کاشی ماندگار بر سردر منزل ناصر مسعودی نصب شد

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کاشی ماندگار بر سردر منزل ناصر مسعودی نصب شد

سومین کاشی ماندگار کشور بر سردر منزل «ناصر مسعودی» خواننده فولکلور گیلان نصب شد.

سومین کاشی ماندگار در مراسمی با حضور «زهرا احمدی‌پور» معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل میراث فرهنگی گیلان بر سر در منزل «ناصر مسعودی» خواننده و آهنگساز ایرانی نصب شد.

کاشی ماندگار

احمدی پور این عمل را هویت‌بخشی به محلات و خیابان‌ها دانست و گفت:

هدف از نصب کاشی ماندگار بر سردر منزل مفاخر و اهالی فرهنگ و هنر را قدردانی از شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی و هنری است.

وی با تاکید بر اینکه در روند نصب کاشی‌های ماندگار نه شخص و نه خانه‌ ثبت ملی نمی‌شود، گفت:

کاشی‌ها تنها حرکتی نمادین برای قدردانی از چهره‌های فرهنگی و معرفی هویت فرهنگی شهر و کشورمان است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود که شخصیت‌هایی که در این طرح قرار می‌گیرند شامل چهره‌های شاخص و تاثیرگذار در یک رسته فرهنگی هستند که توانسته‌اند در دوران فعالیت خود مرزهای جدیدی را بیافرینند یا در جهت حفظ و حراست یک یا چند حوزه میراث هنری، فرهنگی و معنوی ایران تلاش کرده باشند و به عنوان چهره‌ای ماندگار شناخته شوند.

کاشی ماندگار

«رضا علیزاده» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز گفت:

امروزه و در مواجهه با فرهنگ جهانی‌سازی، اهمیت هویت‌های قومی و ملی در عرصه‌های خرد و کلان فرهنگی حائز اهمیت بیشتری می‌شود.

وی با بیان اینکه مفاخر یک ملت رابطه‌ای مستقیم با هویت و خودباوری فرهنگی آن ملت در فرایند جهانی‌سازی دارند، افزود که مفاخر افراد یا پدیده‌هایی هستند که می‌توان به آنها افتخار کرد و به عبارتی مایه فخر و مباهات ایران زمین محسوب می‌شوند.

ناصر مسعودی

«ناصر مسعودی» متولد ۱۳۱۴ شمسی در رشت و مشهور به «بلبل گیلان» است. او قدیمی‌ترین خواننده اشعار گیلکی در قید حیات است که از او آثار ماندگاری چون میرزا کوچک خان (چقدر جنگلا خوسی)، کوراشیم، بنفشه گل و... تاکنون منتشر شده است.

از او در ۵۰ سال فعالیت هنری بیش از ۵۰۰ ترانه به جا مانده است که بیش از ۲۰۰ آهنگ فارسی و سنتی ۱۵ برگ سبز و ۱۰ شاخه گل و بیش از ۲۵۰ ترانه محلی گیلکی است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه