هاوایی مناطقی وجود دارد که کاملا مناسب شیرجه‌زنی و غواصی است.

همچنین، غواص‌ها گزینه‌های بسیاری برای گشت و گذار در آب‌های این جزیره را دارند. به‌عنوان مثال در ساحل «کاهالو»، می‌توان انواع مختلفی از ماهی‌ها و لاک‌پشت‌ها را مشاهده کرد.

بنابراین اگر به این منطقه آمدید، می‌توانید بعضی از این لاک‌پشت‌ها را در حال آفتاب‌گرفتن یا خوردن جلبک ببینید.

قایق‌سواری را تجربه کنید

قایق سواری را تجربه کنید

برای قرن‌ها، زندگی در هاوایی همواره تعادلی بین نیاز انسان‌ها و طبیعت بوده است. ساختن کارخانه‌های شکر در قرن‌های ۱۹ و ۲۰ که باعث از بین رفتن مناطق حاصلخیز شده است و کارخانه‌های محصولات غذایی که منطقه را به نفع خود دستخوش تغییرات کرده‌اند.

در سال ۱۹۰۶ میلادی، کارگران ژاپنی جوی‌های پهنی را ساختند که از طریق آن آب را وارد کارخانه‌ها می‌کردند. زمانی که صنعت شکر در هاوایی در اواخر قرن ۲۰ منحل شد، این راه‌باریکه ها تبدیل به منطقه‌ای برای قایق سواری شدند.

بسیاری از این راه‌باریکه‌ها، پس از زمین‌لرزه‌های سال ۲۰۰۶ همچنان پابرجا هستند و قایق‌سواران می‌توانند در شبکه‌ای از تونل‌ها و راه‌باریکه‌های آبی پارو بزنند.

مطالب مرتبط:

منبع LonelyPlanet

دیدگاه