فعالیت های معدنی در منطقه تاریخی تیمره خمین باید متوقف شود

تیم  کجارو
تیم کجارو جمعه، ۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
فعالیت های معدنی در منطقه تاریخی تیمره خمین باید متوقف شود

معاون استاندار مرکزی خواستار توقف فعالیت‌های معدنی در منطقه تاریخی تیمره خمین شد. 

 معاون اقتصادی استاندار مرکزی  اعلام کرد که  محوطه‌های تاریخی نباید بر اثر فعالیت‌های صنعتی و معدنی در معرض خطر قرار گیرند و در این رابطه معدن کاوی در منطقه تیمره خمین باید هرچه سریع‌تر متوقف شود.

ظفر افشون روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات محوطه تاریخی تیمره در خمین گفت که محوطه تاریخی تیمره و سنگ نگاره‌های باستانی این منطقه از جمله آثار تاریخی مهم و با ارزش کشور است که باید حفظ شود.

به گفته‌ی وی،  در این رابطه اگر فعالیت‌های معدنی در این محدوده تاریخی موجب آسیب به سنگ نگاره‌ها شود، باید هر چه سریع‌تر متوقف شود.

دستگاه‌های مرتبط و مسئول تاکنون پیگیری‌های بسیاری در راستای توقف فعالیت معدنی در محدوده منطقه تیمره خمین انجام داده‌اند که منجر به صدور حکم مرجع قضائی نیز شده است. بنابراین باید هر چه سریع‌تر از ادامه این تخریب‌ها و معدن کاوی در منطقه تیمره جلوگیری شود. 

منطقه تاریخی تیمره خمین

افشون در ادامه گفت:

با وجود آن که فعالیت معدنی در این منطقه منجر به ایجاد اشتغال و درآمدزایی است اما امکان آن وجود دارد که ظرفیت گردشگری این منطقه فعال شده و به این طریق اشتغال ایجاد شود، همچنین مجوز معدنی مذکور به منطقه دیگری که موجب آسیب به این سنگ نگاره ها نگردد انتقال داده شود.

وی در نهایت تاکید کرد:

در رابطه با آنچه که مربوط به سرمایه و داشته‌های تاریخی و تمدنی کشور است بایستی با قاطعیت از این سرمایه‌ها صیانت کنیم و اجازه ندهیم این داشته‌های تجدیدناپذیر نابود شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه