مسئول سرگردانی ۴۰۰ زائر مشهدی در عراق بازداشت شد

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
مسئول سرگردانی ۴۰۰ زائر مشهدی در عراق بازداشت شد

مدير حج و زيارت استان خراسان رضوی اعلام کرد مسئول سرگردانی ۴٠٠ زائر مشهدی در عراق دستگیر شده است.

جواد شاد، مدير حج و زيارت استان خراسان رضوی از بازداشت موقت مسئول سرگردانی ۴۰۰ زائر مشهدی در عراق و پلمپ شركت مجری، به دستور قضايی خبر داد. وی همچنین با اعلام این که مشکل زائرانی که در عراق مانده بودند رفع شد، افزود:

با پيگيری استاندار خراسان رضوی، وزير فرهنگ و ارشاد، رييس سازمان حج و كنسولگری ايران در نجف، گروهی از زائران سرگردان در نجف، صبح امروز، (شنبه ١٣ خردادماه) با پرواز به مشهد منتقل شدند اما گروه ديگر چون پرواز خالی پيدا نكردند، مجبور شدند از راه زمينی با اتوبوس خود را به اهواز برسانند و از آنجا به مشهد بيايند.

وی در پاسخ به احتمال جا جاندن برخی زائران در عراق، گفت:

ما آمار يا اطلاعات دقيقی از شمار اين زائران نداريم. چندبار هم از مجريان درخواست كرديم فهرست زائران را بدهند، اما ندادند. فقط می‌دانيم همه آنهايی كه به كنسولگری ايران در نجف مراجعه كرده‌اند، بازگشته‌اند.

بازداشت مسوول سرگردانی زائران ایرانی در عراق

جواد شاد با اشاره به دستور دادستانی مشهد برای تشکیل پرونده در این مورد، گفت که شخصی  كه اين كاروان را اعزام كرده بود، به دستور قضايی بازداشت موقت شده تا به موضوع پرونده رسيدگی شود.

وی با تاکید بر این که قبلا هشدارهای لازم در مورد فعاليت‌های غيرمجاز چنين اشخاصی داده شده است، ادامه داد:

اين فرد كه با ارائه خدمات نامناسب سبب نارضايتی زائران شده، بدتعهدی داشته و فعاليت غيرمجاز زيارتی انجام داده، قبلا سابقه چنين أعمالی را داشته و شركتش هم پلمپ شده بود. متاسفانه اين بار در يک دفتر بيمه در شهر مشهد، به گرفتن مسافر اقدام كرده بود كه اين محل نيز پلمب شد.

وی همچنین گفت که  اين زائران قرار بود شنبه ۶ خردادماه به كشور برگردند كه با خلف وعده كردن مجری سفر از پرداخت هزينه هتل و تهيه بليت برگشت، يك هفته در عراق بلاتكليف بودند. حتي برخی از آنها نيمي از روز جمعه را بدون هتل و در دمای حدود ۵٠ درجه سپری كردند تا سرانجام با پیگيری‌ها، موفق شدند به كشور برگردند.

مدير حج خراسان رضوی با تاكيد بر اينكه ثبت نام مجاز و رسمی عتبات عاليات به صورت اينترنتی انجام می‌شود و فهرست دفاتر خدمات زيارتی از طريق وب سايت عتبات در دسترس قرار دارد، از مردم خواست به توصيه‌هايی كه در این باره وجود دارد بيشتر توجه کنند تا دچار چنين مشکلاتی نشوند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه