آیا زاگرب پایتخت کرواسی ارزش دیدن دارد؟ (قسمت دوم)

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
آیا زاگرب پایتخت کرواسی ارزش دیدن دارد؟ (قسمت دوم)

زاگرب، پایتخت کشور کرواسی، از جمله مکان‌هایی است که بسیاری از گردشگران علاقه‌مند به بازدید از آن هستند. برای آشنایی بیشتر، همراه کجارو باشید.

زاگرب، شهری است رویایی برای آنان‌ که گردشگری و مسافرت را دوست دارند. این پایتخت زیبای اروپایی، در فرهنگ، موسیقی، تاریخ، غذاهای خوشمزه و وسوسه‌انگیز، جشنواره‌های خیابانی متعدد، کوچه‌ها و خیابان‌هایی نقاشی شده از تصاویر جالب و عجیب و غریب، ساحلی چشم‌نواز و خلاصه در هر چیزی که مسافران به آن علاقه‌مند باشند، خلاصه شده است.

اما هستند افراد بسیاری که می‌خواهند برای نخستین مرتبه به این شهر زیبا و دلفریب اروپایی سفر کنند و این سوال در گوشه‌ی ذهنشان تداعی شده است، که آیا زاگرب ارزش هزینه کردن و وقت گذاشتن برای سفر و بازدید را دارا است؟ در بخش نخست به بیان پاسخ‌هایی در این زمینه پرداخته شد. همراه کجارو باشید تا در این مقاله، شما را با برخی از ویژگی‌های حضور در این شهر زیبا و رویایی آشنا کنیم. ویژگی‌هایی که قطعا کمک بزرگی به آن دسته از گردشگران که در سفر به زاگرب مردد هستند، خواهد کرد.

قطعا سفر به زاگرب ارزشمند است اگر:

گردشگران مسافرت آنی و بدون هیچ برنامه‌ریزی را دوست داشته باشند 

زاگرب

آیا تابه‌حال احساس سردرگمی، دستپاچه شدن و استیصال را درمدت زمان کوتاهی که در شهرهای لندن و پاریس حضور داشتید، تجربه کرده‌اید؟ برای حضور در این شهرها برنامه‌ریزی سفر از قبل لازم و ضروری است.

در سفر به زاگرب، نیاز نیست از قبل برنامه‌ریزی کنید.

چراکه در لندن و پاریس، مکان‌های بسیاری برای بازدید و کارهای متعددی برای انجام وجود دارد که بتوان از تمامی آن‌ها لذت برد. شهرهایی شلوغ و مملو از دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری که تنها چند روز کوتاه، برای بازدید از همه‌ی آن‌ها با دقت و طمانینه و آرامش کافی نخواهد بود. حتی اگر با تایمی فشرده به تماشای جاذبه‌های گردشگری موجود در این شهرها بروید، با گذشت مدتی پس از سفر، قطعا برخی از آن‌ها را به خاطر نخواهید داشت. اما سفر به زاگرب چنین نیست. 

سفر به زاگرب

این شهر با بسیاری از شهرهای توریستی دنیا کاملا متفاوت است. در این ناحیه از اروپا، نه‌تنها فرصت بسیاری خوب و کافی حتی در چند روز کوتاهی که در آن حضور دارید برای انجام بسیاری از کارهای موردعلاقه‌‌ی خود در اختیار خواهید داشت، بلکه می‌توانید بدون هیچ برنامه‌‌ریزی سفر، از بودن در زاگرب و تماشای دیدنی‌های جالب و رمانتیک آن، کمال لذت و استفاده را ببرید. در حقیقت بسیاری از گردشگران و مسافران آرزو می‌کنند که ای کاش می‌توانستند مدت زمان بیشتری را در زاگرب بگذرانند. اما افسوس و صد افسوس که چنین اتفاقی برای بیشتر آن‌ها نخواهد افتاد. درک و فهمیدن این موضوع که این شهر زیبا و خاطره‌انگیز اروپایی، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید و مسافرت است، آن هم مسافرتی بدون هیچ برنامه‌ی ریزی، این افسوس را دوچندان می‌کند.

گردشگران مایل باشند، در شهری قدم بگذارند که جذابیت‌ها و فرهنگ خاص خود را دارد

زاگرب2

مردم و گردشگرانی که کشور کرواسی را برای مسافرت انتخاب می‌کنند، اغلب شهر زیبای زاگرب را با شهرهای ساحلی این کشور یا شهرهایی همچون پراگ (Prague) یا وین (Vienna) مقایسه کرده و آن را با این سرزمین‌ها می‌سنجند.در حالی که زاگرب شبیه به هیچ‌کدام از این دو شهر نیست. زاگرب شهری است که می‌توان آن را گلچینی از اندیشه، روحیه‌ و طرز فکر اروپای مرکزی و مدیترانه‌‌ای دانست. در واقع می‌توان در زاگرب، یک ترکیب فوق‌العاده‌ای از سبک اتریشی-مجارستانی را لمس کرد که به‌خوبی با طعم زندگی گرم جنوبی عجین و جلوه‌گر شده است.

زاگرب2

شهری آرام که در هرگوشه‌ی آن می‌توان زیبایی‌ها و دیدنی‌های جالبی را چه در هنر، چه در فرهنگ و چه در تمدن مشاهده کرد. اما آنچه که بیش از هر چیزی می‌توان در این شهر زیبا احساس کرد این است که زاگرب بیش از دیگر شهرهای کرواسی توانسته است، جذابیت‌ها را به سبک خود، توسعه و گسترش دهد تا توجه گردشگران و توریست‌ها را به خود جلب سازد. از دیگر ویژگی‌های زاگرب می‌توان به مرکز شهر اشاره کرد که توانسته است در مقابل شعب برندها و فروشگاه‌های بین‌المللی، انبوهی از کافه‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و حتی سینماهای به سبک قدیم را برای افراد مختلف با سلایق و ذائقه‌های مختلف ایجاد کند. 

حقایقی جالب در مورد زاگرب

در کنار تمامی ویژگی‌های شگرفی که در زاگرب، پایتخت کرواسی مشاهده می‌شود، می‌توان حقایق جالبی را از این شهر اروپایی بیان کرد که آن را نسبت به سایر شهرها منحصربه‌فرد و متمایز ساخته است.

۱. زاگرب عنوان دارنده‌ی بیشترین تعداد موزه‌ها را در هر متر مربع از آن خود کرده است

زاگرب2

موزه‌ها از جمله مکان‌هایی است که در آن می‌‌توان شاهد فرهنگ‌ها، تمدن، هنر، اصالت و تاریخچه‌ی مردمان مختلف جهان بود. مکان‌هایی که می‌تواند در گسترش ارتباطات و مراوده‌های مردمی نیز نقش پررنگی ایفا کند. زاگرب علاوه بر داشتن این امتیاز ارزنده، نوعی از موزه‌ را نیز در سطح جهان معرفی کرده است که به Lauba (یک نمایشگاه و گالری هنری مدرن کرواتی است که بیشتر به‌صورت یک نمایشگاه دوره‌ای ارائه می‌شود.

زاگرب، دارای بیشترین موزه در کشور کرواسی است.

این نوع موزه‌های کرواتی، می‌تواند علاوه بر کاربری به‌عنوان موزه‌ی هنری، مکانی برای برگزاری رویدادهای محلی و حتی به‌عنوان کافه نیز در نظر گرفته شود)، شهرت یافته است. سبکی خاص از یک مجموعه‌ی دیدنی و تماشایی که مردم کشور کرواسی آن را به سراسر جهان معرفی کرده‌اند.

۲. زاگرب همچون بهشتی است مطلوب برای عاشقان سینما در سبک‌های مختلف

زاگرب2

مجموعه‌ای از فیلم‌های مشهور دنیا از جمله انتخاب سوفی (Sophie’s Choice)، ویولون زن روی سقف (Fiddler on the Roof) و اورسن ولز محاکمه شد (Orson Welles’ The Trial)، نمونه‌ای از فیلم‌های متعددی است که در جشنواره‌های مختلف فیلم، در شهر زاگرب به نمایش و اکران درآمده است. در واقع زاگرب را می‌توان میزبان تعداد باورنکردنی از جشنواره‌های فیلم‌های‌ مستقل معرفی کرد. جشنواره‌هایی همچون جشنواره‌ی فیلم زاگرب در اکتبر (October)، جشنواره‌ی پویانمایی زاگرب (Animafest) در ماه ژوئن (June) و جشنواره‌ی فیلم تخیلی زاگرب در ماه‌های ژوئن و ژوئیه (June/July) که میزبان علاقه‌مندان به سینما و بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر جهان است. همچنین می‌توان در این شهر تاریخی و بسیار زیبا، فیلم‌های متعدد دیگری از سینمای مستقل در سبک فیلم‌های هنری و قدیمی مشاهده کرد. تابستان یکی از بهترین زمان‌ها برای مسافرت به این شهر است تا در فضایی باز، زیر آسمانی پرستاره و در میان انبوهی از درختان به تماشای بهترین فیلم‌های جهان نشست.

۳. زاگرب بیش از ۲۰ بازار محصولات کشاورزی را در خود جای داده است

زاگرب2

در شهر زاگرب، آنچه بیش از دیگر دیدنی‌های جالب و منحصربه‌فردش توجه گردشگران و توریست‌ها را به خود معطوف می‌سازد، وجود بازارهای متعدد کشاورزی است. یکی از مهشورترین و محبوب‌ترین بازارهای فروش محصولات کشاورزی در این شهر زیبای کرواتی، بازاری است به نام Dolac که عنوان دارنده‌ی بیشترین بازدیدکننده و مشتری را به خود اختصاص داده است. این بازار پرطرفدار کرواتی، شهرتش را به‌دلیل حضور دکه‌های کوچک چوبی در کنار یکدیگر به‌دست آورده است. غرفه‌ها و دکه‌هایی که در کنار یکدیگر قرار گرفته، منظره‌ای زیبا و سنتی را در فضایی سرگشاده و باز ایجاد کرده است. داخل هرکدام از این دکه‌ها می‌توان میوه‌هایی رنگارنگ، سبزیجات تازه‌ی بومی و محصولات کشاورزی را مشاهده کرد که زیر سقف جالب و چتری شکل رنگی، جذابیتی دوست‌داشتنی را به فضای پیرامون بخشیده است. جذابیتی که می‌توان آن را یکی از اصلی‌ترین و نخستین جاذبه‌های توریستی یک شهر معرفی کرد.

۴. زاگرب، شهری است مملو از رستوران‌

زاگرب2

در سراسر شهر زاگرب، می‌توان تعداد زیادی از رستوران‌های محلی، بومی و مدرن را مشاهده کرد که انواع غذاهای اصیل و بومی را در کنار غذاهای مدرن، طبخ و به مشتریان عرضه می‌کنند. همچنین در این شهر، رستوران‌های مخصوص طبخ ماهی وجود دارد که ماهی‌های تازه را با مواد و چاشنی‌های مخصوص، طبخ و به فروش می‌رسانند. همچنین می‌توان غذاهایی از کشورهای دیگر همچون شیرینی فیلوی ترکیه‌ای یا کباب‌های خوشمزه‌ی ترکی را که در اغذیه‌فروشی‌های خیابانی عرضه می‌شود، تهیه کرد. البته نباید غذاهای گوشتی قاره‌ای را نیز از قلم انداخت. در شهر دیدنی و توریستی زاگرب، غذا خوردن بیرون از خانه، هتل یا اقامتگاه، بسیار هیجان‌انگیز است و مطمئن باشید که هزینه‌ی زیادی را برای تهیه‌ی یک وعده غذای خوشمزه در رستوران‌ها، کافه‌ها و اغذیه‌فروشی‌های خیابانی نخواهید پرداخت.

مطالب مرتبط:

منبع travelhonestly

دیدگاه