ادینبورگ؛ برترین جشنواره های تابستانی

بهاره غنچه
بهاره غنچه پنجشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
ادینبورگ؛ برترین جشنواره های تابستانی

ادینبورگ هفتمین شهر پرجمعیت بریتانیا که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند، با کجارو همراه باشید تا برترین جشنواره‌های تابستانی این شهر جذاب را بشناسیم.

ادینبورگ دومین شهر بزرگ و پایتخت اسکاتلند است. این شهر از نظر بازدید گردشگران در بریتانیا نسبت به لندن در جایگاه دوم قرار دارد. ادینبورگ در جهان با جشنواره‌های جذابش شناخته می‌شود که هرساله از اواسط خردادماه تا اواسط شهریورماه در حوزه‌های مختلفی برگزار می‌شود. در این مقاله برترین جشنواره‌های تابستانی ادینبورگ را به شما معرفی می‌کنیم.

جشنواره بین‌المللی جادو ادینبورگ

حتما نباید اهل این شهر باشید تا حس جادویی بودن آنجا را تجربه کنید. منظور از جادو شعبده‌بازی نیست؛ در این جشنواره شاهکارهای معماری و تاریخی شهر را خواهید شناخت، از نمایشگاه‌های سحر و جادو دیدن خواهید کرد، تئاترهای جادویی را خواهید دید. اجرای نمایش تاریکی که در آن فردی در تاریکی مطلق اجرا می‌کند از بخش‌های ويژه‌ی جشنواره است.

  • زمان: ۹ تیر تا ۱۷ تیر

جشنواره بین‌المللی جادو ادینبورگ

جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ

این جشنواره از قدیمی‌ترین جشنواره‌های جهانی فیلم است که هرساله فیلم‌سازان، تهیه‌کنندگان و هنرمندان خلاق را دور هم جمع می‌کند. این جشنواره از سال ۱۳۲۶ با سرفصل‌های رقابتی متنوعی برگزار می‌شود.

  • زمان: ۳۱ خرداد تا ۱۱ تیر

جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ

جشنواره سبک زندگی ادینبورگ

این جشنواره شامل معرفی صنعت مد و فشن، سخنرانی هنرمندان، کارگاه‌های آموزشی، فروشگاه‌ها و معرفی روش‌های حفظ زیبایی و سلامت است. در این جشنواره سبک‌های زندگی سالم را نمایش می‌دهند و غرفه‌های نمایشگاه به ورزش، غذا، مد و زیبایی اختصاص داده می‌شود.

  • زمان: ۱۰ تیر تا ۱۱ تیر

جشنواره سبک زندگی ادینبورگ

جشنواره جاز ادینبورگ

یکی از دهمین جشنواره‌های برتر جاز اروپا، جشنواره جاز ادینبورگ است. با بیش از ۱۷۰ اجرا از نوازندگان سراسر جهان در کنار بازدید از شهر، جشنواره بی‌نظیری خواهد بود. در سال ۱۳۵۶ این جشنواره برای اولین بار برگزار شد.

  • زمان: ۲۳ تیر تا ۱ مرداد

جشنواره جاز ادینبورگ

جشنواره هنرهای تجسمی ادینبورگ

این جشنواره مانند آهنربا هنرمندان بسیاری را به خود جذب می‌کند. بزرگ‌ترین جشنواره هنرهای تجسمی سالانه در بریتانیا، جشنواره هنری ادینبورگ است که به افتخار تاریخ اسکاتلند و میراث باستانی آن برگزار می‌شود. این جشنواره شامل نمایشگاه‌ها، اجراها، سخنرانی‌های هنرمندان برجسته و تورهای آموزشی است.

  • زمان: ۵ مرداد تا ۵ شهریور

جشنواره هنرهای تجسمی ادینبورگ

جشنواره هنری فرینگ ادینبورگ

فرینگ، بزرگ‌ترین جشنواره هنر در جهان است که امکان شرکت در آن برای همگان وجود دارد. این جشنواره هر ساله کمدین‌ها، بازیگران، آکروبات‌ها، شعبده‌بازان، نوازندگان و هنرمندان خیابانی را دورهم جمع می‌کند.

  • زمان: ۱۳ مرداد تا ۶ شهریور

جشنواره هنری فرینگ ادینبورگ

جشنواره بین‌المللی ادینبورگ

این جشنواره هرساله استعدادهای بی‌شماری را از سراسر جهان دورهم جمع می‌کند. بهترین‌های موسیقی، اپرا، تئاتر در کنار هم به اجرا می پردازند. جشنواره بین‌المللی ادینبورگ از معروف‌ترین جشنواره‌های این شهر است که در جهان معمولا ادینبورگ را با نام این جشنواره معرفی می‌کنند.

  • زمان: ۱۳ مرداد تا ۶ شهریور

جشنواره بین‌المللی ادینبورگ

جشنواره بین‌المللی کتاب ادینبورگ

به عنوان اولین شهر ادبیاتی ثبت شده در یونسکو، برگزاری چنین جشنواره‌ای خارج از انتظار نیست. هرساله نویسندگان، کتاب‌خوانان، ناشران و رویاپردازان در باغ‌های میدان شارلوت در این شهر دورهم جمع می‌شوند تا برترین و جدیدترین آثار خود را به نمایش بگذارند. گفتگو با نویسندگان، امضای کتب و سخنرانی‌ها تنها بخشی از فعالیت‌های این جشنواره است.

  • زمان: ۲۱ مرداد تا ۶ شهریور

جشنواره بین المللی کتاب ادینبورگ

مطالب مرتبط:

دیدگاه