دیدنی‌ های زاگرب، پایتخت زیبای کرواسی

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
دیدنی‌ های زاگرب، پایتخت زیبای کرواسی

زاگرب، پایتخت کرواسی، یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. در ادامه با تعدادی از جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

کرواسی را بیشتر به خاطر خطوط ساحلی زیبا می‌شناسند و پایتخت این کشور که به دریا راه ندارد، معمولا کمتر به عنوان مقصد گردشگری، مشهور است و بسیاری از گردشگران در سفر به کرواسی این شهر دیدنی را نادیده می‌گیرند. اما زاگرب جاذبه‌های زیادی برای دیدن و لذت بردن دارد مثلا خیابان Ilica، میدان پادشاه تومیسلاو و موزه‌ی روابط شکست خورده. در ادامه ده جاذبه‌ی گردشگری این شهر را معرفی می‌کنیم. با سر زدن به این جاذبه‌ها، با تاریخ و فرهنگ غنی این کشور و اهالی مهربان و مهمان‌نواز آن بیشتر آشنا می‌شوید.

محله‌ی بالای شهر (Upper Town)

دیدنی های زاگرب

خیابان‌های سنگ فرش شده و باریک، بناهای فریبنده و آثار تاریخی متعدد از دیدنی‌های این محله‌ی قدیمی زاگرب است. اگر می‌خواهید بخش قدیمی شهر را ببینید و حال و هوای آن را حس کنید، این محله بهترین جا برای شروع گشت و گذار است. برای رسیدن به این بخش از شهر دو انتخاب دارید؛ یکی استفاده از پلکان و دیگری با قطار کابلی. سفر به بالای تپه و این محله‌ی دیدنی، جذاب و متفاوت است. در هر خیابان این منطقه، جاذبه‌ای وجود دارد که توجه شما را جلب کند از جمله کلیسای سنت مارک که زیبایی آن از فواصل دور به خاطر بام متمایزی که دارد قابل مشاهده است.

پارک ماکسیمیر (Maksimir) و باغ وحش زاگرب

دیدنی های زاگرب

در سفر به زاگرب می‌توانید چند ساعتی از شلوغی شهر دور شوید و در قدیمی‌ترین پارک عمومی شهر، گردش کنید. در این پارک، از مراتع، رودخانه، دریاچه و سایر جاذبه‌های طبیعی لذت می‌برید و خستگی یک روز شلوغ و پرهیاهو را فراموش می‌کنید. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، این پارک جاذبه‌ها و میراث فرهنگی هم دارد که برای بازدید از آنها هم می‌توانید وقت بگذارید. باغ وحش زاگرب هم در همین پارک قرار گرفته است و مکانی عالی برای یک گردش آرام، دور از هیاهوی شهر است.

چشم زاگرب

دیدنی های زاگرب

سکوی بازدید چشم زاگرب، یک مکان فوق‌العاده برای تماشای چشم‌اندازهای دیدنی از شهر است. در این سکوی بازدید نمای ۳۶۰ درجه و زیبایی از شهر را خواهید دید که بازدید از آن را نباید از دست بدهید. در این سکوی بازدید می‌توانید یک پانورامای کامل از زاگرب و بام‌های قرن شانزدهمی آن تماشا کنید؛ منظره‌ی نفس‌گیری که در آن، آثار تاریخی و آسمان‌خراش‌های مدرن شهر قابل مشاهده است. زاگرب شهر زیبایی است که زیبایی آن از فراز این سکوی بازدید، دوچندان می‌شود.

بازارچه‌ی Dolac

دیدنی های زاگرب

اگر می‌خواهید زندگی اهالی شهر را از نزدیک لمس کنید، بازار مرکزی روباز زاگرب یکی از مکان‌هایی است که حتما باید به آن سر بزنید. این بازارچه علاوه بر اینکه جایی برای آشنایی با فرهنگ و زندگی اهالی شهر است، از آنجا می‌توانید بهترین محصولات محلی را خریداری کنید. این بازارچه درست پشت میدان اصلی شهر قرار دارد و روزانه صدها نفر به آن سر می‌زنند و بخشی جدایی ناپذیر از زندگی اهالی شهر است. کشاورزانی از سراسر زاگرب به این بازارچه می‌آیند و بهترین محصولات خود از جمله میوه و سبزی را عرضه می‌کنند. تمام محصولات این بازار، تازه و مرغوب است.

کلیسای جامع زاگرب

دیدنی های زاگرب

این کلیسا یکی از نمادهای زاگرب و از مهم‌ترین اثار تاریخی شهر است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید. این شاهکار معماری یکی از نمادین‌ترین و دیدنی‌ترین بناهای زاگرب است. زیبایی خیره‌کننده‌ی کلیسا از یک زلزله جان سالم به در برده و بارها مرمت و بازسازی شده است تا در نهایت به یک بنای نئوگوتیک تبدیل شده است. فضای داخلی این کلیسا هم به اندازه‌ی فضای خارجی آن، دیدنی و نفس‌گیر است. شاید جالب‌ترین بخش این کلیسا، برج‌های دو قلوی آن باشد که از فواصل دور هم قابل مشاهده است.

موزه‌ی روابط شکست خورده

دیدنی های زاگرب

زاگرب یک شهر خلاقانه و سرزنده است. یکی از بهترین نمونه‌های این خلاقیت و نوآوری را می‌توانید در موزه‌ی روابط شکست خورده ببینید. این موزه درست مثل نامش، یک موزه‌ی جالب و دیدنی است. نامی که به درستی انتخاب شده و تمرکز اصلی موزه را نشان می‌دهد؛ فضای جالبی که در سفر به زاگرب حتما برای بازدید از آن باید وقت بگذارید. در این موزه، صدها وسیله‌ی شخصی نگهداری می‌شود که هر کدام داستانی از عشق و روابط شکست خورده از سراسر دنیا را روایت می‌کنند. یک نمایش غیرمعمول از یادگاری‌های به جا مانده از داستان‌های عاشقانه‌ای که به سرانجام نرسیده‌اند. برای اینکه با این موزه بیشتر آشنا شوید مطلب زیر را دنبال کنید:

میدان کینگ تومیسلاو (King Tomislav)

دیدنی های زاگرب

بزرگترین میدان زاگرب به افتخار اولین پادشاه کرواسی نام‌گذاری شده است؛ میدانی که بدون شک توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. این میدان در مقابل ایستگاه قطار مرکزی قرار دارد بنابراین کسانی که با قطار به زاگرب سفر می‌کنند، این میدان اولین جاذبه‌ی شهر است که از نزدیک می‌بینند. تندیس زیبای پادشاه و عمارت Art Pavilion از دیدنی‌ترین بخش‌های این میدان است. این میدان زیبا، مکانی فوق‌العاده برای استراحت است. گردشگران زیادی برای قدم زدن و استراحت در کافه‌ها به این میدان سر می‌زنند. در فصل زمستان، این میدان به یک پیست اسکیت روباز تبدیل می‌شود. می‌توانید بارها و بارها از این میدان دیدن کنید بدون اینکه خسته شوید.

خیابان Ilica

دیدنی های زاگرب

این خیابان، خیابان اصلی خرید در زاگرب است که از میدان Ban Josip Jelačić تا منطقه‌ی Vrapče ادامه دارد و یکی از بلندترین خیابان‌های زاگرب محسوب می‌شود. این خیابان خرید به این دلیل در فهرست جاذبه‌های گردشگری زاگرب جای گرفته است که مکانی فوق‌العاده برای خرید هر چیزی است که به آن نیاز دارید. از بوتیک‌های محلی گرفته تا فروشگاه‌های پوشاک برند برای علاقه‌مندان به مد در این خیابان دیده می‌شود. کافه‌ها و رستوران‌های زیادی هم در سراسر این خیابان وجود دارد که می‌توانید در آنها استراحت کنید، نوشیدنی‌های گرم را امتحان کنید و غذای عالی نوش جان کنید.

کافه کاوا تاوا (Kava Tava)

دیدنی های زاگرب

در این کافه می‌توانید صبحانه‌ی لذیذ بخورید یا هر ساعتی از روز که دوست داشتید به آن سر بزنید و از غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌هایش لذت ببرید. کافه کاوا تاوا در میدان شلوغ Britanski قرار گرفته است و به خاطر دکوراسیون و غذاهای لذیذش، مشهور است. صبحانه‌ی انگلیسی و انواع ساندویچ تست از غذاهای محبوب این کافه هستند اما منوی ویژه‌ی این کافه، شامل پنکیک‌های لذیذی است که کمتر جایی می‌توانید شبیه آن را نوش جان کنید. این پنکیک‌ها با سس‌های شکلاتی دلخواه شما سرو می‌شوند. دوستداران قهوه، از تنوع نوشیدنی‌های این کافه لذت می‌برند. کافه کاوا تاوا دم‌نوش‌های متعددی دارد که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه