بهترین شهربازی های آسیا را بشناسید (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
بهترین شهربازی های آسیا را بشناسید (قسمت دوم)

شهربازی‌ها، مکان‌های تفریحی جذابی هستند که علاوه بر اهالی شهرها، میلیون‌ها گردشگر را هم به سوی خود می‌کشانند. برای آشنایی با بهترین شهربازی‌های آسیا، با کجارو همراه باشید.

شهربازی‌ها امروزه به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده‌اند و یکی از منابع درآمد اصلی در صنعت گردشگری بسیاری از شهرهای دنیا هستند. این مکان‌های تفریحی چون جاذبه‌های تفریحی متنوع و امکانات کاملی دارند، مورد توجه قرار گرفته‌اند به‌خصوص در مورد گردشگرانی که همراه با خانواده سفر می‌کنند و دوست دارند به جاذبه‌هایی سر بزنند که برای همه اعضای خانواده، مفرح و جذاب باشد.

در قسمت قبلی مقاله با تعدادی از بهترین شهربازی‌های آسیا آشنا شدیم. در این قسمت، این فهرست را دنبال می‌کنیم.

۷. دیزنی‌لند (Disneyland) و دیزنی‌سی (DisneySea) توکیو

دیزنی لند توکیو

بزرگ‌ترین برند در زمینه‌ی پارک‌های موضوعی و تفریحات و سرگرمی در سراسر دنیا، شرکت دیزنی است. این شرکت اولین پارک موضوعی خود را در خاک آمریکا نساخت؛ بلکه سرزمین آفتاب تابان یعنی ژاپن را برای این کار انتخاب کرد. این پارک شبیه به دیزنی‌لند مشهور کالیفرنیا و مجیک کینگدام (Magic Kingdom) فلوریدا ساخته شده است و دنیایی از جاذبه‌های تفریحی رویایی و جادویی را در فضایی محدود، ارائه می‌کند. پیتر پن، میکی ماوس، سفیدبرفی و سایر شخصیت‌های محبوب و مشهور دیزنی، دست به دست هم می‌دهند تا در این پارک، همه اعضای خانواده با سلیقه‌ها و سن و سال گوناگون لذت ببرند و اوقات خوشی را سپری کنند.

دیزنی لند توکیو

اگر یک روز کامل دیگر هم برای تفریح فرصت دارید، حتما از دیزنی‌سی دیدن کنید؛ مجموعه‌ای که چهارمین پارک موضوعی پربازدید دنیا است و از افسانه‌ها و داستان‌های مرتبط با اقیانوس و دریا الهام گرفته است. مثلا با سوار شدن گاندولای ونیزی (Venetian Gondolas) می‌توانید سفر به ونیز را تجربه کنید. دیزنی‌سی در سال ۲۰۰۱ افتتاح شده است و ۷۱ هکتار وسعت دارد. در سال ۲۰۱۳، ۱۴ میلیون گردشگر از این پارک بازدید کرده‌اند.

۸. ترنس استودیو ماکاسار (Trans Studio Makassar)، اندونزی

ترنس استودیو ماکاسار

اگر به‌دنبال یک مرکز تفریحی سرپوشیده هستید، باید از سومین پارک موضوعی سرپوشیده‌ی دنیا دیدن کنید که در شهر ماساکار در اندونزی قرار دارد. بیش از بیست جاذبه‌ی تفریحی هیجان‌انگیز در این مرکز وجود دارد که تمام اعضای خانواده از صبح تا شب فقط زیر یک سقف می‌توانند از همه آن‌ها لذت ببرند. بخس استودیوی مرکزی (Studio Central) هالیوود را برای شما بازسازی می‌کند. در این بخش می‌توانید مثل ستاره‌های سینما در مقابل دوربین حرکت کنید و احساس یک سلبریتی را تجربه کنید. همچنین می‌توانید با حقه‌ها و رازهای پشت صحنه‌ی سینما آشنا شوید. در بخش شهر گمشده (Lost City) می‌توانید کاشف درون‌تان را به جست‌و‌جو وادار کنید. در بخش مجیک کرنر (Magic Corner)، یک دنیای خیالی و سحرآمیز را تجربه می‌کنید و مات و مبهوت جاذبه‌های دیدنی آن می‌شوید. این مجموعه در حدود ۱۲ هکتار وسعت دارد و در سال ۲۰۰۹ افتتاح شده است. 

۹. کیدزانیا (Kidzania)، جاکارتا

کیدزانیا

اگر به‌همراه خانواده سفر می‌کنید و کودک چهار تا دوازده ساله دارید، احتمالا در بسیاری از شهربازی‌ها با محدودیت مواجه می‌شوید چون بسیاری از وسایل تفریحی دارای محدودیت سنی هستند. کیدزانیا بهترین پارک برای خانواده‌هایی است که چنین شرایطی دارند. این پارک موضوعی آموزشی سرپوشیده، جایی است که در آن بچه‌ها این فرصت را پیدا می‌کنند تا هفتاد شغل مختلف را تجربه کنند و از نزدیک ببینند. همه ما وقتی کودک بودیم، دوست داشتیم زودتر بزرگ شویم و کارهای بزرگ‌ترها را انجام دهیم. این پارک، این رویای کودکانه را به واقعیت تبدیل کرده است و برای بچه‌ها این فرصت را فراهم کرده تا مثل بزرگ‌ترها شغلی را انتخاب کنند و کار کنند.

بچه‌ها برای انتخاب کردن برخی از مشاغل باید مبلغی را بپردازند که با واحد پول رایج کیدزانیا یعنی کیدزوس (Kidzos)، محاسبه می‌شود. برای به دست آوردن کیدزوس، بچه‌ها باید در مشاغل دیگر کار کنند تا پول بیشتری به دست آورند. یکی از بزرگ‌ترین محاسن این مجموعه‌ی تفریحی کودکانه این است که لازم نیست پدر و مادرها نگران امنیت و سلامتی بچه‌ها باشند. همه بچه‌ها دستبند امنیتی دارند و گم نمی‌شوند. بنابریان با حیال راحت می‌توانید در یکی از کافه‌های این مجموعه استراحت کنید تا کودک‌تان زندگی واقعی را تجربه کند.

۱۰. یونیورسال استودیو (Universal Studios)، ژاپن

یونیورسال استودیو ژاپن

این پارک یکی از چهار پارک موضوعی یونیورسال استودیو است که در اوساکا قرار دارد. این مجموعه‌ی تفریحی ۵۴ هکتاری در سال ۲۰۰۱ افتتاح شده است و در همان اولین سال بازگشایی، ۱۱ میلیون نفر از آن بازدید کرده‌اند. از آن به بعد این پارک به‌طور متوسط سالانه ۸ میلیون بازدیدکننده دارد. در ۲۹ اکتبر سال ۲۰۱۲، تعداد بازدیدکنندگان از این پارک از ابتدای افتتاحش به ۱۰۰ میلیون نفر رسید. این پارک مثل یونیورسال استودیوهای دیگر از چندین بخش متعدد تشکیل شده است؛ هالیوود، پارک ژوراسیک، پارک مینیون، یونیورسال واندرلند (Universal Wonderland)، واتر ورلد و...

در این پارک بخش دیگری به نام «سرزمین از» با الهام از داستان «جادوگر شهر از» وجود داشته که در سال ۲۰۱۱ تعطیل شده و با بخش یونیورسال واندرلند، جایگزین شده است.

۱۱. پارک Vinpearl، نها ترنگ (Nha Trangویتنام

پارک Vinpearl

این پارک در نزدیکی ساحل نها ترنگ قرار دارد و میزبان تعداد زیادی جاذبه‌ی تفریحی و وسایل بازی متعدد است. از میان آن‌ها می‌توان به سرسره‌های آبی، آکواریوم بزرگ، استخر موج، تله‌کابین و... اشاره کرد. یک استخر مخصوص کودکان هم در این مجموعه‌ی تفریحی بزرگ، وجود دارد. آکواریوم بزرگ این پارک، سه هزار مترمربع است و دنیای زیر آب نام دارد. در این آکواریوم در حدود سیصد گونه‌ی مختلف از ماهیان رنگارنگ نگهداری می‌شود. این آکواریوم مدرن و زیبا بزرگ‌ترین آکواریوم در ویتنام است. علاوه بر اینها، وسایل تفریحی رایج در شهربازی‌ها مثل ترن هوایی و چرخ‌وفلک هم در این مجموعه وجود دارد. چندین رستوران، انواع غذاهای محلی و فست‌فود و نوشیدنی سرو می‌کنند.

۱۲. پارک واندرلا (Wonderla)، بنگلور (Bangaloreهند

واندرلا

پارک واندرلا در سال ۲۰۰۵ افتتاح شده است و ۳۳ هکتار وسعت دارد. در این پارک ۵۵ جاذبه‌ی تفریحی زمینی و آبی وجود دارد. آب‌نمای موزیکال، نمایش لیزری و نمایش واقعیت مجازی از دیگر جاذبه‌های این پارک است. پنج رستوران با ظرفیت ۱۱۵۰ نفر در این پارک وجود دارد که کامل‌کننده‌ی یک تفریح خانوادگی است. در سال ۲۰۱۶ یک ترن هوایی جدید به این پارک اضافه شده است. این پارک در سال ۲۰۱۴ توسط تریپ ادوایزر (Tripadvisor) به‌عنوان بهترین شهربازی هند انتخاب شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه