تماشا کنید: شب های سفید سن پترزبورگ

کسری مجیدی
کسری مجیدی یکشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
تماشا کنید: شب های سفید سن پترزبورگ

سن پترزبورگ به عنوان دومین شهر بزرگ کشور روسیه، هر ساله از گردشگران بسیاری، به ویژه در زمان شب‌های سفید، پذیرایی می‌کند. با ویدیوی تایم لپسی از این شهر، همراه کجارو باشید.

بدون هیچ تردیدی سن پترزبورگ از زیباترین شهرهای پهناورترین کشور جهان، یعنی روسیه، محسوب می‌شود. این شهر که زمانی پایتخت منطقه نیز به شمار می‌رفته است، از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری بهره می‌برد. به موجب همین جاذبه‌ها، هر ساله گردشگران زیادی از اقصی نقاط جهان به شهر سن پترزبورگ که پایتخت فرهنگی روسیه نیز شناخته می‌شود، سفر می‌کنند.

شهر سن پترزبورگ

علاوه‌بر موزه‌ها، بناها و کلیساهای دیدنی، همان‌طور که اشاره شد، طبیعت این شهر یکی از مهم‌ترین عوامل برای جذب گردشگران است. همچنین یکی از مواردی که طبیعت سن پترزبورگ را منحصر به فرد می‌کند، «شب‌های سفید» (White Nights) آن است. این پدیده‌ی طبیعی زیبا در حد فاصل ماه‌های ژوئن تا ژوئیه، مصادف با ماه‌های خرداد و تیر تقویم شمسی، رخ می‌دهد و در پی وقوع آن روشنایی آفتاب تا ۱۹ ساعت در این منطقه افزایش پیدا می‌کند و شب‌ها از تاریکی نسبی کمتری برخوردار می‌شوند. به همین بهانه، جشن‌ها و مراسم گوناگونی در گوشه و کنار این شهر برگزار می‌شود.

«کیریل نیژماکف» (Kirill Neiezhmakov) عکاس اوکراینی تبار، در طی سفر خود به این شهر در شب‌های سفید، ویدیویی زیبا از جاذبه‌ها و دیدنی‌های سن پترزبورگ تهیه کرده است که در ادامه توجه شما را به آن جلب می‌کنیم.

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

دیدگاه