بلغارستان؛ سرزمین سواحل زیبای دریای سیاه

علیرضا  طبیب زاده
علیرضا طبیب زاده چهار شنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
بلغارستان؛ سرزمین سواحل زیبای دریای سیاه

بلغارستان کشوری در جنوب شرقی قاره اروپا در مجاورت دریای سیاه سواحل آفتابی زیبایی دارد. با کجارو همراه شوید تا با تعدادی از مشهورترین سواحل این کشور آشنا شوید.

بلغارستان با بیش از ۴۰۰ کیلومتر ساحل شگفت‌انگیز در مجاورت دریای سیاه و شمار زیادی از هتل‌ها، مجموعه‌های ورزشی و تفریحی در این سواحل یکی از بی‌نظیرترین مقاصد گردشگری در قاره سبز محسوب می‌شود. در ادامه با تعدادی از مشهورترین و زیباترین سواحل بلغارستان آشنا خواهید شد.

ساحل آفتابی

ساحل آفتابی نام یکی از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین سواحل کشور بلغارستان است. ساحل آفتابی به طول ۸ کیلومتر با شن‌های طلایی خود و درخشش آن‌ها زیر پرتوهای خورشید چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. در فاصله ماه‌های می - اکتبر (اردیبهشت - مهر) به‌طور تقریبی ۱۷۰۰ ساعت نور خورشید بر این ساحل می‌تابد که در قاره اروپا چنین بهره‌مندی از نور خورشید کم پیش می‌آید. امکانات مدرن، انواع ورزشهای آبی و طبیعت بی‌نظیر این ساحل آن را به یکی از محبوب‌ترین سواحل بلغارستان تبدیل کرده است. ساحل آفتابی در شهر تاریخی «نسبار» (Nesebar) در استان بورگاس بلغارستان واقع شده است.

بلغارستان

ساحل شن‌های طلایی

شن‌های طلایی نام یکی دیگر از سواحل رویایی بلغارستان است. برخی بر این باورند که بهترین ساحل شنی در کل اروپا این ساحل است و تنها دلیل این ادعا را نیز وجود شن‌های بی‌نظیر که در زیر نور آفتاب می‌درخشند می‌دانند. این ساحل که کمتر از ۲۰ کیلومتر با شهر وارنا فاصله دارد. بعد از ساحل آفتابی یکی از بزرگ‌ترین مناطق تفریحی ساحلی بلغارستان محسوب می‌شود. همچنین چشمه‌های آب معدنی گرم که جنبه درمانی نیز دارند در این منطقه وجود دارد که می‌توان از آن‌ها نیز استفاده کرد. پارک طبیعی شن‌های طلایی در مجاورت ساحل نیز از دیگر جاذبه‌های این ساحل است.

بلغارستان

ساحل آلبنا

ساحل «آلبنا» (Albena) شاید بتوان یکی از بهترین سواحل تفریحی بلغارستان برای سفرهای خانوادگی دانست زیرا برای تمام سنین سرگرمی‌هایی وجود دارد. پارک‌های آبی، زمین‌های گلف، سالن‌های بولینگ، پارک‌های بازی و مسیرهای پیاده‌روی در طبیعت از امکانات این ساحل است. ساحل تمیز و آرام و محدوده شنای ایمن، این ساحل را برای استفاده راحت‌تر کودکان نیز متمایز کرده است؛ به‌طوری که در فاصله ۱۵۰ متری از ساحل، عمق آب کمتر از ۱/۶ متر است. در طول ساحل نیز قطارهای کوچکی برای انتقال گردشگران خدمت‌رسانی می‌کنند.

بلغارستان

ساحل آهتوپول

ساحل «آهتوپول» (Ahtopol) که یکی از جنوبی‌ترین سواحل بلغارستان است، یک ساحل صخره‌ای است و بیشتر برای ماهیگیری یا قایق‌سواری مناسب است. این ساحل که از مرز ترکیه خیلی فاصله ندارد مکانی آرام با مناظر چشم‌نواز دریا است که می‌توانید از آن لذت ببرید.

بلغارستان

ساحل سوزوپول

ساحل «سوزوپول» (Sozopol) که قدمت آن به قرن ۷ برمی‌گردد و دریانوردان یونانی آن را کشف کرده‌اند، یکی دیگر از سواحل طلایی بلغارستان است که در جنوب واقع شده است. ساحل سوزوپول فقط چند کیلومتر از مرکز شهر تاریخی سوزوپول فاصله دارد. دیوارهای تاریخی سوزوپول که در بخش جنوبی شهر واقع شده‌اند نیز از جاذبه‌های این ساحل زیبا است.

ساحل سی لیستار

ساحل سی لیستار یکی از سواحل حفاظت شده بلغارستان است که در قلب پارک ملی Strandzha قرار گرفته و به همین دلیل دسترسی به آن کمی دشوار است، ولی طبیعت چشم‌نواز آن منطقه ارزش رفتن به آنجا را دارد. ساحل کم‌عمق و تمیز و شفافیت شگفت‌انگیز آب دریا در این منطقه این ساحل را منحصربه‌فرد کرده است. به‌دلیل شفافیت آب، غواصی در آب‌های این منطقه بسیار لذت‌بخش خواهد بود و می‌توانید از دنیای شگفت‌انگیز اعماق دریا دیدن کنید. همچنین در این منطقه شانس دیدن عقاب‌ها، کرکس‌ها، گوزن‌ها و بسیاری دیگر از حیوانات بومی را دارید زیرا این منطقه تحت حفاظت تیم‌های محیط زیستی است و حیات وحش بکر و شگفت‌انگیزی دارد.

بلغارستان

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه