۱۲ ساعت در پاریس؛ از بلندای برج ایفل تا پایتخت مد جهان

کسری مجیدی
کسری مجیدی چهار شنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
۱۲ ساعت در پاریس؛ از بلندای برج ایفل تا پایتخت مد جهان

پاریس از پرطرفدارترین مقاصد سفر در اروپا و جهان محسوب می‌شود. همراه کجارو باشید تا با سپری کردن یک روز در این شهر عاشقش شوید.

شهر پاریس، پایتخت کشور فرانسه، بدون تردید همواره در لیست مقاصد گردشگران جایگاه ویژه‌ای داشته است. این شهر که جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بسیاری دارد، هر ساله پذیرای علاقه‌مندان بی‌شماری است. شهری که با ویژگی‌های خود می‌تواند هر کسی را جادو و شیفته‌ی خود کند. اکنون توجه شما را به ۱۲ ساعت از سفر به پاریس طی یک روز جلب می‌کنیم.

آکادمی موزیک پاریس

به جرات می‌توان گفت شهر پاریس مقصدی رویایی برای همه‌ی علاقه‌مندان به سفر است. مناظر و چشم‌اندازهای زیبای این شهر حتی در پس عکس‌ها بدون شک همگان را محصور و شیفته‌ی خود می‌کند. فرقی نمی‌کند چه سلیقه‌ای داشته باشید، پاریس همیشه ویژگی مختص برای شما کنار می‌گذارد تا همراه جادوی این شهر بشوید. از بلندای برج ایفل گرفته تا پایتخت مد جهان، شهر عشاق، مراکز فرهنگی و عطر خوش نان‌های این شهر همگی آماده‌اند تا میزبان شایسته‌ای برای گردشگران باشند.

نمایی از پاریس

در طی سال‌های اخیر نیز پاریس تغییرات بسیاری به خود دیده است. شهری رنگارنگ و البته پرزرق‌وبرق که همواره در یاد و خاطره‌ها می‌ماند. این مسائل سبب می‌شود که در سفر به این شهر روزهای شلوغی داشته باشید. به هر ترتیب همراه ما باشید تا با کارهایی که باید طی ۱۲ ساعت در این شهر بی‌نظیر انجام دهید آشنا شوید.

۱۰ صبح، تروکادرو

روز خود را با بهترین‌ها آغاز کنید. برای شروع بهترین کار نماد پاریس است. برج ایفل به‌معنای واقعی کلمه قند را در دل هر کسی آب می‌کند! من نیز از این قاعده مستثنا نبودم و با دیدن ایفل از منطقه‌ی «تروکادرو» (Trocadero) به وجد آمدم.

نمایی از ایفل

کمی هم آن‌طرف‌تر نمایی از رودخانه‌ی سن مشاهده می‌شود که به راستی در کنار ساختمان‌های قد و نیم‌قد این شهر بسیار زیبا است. به هر ترتیب اولین ایستگاه گردشگری را در پاریس به بهترین شکل ممکن آغاز کردیم.

برج ایفل

۱۰:۳۰ صبح، قصر کنکورد و باغ تویلری

قبل از هر کاری بدانید که با متروی پاریس به آسانی و به بهترین روش می‌توانید در سطح شهر به گشت و گذار بپردازید. از همین طریق، من از تروکادرو به قصر «کنکورد» (Palace de la Concorde) رسیدم.

میدانی در پاریس

قصر کنکورد و باغ‌های «تویلری» (Jardin des Tuileries) مکان‌هایی هستند بسیار دیدنی و سرسبز که برای عموم قابل بازدید است. مناظر و چشم‌اندازهایی زیبا که از کنکورد تا موزه‌ی لوور ادامه دارد. از طرفی این مکان میزبان بسیاری از جشن‌ها و مناسبت‌ها، از جمله هفته‌ی مد پاریس است. پس از یک ربع گشت و گذار در این منطقه راهی مقصد بعدی شدم.

باغ پاریس

۱۰:۴۵ صبح، خیابان سن هانر

خیابان «سن هانر» (Rue Saint-Honore) یکی از مهم‌ترین خیابان‌های شهر است. این خیابان جایی است که بسیاری از ساختمان‌های زیبای پاریس و همچنین موزه‌ی لوور در آن قرار گرفته است.

خیابان سن هانر

قدم زدن در این خیابان میانبری است به تاریخ و دیدنی‌های شهر پاریس. از طرفی مغازه‌ها و بوتیک‌های لوکس و گران‌قیمت این خیابان بسیار مشهور هستند.

خیابان سن هانر

بسیاری از مارک‌های معروف در سن هانر شعبه دارند. حتی اگر قصد خرید از این مغازه‌ها را نداشته باشید، دیدن آن‌ها از پشت ویترین لذت خاص خود را دارد.

بوتیک شنل

این خیابان را تا انتها قدم زدم تا به یکی از جالب‌ترین فروشگاه‌های آن رسیدم.

۱۱:۱۵ صبح، کولت

«کولت» (Colette) شاید یکی از مشهورترین فروشگاه‌ها در جهان باشد. این فروشگاه به واسطه‌ی طراحی‌های متفاوت خود به شهرتی جهانی رسیده است. جایی که هم‌نشینی جالبی از طراحی، هنر و تکنولوژی در کنار یکدیگر دیده می‌شود.

فروشگاهی که هر پوشاکی را در خود جای داده است. شاید اصلی‌ترین تفاوت کولت با دیگر مغازه‌ها، در نوع لباس‌ها باشد. لباس‌هایی که بعضا طراحی‌های گستاخانه و عجیبی را در کنار قیمت‌های بسیار بالا شامل می‌شود. در هر صورت بازدید از این فروشگاه ارزشش را دارد. تنها به یاد داشته باشید که عکاسی در آن ممنوع است.

۱۱:۴۵ صبح در کیتسون

پس از گذشتن از مدرسه‌ها، ساختمان‌ها و بوتیک‌ها به قدم زدن در خیابان سن هانر ادامه می‌دادیم تا آنکه به فروشگاه «??????» (Maison Kitsune) رسیدیم. فروشگاهی که مکان بسیار مناسبی برای خرید لباس بود.

بوتیک کیتسون

جالب است بدانید که واژه‌ی «کیتسون» در ژاپن به‌نوعی حیوان گفته می‌شود. از طرفی نام یک شاخه‌ی تلفیقی از موسیقی فرانسوی است. نوع پوشاک روزمره‌ی فرانسوی‌ها عمدتا ساده است و این دقیقا مدل لباس‌هایی است که در این بوتیک پیدا می‌کنید.

پوشش فرانسوی

۱۲:۱۵ ظهر، وقت ناهار

کم‌کم داشتم گرسنه می‌شدم که به حوالی کانال «سن مارتین» (Sait-Martin) رسیدم. این محل پاتوق بسیاری از رستوران‌های کوچک و بزرگ است. رستوران‌هایی مانند «هالی بلی» (Holybelly) و «???» (Saam) که توسط خلاقیت‌های جوان‌های محل به بهترین نحو آماده‌ی پذیرایی هستند. در نتیجه به یکی از این رستوران‌ها رفتم و قدری در صف منتظر ایستادم. سرویس و خدمات در این رستوران‌ها بسیار سریع است، پس چندان نگران معطلی نباشید.

نهار در پاریس

پس از چند دقیقه میز دنجی را انتخاب کردم و نشستم. از غرب تا شرق، از غذاهای مکزیکی گرفته تا تایلندی در منوی رستوران‌ها پیدا می‌شد. به همین دلیل با این طیف گسترده، همه‌ی ذائقه‌ها پوشش داده می‌شود و به‌راحتی می‌توانید غذای موردعلاقه‌تان را سفارش دهید.

نهار در پاریس

۱۲:۴۵ ظهر، تن بلز

پاریس شهری است که با وجود رستوران‌های بی‌نظیر، تا چندی پیش به‌سختی می‌توانستید در آن کافه‌ای باب طبع پیدا کنید. اما همان طور که اشاره شد با پیشرفت در سال‌های اخیر، این مورد نیز در این شهر برطرف شد. امروزه با قدم زدن در خیابان‌های این شهر کافه‌های متنوعی را می‌توانید پیدا کنید.

کافه در پاریس

در نتیجه پس از صرف ناهار به یکی از همین کافه‌های جدید رفتم. کافه‌ی «?? ???» (Ten Bells) کافه‌ای بود که انتخاب کردم و قهوه‌ای دلچسب را سفارش دادم و چند دقیقه‌ای در این کافه نشستم و به موسیقی آرام آن گوش دادم.

کافه در پاریس

۱:۳۰ بعد از ظهر، سن مارین

پس از صرف قهوه راهی خیابان‌های سن مارین شدم. همان طور که گفتم در این محله، کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری پیدا می‌شود. کمی آن‌طرف‌تر از هیاهوی این محل، مغازه‌های محلی و چندین کتاب‌فروشی دیده می‌شود.

مناظر پاریس

یکی دیگر از مغازه‌هایی که توجه مرا به خود جلب کرد، نانوایی و قنادی بود که دکور بسیار جالب و جذابی داشت. پس از گذر از این مغازه‌ها و کانال‌های این منطقه به مسیرم ادامه دادم.

کانال در پاریس

به هر ترتیب با گشت و گذار در این منطقه به ادامه‌ی مسیر برگشتم.

خیابان پاریس

۲:۰۰ بعد از ظهر، کافه شارلوت

همان طور که مشغول قدم زدن بودم، چشمم به یک کافه‌ی بسیار شلوغ افتاد. در یکی از گوشه‌های یک چهارراه، در زیر ساختمانی زیبا و قدیمی، کافه‌ای به نام «شارلوت» (Café Charlot) قرار دارد.

کافه شارلوت

از ظاهر شلوغ این کافه مشخص بود که بسیار محبوب و مشهور است. این کافه بیشتر نوشیدنی و کیک‌های محلی پاریس را در منوی خود جای داده است. از آنجایی که من قهوه‌ام را خورده بودم تنها به دیدن این کافه‌ی زیبا از دور اکتفا کردم.

۲:۲۰ بعد از ظهر، خرید از سوپرمارکت

سوپرمارکت در پاریس

دقیقا روبه‌روی کافه شارلوت یکی از سوپرمارکت‌های بزرگ و قدیمی شهر قرار دارد. من هم تصمیم گرفتم برخی از اقلام مورد نیازم را از این فروشگاه خریداری کنم. همان طور که احتملا می‌دانید پنیرهای فرانسه از شهرت بسیاری برخوردار هستند. به همین دلیل چنیدن پنیر محلی خرید کردم.

۲:۳۰ تا ۳:۰۰ بعد از ظهر، گشت و گذار در فروشگاه‌ها

پس از خرید از سوپر مارکت به‌مدت نیم ساعت در خیابان‌های این منطقه به گشت و گذار پرداختم. بوتیک‌های کوچک و بزرگ یکی پس از دیگری در جلوی چشمانم ظاهر می‌شد. ظاهر و دکور این بوتیک‌ها به‌قدری چشم‌نواز بود که ناگزیر توجهم را جلب می‌کرد. من هم نتوانستم دوام بیاورم و چند لباس موردعلاقه‌ام را خریدم.

۳ بعد از ظهر، مرسی!

فروشگاه مرسی پاریس

سفر به پاریس بدون بازدید از فروشگاه «مرسی» (Merci) غیرممکن است. این فروشگاه مرکز مبلمان و وسایل خانه است.

فروشگاه مرسی پاریس

در داخل این فروشگاه، طراحی‌های بی‌نظیر مبلمان و تزیینات وجود دارد.

فروشگاه مرسی پاریس

موسسین این فروشگاه قبل از تاسیس مرسی، شرکت تولید پوشاک بچه داشتند که پس از فروختن آن به فکر تاسیس این فروشگاه افتادند.

فروشگاه مرسی پاریس

از مبلمان کلاسیک گرفته تا طراحی‌های امروزی در این فروشگاه بزرگ پیدا می‌شود. از طرفی برای سرویس بهتر به مشتریان، کافه‌ای کوچک در این فروشگاه خدمت‌رسانی می‌کند.

فروشگاه مرسی پاریس

۳:۳۰ بعد از ظهر، داروخانه‌ی فرانسوی

پس از گشت و گذار در فروشگاه مرسی راهی خیابان شدم و به محله‌ی یهودی‌ها رسیدم. یکی از معروف‌ترین مغازه‌های این محل، داروخانه‌ی آن است. اگر قصد خرید سوغاتی‌های آرایشی دارید، این مکان بهترین محل برای خرید لوازم آرایشی است.

داروخانه پاریس

یکی دیگر از پرطرفدارترین محصولات این داروخانه، آب معدنی آن است که جنبه‌ی سلامتی برای پوست دارد. در هر صورت اقلام بسیاری برای خرید کردن در این داروخانه وجود دارد.

۳:۵۰ بعد از ظهر، پلاس د وژ

همان طور که اشاره کردم به محله‌ی یهودی‌های پاریس رسیدم. جایی که مملو است از نانوایی‌های مختلف. همچنین بهترین فلافل شهر را می‌توانید در این محل پیدا کنید.

در همین حوالی «پلاس د وژ» (Place des Vosges) قرار دارد. یکی از میدان‌های زیبای شهر که مناظر زیبایی را در خود جای داده است. فضای سبز زیبای این منطقه، بهانه‌ای است برای گردهمایی‌های کوچک جوان‌ترهای شهر. من نیز یک ساعتی را با قدم زدن در این میدان و گپ‌وگفت با محلی‌های آن گذراندم.

منطقه پلاس د وژ

در ادامه‌ی راه با گذر از مغازه‌های چرم و کتاب‌فروشی‌ها و با استفاده از مترو به مقصد بعدی رفتم.

۵ عصر، مونمارتر

در یکی از ایستگاه‌های مترو بود که سر از خیابان «رو آندره» (Rue Andre) درآوردم. در گوشه‌ای از این محل چندین پله وجود دارد که به بالای تپه‌ای ۱۳۰ متری راه دارد.

مونمارتر پاریس

نام این منطقه «مونمارتر» (Montmartre) است. تپه‌ای که چشم‌اندازی زیبا از شهر را دارد. این منطقه به‌دلایل گوناگونی شهرت دارد. یکی از این دلیل‌ها، ازدحام گردشگرانی است که به آن هجوم می‌آورند. از طرفی علاوه بر مناظر زیبای شهر بر فراز این تپه، یکی از کلیساهای پاریس در آن قرار دارد.

مونمارتر پاریس

نقاش‌ها و کاریکاتوریست‌های خیابانی نیز در این منطقه آماده‌ی خدمت‌رسانی به گردشگران هستند. به هر ترتیب این تپه مکانی است برای به نظاره نشستن پاریس از زاویه‌ای متفاوت.

۷ عصر، بازگشت به هتل

پس از گذراندن یک صبح تا عصر شگفت‌انگیز، طبیعی است که خستگی را در پاهای خود حس کنید، در نتیجه برای استراحتی کوتاه و به دست آوردن انرژی برای شب‌نشینی به محل اقامتم، هتل «???? ????» (Mama Shelter)، بازگشتم.

هتل ماما شلتر پاریس

این هتل از جمله هتل‌هایی است که سرویس و خدمات مطلوبی را در کنار قیمتی مناسب ارائه می‌دهد. این هتل که در مرکز شهر قرار دارد چندین بار بازسازی شده است و از چند رستوران و کافه برخوردار شده است. اتاق‌های هتل نیز از تجهیزات مناسب و راحتی بهره می‌برد.

هتل ماما شلتر پاریس

پس از استراحت و تجدید قوا در هتل، برای صرف شام از هتل خارج شدم و راهی خیابان‌های سرزنده‌ی آن شدم.

۸:۳۰ شب، وقت شام

قبل از هر چیز لازم است بگویم، از بابت خورد و خوراک در پاریس خیالتان تخت باشد. همان طور که برای ناهار اشاره کردم، پاریس مملو است از رستوران‌های متعدد با غذاهای گوناگون. قدم به قدم این شهر رستوران‌های هیجان‌انگیزی پیدا می‌شود.

شام در پاریس

من تصمیم گرفتم به رستورانی بروم که غذاهای محلی و خوراک‌های گوشتی را در منوی خود داشت. اما بدانید که در این موضوع در پاریس دچار مشکل نخواهید شد. از غذاهای مخصوص گیاهخواران گرفته تا علاقه‌مندان به پیتزاهای ایتالیایی، در سطح پاریس رستوران‌هایی پیدا می‌شوند.

۱۰ شب، شب‌نشینی در پاریس

عجب ۱۲ ساعت هیجان‌انگیزی را گذراندم. خود من هم باورم نمیشد بتوانم ظرف مدت ۱۲ ساعت این همه کار را در پاریس دوست‌داشتنی انجام دهم، اما به هر ترتیبی که بود یک روز بی‌نظیر را سپری کردم. پس از گذراندن این همه کار، نوبتی هم باشد نوبت شب‌نشینی با دوست‌هایم در کافه‌های پاریس است.

شب پاریس

با توجه به شب‌های پاریس، مکان‌های بسیاری است که می‌توانید برای شب‌نشینی خود در این شهر برنامه‌ریزی کنید. به هر ترتیب پیشنهاد من این است که مانند خودم به یکی از کافه‌های این شهر بروید و با صرف نوشیدنی‌های هیجان‌انگیز و موسیقی‌های زیبا شب خود را همراه با دوستان سپری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع 12hrs

دیدگاه