رستوران های آگرا؛ هند: از داساپراکاش تا مومو

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی پنجشنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
رستوران های آگرا؛ هند: از داساپراکاش تا مومو

آگرا، از شهرهای بزرگ هند، هرساله میزبان مسافران بسیاری است و نکته مهم برای هر مسافر مکانی مناسب برای صرف غذا است. برای آشنایی با رستوران‌های آگرا با کجارو همراه باشید.

زمانی که به آگرا فکر می‌کنید معمولا اولین تصویری که به ذهن شما می‌آید تصویر تاج محل است. اما علاوه بر مقاصد گردشگری معروف این شهر صاحب رستوران‌های مختلفی است که انتظارات دوست‌داران غذا را برآورده می‌کند. در ادامه با انواع رستوران‌های آگرا بیشتر آشنا می‌شویم.

داساپراکاش (Dasaprakash)

رستوران های آگرا

رستوران های آگرا

داسپاراکاش به‌معنای نور بندگان خدا است. صاحبان این رستوران این مکان را به یاد پدرشان بنا کردند و تصمیم گرفتند تا فقط غذاهای مخصوص گیاه‌خواران را در آن سرو کنند. این غذاها در واقع غذاهای جنوب هند به شمار می‌روند. غذاها بسیار خوشمزه و فضای رستوران دوستانه و تمیز است. تالی‌ها (نوعی غذای هندی) و بستنی‌های این رستوران بسیار عالی و پرطرفدار هستند. امروزه نام داساپراکاش به‌عنوان نام دیگر غذاهای جنوب هند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • امکانات: سرو صبحانه، اینترنت بی‌سیم.
  • ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب.
موقعیت رستوران داساپراکاش روی نقشه

تیسه می (Tea’se Me)

رستوران تیسه می

رستوران تیسه می

تیسه می یکی از رستوران‌های زیبا و شیک آگرا است. با اینکه منوی این رستوران شامل انواع غذاهای چینی، ایتالیایی و شمال هند است اما توجه خود را روی چای و زیبایی آن متمرکز کرده است و بیش از ۲۵ نوع چای در این بوتیک چای سرو می‌شود. سرویس‌دهی عالی و خدمتکاران صمیمی هستند. این رستوران به‌دلیل قرار گرفتن بر بام هتل ام. هاوس (M- House) چشم‌انداز بسیار زیبا و دلنشینی دارد. این رستوران هرگز از حضور گردشگران خالی نمی‌شود.

  • امکانات: نشستن در فضای باز، اینترنت بی‌سیم.
  • ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱:۳۰ شب.
موقعیت رستوران تیسه می روی نقشه

شانکار جی (Shankar Ji)

شانکار جی

اگر به‌دنبال رستورانی محلی با غذاهای اصیل و خوشمزه می‌شد ما به شما شانکار جی را پیشنهاد می‌کنیم. این مکان در عین سادگی با یک پذیرایی صمیمی و گرم و فضایی دلنشین تجربه به‌یادماندنی را برای شما ایجاد می‌کند. منو شانکار به زبان انگلیسی نوشته شده که این خود یک امتیاز مثبت برای رستوران محسوب می‌شود. برای خوردن غذاهای محلی و تجربه‌ی جذاب این رستوران را فراموش نکنید.

  • ساعت کار: هرروز به‌جز جمعه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب.
موقعیت رستوران شانکار جی روی نقشه

پینچ آف اسپایس (Pinch of Spice)

رستوران پینچ اف اسپایس

رستوران پینچ اف اسپایس

یکی از بهترین رستوران‌ها در آگرا رستوران پینچ آف اسپایس است که شیرین‌ترین کاری‌ها و آبدارترین کباب‌ها را سرو می‌کند. پینچ واقع در یکی از هتل‌های ۵ ستاره آگرا بهترین غذاهای شمال هند را به مشتریان عرضه می‌کند. غذاهایی که پیشنهاد می‌کنیم در این رستوران صرف کنید شامل مرغ بوتی ماسالا (murgh boti masala)، چیکن تیکا که بسیار غلیط و به شیوه ای محلی پخت می‌شود، و همچنین پنیر لابابدار (lababdar)، پنیر تکه شده همراه با سس معطر و پیاز است.

  • ساعت کار: هرروز از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب.
موقعیت رستوران پینچ آف اسپایس روی نقشه

رستوران سه شین یا اینجا چین است (C’est Chine)

سه شین

رستوران سه شین

همان طور که از اسم رستوران برمی‌آید منوی آن شامل غذاهای چینی است. از ویژگی‌های خوب این رستوران نزدیک بودنش به تاج محل است. این رستوران در واقع یک رستوران معمولی است و ممکن است افرادی آن را نپسندند در نتیجه اگر به‌دنبال یک رستوران صد در صد عالی می‌شد این گزینه را انتخاب نکنید.

  • ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ بعد از ظهر، و از ساعت ۷:۳۰ عصر تا ۱۱:۳۰ شب.
موقعیت رستوران سه شین روی نقشه

مومو (Momo)

رستوران مومو

منوی این رستوران شامل غذاهای شمال هند، و غذاهای اروپایی است. غذا، سرویس‌دهی، کارکنان و فضا همگی عالی و قابل‌قبول هستند. شما هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام را در این مکان می‌توانید صف کنید. از امکانات مومو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دسترسی به ویلچیر، بوفه، پارکینگ، مکان مخصوص استعمال دخانیات، اینترنت بی‌سیم، نشستن در فضای آزاد، سرویس‌دهی لوکس.

  • ساعت کار: هرروز از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۱ شب.
موقعیت رستوران مومو روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه