بهترین سواحل اروپا برای سفرهای خانوادگی (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
بهترین سواحل اروپا برای سفرهای خانوادگی (قسمت اول)

اگر برای یک سفر خانوادگی برنامه‌ریزی می‌کنید، با کجارو همراه باشید تا با بهترین سواحل اروپا برای سفرهای خانوادگی آشنا شوید.

سفر خانوادگی بسیار لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی است اما گاهی اختلاف سلیقه‌ها باعث می‌شود که یا والدین یا بچه‌ها به اندازه‌ی کافی از سفر لذت نبرند و حتی گاهی خسته و آزرده شوند. بنابراین اگر قصد دارید که همراه با بچه‌ها و نوجوان‌ها سفر کنید، باید روحیات و علایق آنها را برای انتخاب مقصد سفر در نظر بگیرید و جایی را انتخاب کنید که به اندازه‌ی کافی هم برای خودتان و هم برای بچه‌ها جذاب باشد. در ادامه با ده ساحل اروپایی آشنا می‌شویم که محیط خانوادگی دارند و مقصدی محبوب برای سفر با تمام اعضای خانواده هستند.

ساحل Caneiros، پرتغال

ساحل Caneiros، پرتغال

این ساحل یکی از ایده‌آل‌ترین سواحل اروپایی برای سفر خانوادگی است. حتی برای خانواده‌هایی که چندین فرزند با اختلاف سنی زیاد دارند. در این ساحل هر نوع تفریحی که برای کودکان کم سن و سال و نوجوان‌ها جذاب باشد، وجود دارد. آب‌های آرام و امن برای شناگران، شن‌های نرم برای بازی کودکان، فعالیت‌های جذاب تفریحی برای نوجوانان پرشور و هیجان و تخت‌های بزرگ برای استراحت والدینی که مشتاق آفتاب گرفتن در ساحل هستند. در این ساحل می‌توانید قایق کایاک و قایق پدالی کرایه کنید و در نواحی اطراف، از غارهای متعدد دیدن کنید. رستوران شیک Rei das Praias در ساحل برای غذا خوردن گردشگران در نظر گرفته شده است. همچنین می‌توانید خدمات ماساژ هم در این ساحل دریافت کنید.

یک مهمانخانه‌ی ده اتاقه به نام Casa Rei das Praias در نزدیکی ساحل قرار دارد که دارای مرکز اسپا است.

ساحل ریبادسیا (Ribadesellaاسپانیا

ساحل ریبادسیا (Ribadesella)، اسپانیا

ریبادسیا در شمال اسپانیا یکی دیگر از سواحل اروپایی است که تفریحات خانوادگی دارد. نوجوانان در این ساحل می‌توانند مهارت‌های خود در ورزش‌های آبی را محک بزنند؛ ورزش‌هایی مثل قایقرانی کایاک، موج‌سواری و بادسواری. در بخش شرقی ساحل، در اطراف مسیرهای باریک قرون وسطایی، انواع کافه و رستوران وجود دارد که بهترین غذاهای دریایی و ماهی‌های صید روز را سرو می‌کنند.

در بخش غربی، در ساحل سانتا مارینا خانه‌های اربابی بزرگ و مجللی وجود دارد که توسط اهالی ساخته شده است؛ افرادی که در اواخر قرن نوزدهم به آمریکا سفر کرده بودند و در بازگشت، ثروت خود را با ساخت خانه‌های مجلل، به دیگران نشان می‌دادند. در اولین آخر هفته‌ی ماه آگوست، بیش از ۱۰۰۰ قایق سوار، مسیری را تا این ساحل مسابقه می‌دهند و پیروزی و مسابقه‌ی خود را در قالب یک فستیوال خیابانی جشن می‌گیرند.

منطقه‌ی ساحلی  Bol on Brac، کرواسی

منطقه‌ی ساحلی  Bol on Brac، کرواسی

ساحل Zlatni Rat، بیست دقیقه پیاده تا سواحل جنوبی دهکده‌ی Bol on Brac فاصله دارد و در کنار گردشگاه‌های پر درخت واقع شده و یکی از سواحل کرواسی است که مورد توجه گردشگران و به خصوص عکاسان قرار دارد. این ساحل برای کودکان فعال و پرجنب و جوش ایده‌آل است. جت اسکی، قایق‌های پدالی، دوچرخه‌سواری، قایق سواری کایاک، غواصی اسکوبا، بادسواری و دیگر تفریحات آبی و ساحلی، از فعالیت‌های مفرح و جذابی هستند که در این ساحل برای افراد با سلایق و شرایط سنی مختلف در نظر گرفته شده‌اند. در نزدیکی همین ساحل، یک مسیر پیاده‌روی علامت‌گذاری شده در دامنه‌های صخره‌ای کوه Vidova Gora وجود دارد؛ از فراز این کوه می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از ساحل، دریا و دو جزیره را در دوردست ببینید.

برای اینکه از این ساحل و تفریحات آن لذت ببرید می‌توانید در هتل Blue Sun Hotel Elaphusa اقامت کنید. این هتل امکانات تفریحی متعددی مثل استخرهای روباز و سرپوشیده، زمین تنیس و دوچرخه برای اجاره کردن دارد. پیشنهادات ویژه هم برای کسانی که خانوادگی سفر می‌کنند در این هتل به مسافران ارائه می‌شود.

وولیاگمنی (Vouliagmeniیونان

وولیاگمنی (Vouliagmeni)، یونان

یکی از بهترین روش‌ها برای آشنا کردن بچه‌ها و نوجوانان با تاریخ، بردن آنها به مناطق باستانی و سر زدن به آثار تاریخی است. در یونان می‌توانید سفر به آکروپولیس را با چند روز استراحت در سواحل شنی ترکیب کنید و یک تعطیلات فراموش نشدنی برای فرزندان خود رقم بزنید؛ تعطیلاتی که در طی آن، بچه‌ها چیزهای زیادی در مورد تاریخ و فرهنگ می‌آموزند.

در منطقه‌ی ساحلی وولیاگمنی، در آب‌های نیلگون خلیج سارونیک می‌توانید شنا کنید. هتل‌های شیک، تفرجگاه‌های دریایی با تورهای قایق‌سواری و منظره‌ی درختان نخل از جذابیت‌های این منطقه برای گردشگران است. اسکی روی آب، جت اسکی، والیبال ساحلی و بادسواری، تجربیاتی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش هستند که اوقات سفرتان را می‌توانید خانوادگی به آنها اختصاص دهید. در نزدیکی این ساحل، علاوه بر سواحل و تفرجگاه‌های خصوصی، سواحل عمومی ارزان‌تر هم وجود دارد که از گشت و گذار و تفریح در آنها لذت خواهید برد.

برای نزدیکی به این منطقه می‌توانید در هتل Divani Apollon Palace & Thalasso اقامت کنید که دارای اتاق‌های متصل و ایده‌آل برای خانواده‌ها است. در این هتل، از تماشای زیباترین چشم‌اندازهای دریایی و خدمات اسپا بهره‌مند می‌شوید.

کشور یونان علاوه بر تاریخ و فرهنگ غنی و افسانه‌ها و داستان‌های اساطیری، به سواحل زیبایش شهرت دارد. در واقع یکی از مهم‌ترین دلایل گردشگران برای سفر به این کشور زیبا، لذت بردن از طبیعت ساحلی چشمگیر آن است. آب‌های لاجوردی و فیروزه‌ای، صخره‌های پوشیده از پوشش گیاهی سرسبز و جنگلی و سواحل شنی سفید از مهم‌ترین ویژگی‌های سواحل یونان هستند.

آناسا (Anassa)، قبرس

آناسا (Anassa)، قبرس

مطمئنا با انتخاب این مقصد برای سفر، به راحتی می‌توانید فرزندان خود را از لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌هایشان جدا کنید. با وجود امکانات تفریحی متعدد مثل قایق سواری، ورزش‌های آبی، آب‌چترسواری یا پاراسیلینگ و اقامتگاه‌های تفریحی ساحلی که در چند قدمی سواحل طلایی و زیبا قرار دارند، دیگر فرصتی برای بچه‌ها باقی نمی‌ماند که بخواهند سرشان را با تبلت و بازی رایانه‌ای گرم کنند. مراکز متعددی برای انجام انواع ورزش‌های آبی در این منطقه وجود دارد. این مراکز درست در ساحل قرار دارند و بچه‌ها می‌توانند در آنها کمی استقلال داشته باشند و در عین حال از والدین خود زیاد دور نشوند.

آموزش غواصی اسکوبا و قایق‌سواری، موج سواری و قایقرانی با قایق پدالی در این منطقه برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است. در این مراکز بچه‌ها به گروه‌های سنی مختلف تقسیم می‌شوند. از کودکان چهار ماهه گرفته تا ۱۸ ساله‌ها با خیال راحت می‌توانند بازی کنند و لذت ببرند. پرستاران مجرب و حرفه‌ای مراقبت از خردسالان را بر عهده می‌گیرند.

والدین بچه‌ها هم می‌توانند از امکانات مخصوص بزرگسالان استفاده کنند؛ مثلا مراکز اسپا یا رستوران‌های عالی.

سواحل قبرس، به خاطر مناظر زیبا و امکانات تفریحی متعدد، محبوب گردشگران هستند. حتی اگر تنها سفر می‌کنید و به دنبال هیجان و ماجراجویی نیستید و دوست دارید در آرامش ساحل استراحت کنید، در قبرس سواحل دنج و آرام زیادی وجود دارد که از حضور در آنها لذت خواهید برد.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه