مراکز خرید لیسبون، پرتغال؛ از سنترو واسکو تا امبکسادا (قسمت اول)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی یکشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
مراکز خرید لیسبون، پرتغال؛ از  سنترو واسکو تا امبکسادا (قسمت اول)

لیسبون، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر پرتغال یکی از زیباترین و بهترین مقاصد گردشگری اروپا به شمار می‌رود. در ادامه با مراکز خرید لیسبون آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

خرید در لیسبون با وجود مراکز خرید عالی در شهر و خارج از آن کاری بسیار لذت‌بخش و راحت است. یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید سنترو واسکو دا گاما است که در قسمت شرقی مرکز شهر قرار دارد. بزرگ‌ترین مرکز خرید شهر نیز  کلوکبو شاپینگ نام دارد که همیشه پر از جمعیت مشتاق خرید است. از راحت‌ترین مراکز خرید می‌توان به مرکز خرید ال کورت انگلس اشاره کرد. این مراکز و بسیاری دیگر، هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

سنترو واسکو دا گاما (Centro Vasco da Gama)

سنترو واسکو

مرکز خرید سنترو واسکو یکی از مدرن‌ترین و جذاب‌ترین مراکز خرید لیسبون به شمار می‌رود. این مرکز خرید که ظاهرش دریا را به یاد می‌آورد دارای ۳۶ رستوران و ۱۶۴ مغازه و بوتیک است. از جمله این مغازه‌ها می‌توان به مغازه‌های پوشاک (زنانه، مردانه و بچگانه)، طلا و جواهرات، کفش، وسایل آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، لوازم ورزشی اشاره کرد. یک پردیس سینمایی متشکل از ۱۰ سینما و تئاتر، همچنین یک مرکز سلامت از دیگر امکانات قابل توجه سنترو واسکو است. در طبقه هم‌کف یک هایپرمارکت وجود دارد که یکی از نکات مثبت این مرکز خرید به شمار می‌رود. مشتریان می‌توانند انواع برندهای داخلی و خارجی معتبر را در این مجموعه بیابند.

مرکز خرید سنترو واسکو

از لحاظ ظاهری، این مرکز خرید بسیار خیره‌کننده است،‌ به خصوص در شب‌ها که نور لامپ‌ها نمای بیرونی و هر سه طبقه را چراغانی می‌کند.

برای کسانی که قصد خرید ندارند، استراحت و نوشیدن یک فنجان قهوه در یکی از تراس‌های کافه‌های مجموعه نه تنها باعث آرامش می‌شود بلکه منظره‌ای از محوطه اطراف و رودخانه‌ای دورتر را به دست می‌دهد.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب.

موقعیت مرکز خرید سنترو واسکو دا گاما روی نقشه

کلومبو شاپینگ (Colombo Shopping)

کلوبو شاپینگ

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید لیسبون کلومبو است که با وجود ۳۷۰ مغازه انتخاب‌های متنوعی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در میان تمام مغازه‌ها دیزنی استور (Disney Store) یک اوت لت بسیار هیجان‌انگیز و عالی برای کودکان است. یکی دیگر از مغازه‌های مورد علاقه کودکان اسباب‌بازی فروشی آر (R) است. فروشگاه فرانسوی FNAC یکی از پرطرفدارترین فروشگاه‌های این مرکز خرید است که انواع کتاب، سی دی، انواع وسایل الکترونیکی شامل آخرین مدل کامپیوتر، تلفن همراه، و هر وسیله جذاب دیگر را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. یک سوپرمارکت بسیار بزرگ و ۷۰ رستوران با منوهای مختلف از همبرگر تا غذاهای پرتغالی آماده پذیرایی از افراد هستند. اسباب سرگرمی که این مرکز خرید در اختیار مشتریان قرار می‌دهد یک پردیس سینمایی (تمام فیلم‌ها زیرنویس دارند) است.

کلوبو شاپینگ

از جمله امکانات این مجموعه وجود یک جفت دستگاه خود پرداز در در طبقه سوم، و پارکینگ است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب.

موقعیت مرکز خرید کلومبو روی نقشه

ال کورت انگلس (El Corte Ingles)

مرکز خرید ال کورت

فروشگاه اسپانیایی ال کورت انگلس به خاطر طراحان و انتخاب‌هایشان بسیار معروف است. از جمله برندهایی که در میان دیگر برند‌ها در این مرکز خرید به چشم می‌خورد و می‌درخشد کارولینا هررا (Carolina Herrera)، هوگو باس (Higo Boss)، اسکادا (Escada)، رالف لورن (Ralph Lauren) و بربری (Burberry) است. علاوه بر پوشاک، مغازه‌هایی با لوازم جانبی سفارشی چون ساعت‌های Jaeger LeCoultre و TAG Heuer، کیف های دستی ساخت Loewe، Michael Kors، Longchamp، Bimba & Lora، و Bvgari، و جواهراتی با مارک‌های Versace،  Pasquale Bruni و Gucci توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. خریداران می‌توانند از اطلاعات و وسایل آرایشی با مارک‌های دیور (Dior)، شنل (Chanel)، لا پرری (LA Prairie)، لنکوم (Lancome)، مک (MAC) لا مر (LA Mer) یا لنکستر (Lancaster) که فروشندگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند استفاده کنند.

لوازم خانگی با برندهای متفاوت از دیگر کالاهای این مرکز خرید به شمار می‌رود.

از دیگر  موارد مسحورکننده این مجموعه وجود یک کلوب با خوراکی‌های خانگی است.

ساعت کار: دوشنبه تا جمعه: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب.

شنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب.

یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب.

موقعیت مرکز خرید ال کورت انگلس روی نقشه

کمپو پکنو (Campo Pequeno)

مرکز خرید کمپو پکنو

بدون شک یکی از عجیب‌ترین مقاصد خرید و فود کورت‌ها در لیسبون مرکز خرید کمپو پکنو است،‌ چرا که این مجموعه درست زیر میدان گاو بازی شهر قرار گرفته است. این میدان بازی یکی از معماری‌های بی‌نظیر لیسبون است که به سال ۱۸۹۲ بازمی‌گردد. این ساختمان که به سبک مورها (اهالی شمال آفریقا) ساخته شده و به خاطر گنبد پیازمانندش بسیار مشهور است، سقف آن گنجایش ۹۰۰۰ بازدیدکننده را دارد. در گوشه‌‌ای پنهان یک سوپرمارکت و یک مرکز خرید جذاب با مغازه‌ها، بوتیک ها و رستوران‌هایی با منو‌های مختلف از سوشی و همبرگر گرفته تا پاستا و کرپ وجود دارد. یکی از ویژگی‌های غیرمعمول این مرکز خرید وجود یک موزه مربوط به تاریخ این میدان گاو بازی و تاریخ گاو بازی در پرتغال است.

از سرگرمی‌ها این مجموعه پردیس سینمایی است که فیلم‌های جدید هالیوود را با زبان اصلی پخش می‌کند.

از امکانات ال کورت پارکینگی با ظرفیت ۱۲۰۰ اتومبیل است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب. ساعات کار در روزهای تعطیل متغیر است. 

موقعیت مرکز خرید کمپو پکنو روی نقشه

امبکسادا (Embaixada)

امبکسادا

مرکز خرید امبکسادا واقع در یک قصر مربوط به قرن ۱۸ و معماری مورها، با آن گنبدهای کروی شکل هیجان خرید را چندین برابر می‌کند. سالن‌ها در دو طبقه به بوتیک‌هایی شیک تبدیل شده‌اند. بسیاری از این مغازه‌ها بوسیله درهای داخلی به هم متصل شده‌اند بنابراین مشتریان می‌توانند بدون مرز مغازه‌ها را نگاه کنند. از جمله مغازه‌های این مرکز خرید زیبا بوتیک‌ها، گالری‌های صنایع دستی، مبلمان، تزیینات منزل، هدیه فروشی، مغازه جواهرات، عطر، لوازم آرایشی (با برندهایی چون اکو (ecco))، طراحی داخلی و پوشاک مردانه و زنانه، است.

امبکسادا

در بین این کالاهای به روز و مدرن می‌توانید انواع کالاهای محلی و دست‌ساز مانند لامپ، آینه، ظروف سفالی، شکلات و بسیاری چیزهای دیگر را دیده و تهیه کنید.

امبکسادا

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب. ساعات کار در فصل‌های مختلف متفاوت است.

موقعیت مرکز خرید امبکسادا روی نقشه

مطالب مرتبط:

منبع 10best

دیدگاه