سفارت اوکراین و دریافت ویزای این کشور

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان یکشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
سفارت اوکراین و دریافت ویزای این کشور

چگونه وقت سفارت اوکراین بگیریم؟ برای دریافت ویزای اوکراین چه مدارکی لازم است؟ سفارت اوکراین کجاست؟ در راهنمای سفارت اوکراین، به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

اوکراین از کشورهای اروپای شرقی است که از شرق با روسیه، از شمال با بلاروس، از غرب با لهستان، اسلواکی و مجارستان، از جنوب غربی با رومانی و مولداوی هم مرز است. در جنوب اوکراین هم دریای سیاه و دریای آروف قرار دارد. پایتخت اوکران شهر کیف و زبان رسمی این کشور اوکراینی است. اوکراین در رتبه‌بندی سازمان جهانی گردشگری، از نظر تعداد گردشگران رتبه هشتم را دارد.

شهروندان ایرانی برای سفر به اوکراین باید ویزا دریافت کنند. برا دریافت ویزا از تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۷، بخشی از روند امور دریافت ویزای توریستی به شرکت VFS Global سپرده شده است. تصمیم‌گیری در مورد صدور یا عدم صدور ویزا بر عهده‌ی سفارت اوکراین است.

سفارت اوکراین کجاست؟

سفارت اوکراین در ایران در تهران، خیابان شهید باهنر، کوچه قادری، پلاک ۱۰ قرار دارد.

موقعیت سفارت اوکراین در تهران روی گوگل مپ

ساعات کاری سفارت اوکراین

از دوشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹:۰۰ الی ۱۳:۰۰ و از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰

یکشنبه از ساعت ۹:۰۰ الی ۱۳:۰۰

پذیرش کنسولی اتباع ایرانی و خارجی در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه انجام می‌شود:

  • ساعت ۹ الی ۱۳ تحویل دادن مدارک
  • ساعت ۱۶  الی ۱۷ تحویل گرفتن مدارک

وقت سفارت اوکراین

برای ارائه مدارک به بخش کنسولی سفارت اوکراین،‌ لازم است در این سایت ثبت نام کرده و وقت بگیرید.

گرفتن وقت سفارت اوکراین

سفارت اوکراین از تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۷، امور مربوط به اطلاع‌رسانی،‌ترجمه مدارک، پر کردن صحیح فرم‌های تقاضانامه، صدور بیمه‌نامه و مسائل مربوط به تسهیل صدور ویزا و کنسولی را به شرکت VFS Global سپرده است. بر این اساس این ویزا سنتر مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای اوکراین را از متقاضیان تحویل می‌گیرد. این نکته را مد نظر داشته باشید که این مرکز تنها پشتیبانی پرونده ویزاها و کمک به متقاضیان را بر عهده دارد و صدور یا عدم صدور ویزا،‌تصمیمی است که به صورت مستقیم از طرف کنسول سفارت اوکراین در ایران گرفته خواهد شد.

از طریق این شرکت می‌توانید خدمات دیگری مانند چاپ عکس، کپی و ترجمه مدارک، صدور بیمه‌نامه، خدمات پیک، اطلاع‌رسانی از طریق پیامک و سایر خدمات مرتبط با صدور ویزای اوکراین را دریافت کنید.

آدرس شرکت VFS Global: تهران، میدان آرژانتین، خیابان الوند، خیابان راشل کوری (خیابان ۲۷) ساختمان شماره ۱۱ - تلفن تماس: ۰۲۱۸۲۸۰۲۸۴۶

مدت زمان صدور روادید

نمایندگی دیپلماتیک یا دایره کنسولی اوکراین طی ۱۵ روز تقویمی از تاریخ دریافت درخواست صدور روادید، فرم درخواست روادید و مدارک لازم به منظور صدور روادید، تصمیم لازم در مورد صدور روادید را اتخاذ می‌کند.

در صورت ضرورت بررسی بیشتر مدارک تعیین شده، مدت زمان بررسی درخواست صدور روادید می تواند تا ۳۰ روز تقویمی به طول بینجامد.

اوکراین

مدارک ویزای توریستی اوکراین

۱. فرم درخواست ویزای اوکراین،‌ پر شده و به امضا رسیده به شکل صحیح

۲. پاسپورت معتبر

۳. دو قطعه عکس ۳٫۵ در ۴٫۵

۴. مدرکی مبنی بر پرداخت تعرفه کنسولی، در صورتی که در قانون اساسی اوکراین و معاهدات بین‌المللی اوکراین طور دیگری لحاظ نشده باشد.

در صورت بررسی درخواست صدور روادید برای افراد نابالغ: مدرکی مبنی بر موافقت یکی از والدین یا نماینده قانونی وی و همچنین سایر مدارک لازم برای سفر تنهای افراد نابالغ به خارج کشور یا سفر ایشان به همراه یکی از والدین یا نماینده قانونی.

۵. بیمه نامه درمانی معتبر به شرط امکان صدور آن در خاک کشوری که درخواست مربوطه در آن ارائه می‌شود.

۶. مدرکی که نشان دهنده هدف فرد خارجی یا شخص فاقد تابعیت از سفر و اقامت در اوکراین باشد:

برای روادید تیپ С (روادید کوتاه مدت)

_ دعوت نامه رسمی شخص پذیرنده، صادره از سوی نهاد کشوری یا یکی از شعبات اداره دولتی مهاجرت.

_ دعوت نامه صادره از سوی وزارتخانه، سایر نهادهای مرکزی اجرایی دولتی، اداره‌های دولتی، شرکت‌های دولتی و سازمان‌های دولتی.

_ قرارداد نامه حمل و نقل محمولات و جابجایی مسافران از طریق زمینی و همچنین مجوز انجام حمل و نقل بین‌المللی.

_ گواهی اوکراینی خارجی یا درخواست نامه شخصی وی، که نتایج مصاحبه با دایره کنسولی اوکراین و مدارک یا گواهی هایی دال بر داشتن ریشه و نسب اوکراینی فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت ضمیمه‌ی آن خواهد شد. همسر فرد اوکراینی خارجی و فرزندانشان در صورت انجام سفر مشترک و اقامت در اوکراین ملزم به ارائه مدرکی دال بر داشتن نسبت خانوادگی و خویشاوندی هستند.

_ مدرکی که ماهیت توریستی سفر را طبق قانون اساسی اوکراین در خصوص توریسم ثابت کند.

_ دعوت نامه ازسوی اداره بهداشت و درمان اوکراین.

_ مدرکی دال بر این که فرد متقاضی حداقل ۵۰ هزار دلار آمریکا در اقتصاد اوکراین سرمایه‌گزاری خارجی کرده است.

_ تاییدیه صادره از سوی کمیسیون امور کمک‌های بشر دوستانه‌ی کابینه‌ی وزیران اوکراین مبنی بر ورود فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت به اوکراین به منظور انجام کمک‌های بشر دوستانه یا امور خیریه.

_ دعوت نامه سازمان دینی مذهبی، ضمن موافقت نهادی دولتی، که ثبت رسمی سازمان دینی مذکور را انجام داده است، برای اقامت کوتاه مدت با هدف انجام اعتقادات مذهبی، اجرای مناسک دینی یا سایر امور شرعی.

_ تقاضانامه رئیس موسسات اطلاع رسانی جمعی خارجی (خبرگزاری‌ها) در خصوص صدور روادید برای گزارشگران یا نمایندگان موسسات اطلاع رسانی جمعی، که با هدف انجام وظایف اداری خود برای مدت کوتاهی به اوکراین سفر می‌کنند.

_ تقاضانامه نهادهای اجرایی دولتی کشورهای خارجی یا سازمان‌های بین‌المللی.

اتباع کشورهای استرالیا، جمهوری آلبانی، جمهوری گواتمالا، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، جمهوری پاناما، جمهوری سنگاپور و جمهوری ترکیه به منظور دریافت روادید کوتاه مدت اوکراین نیازی به ارائه دعوت نامه به نمایندگی دیپلماتیک یا دایره کنسولی اوکراین ندارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه