چگونه در سفر از اطلاعات خود محافظت کنیم؟

علی  کماسی
علی کماسی دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
چگونه در سفر از اطلاعات خود محافظت کنیم؟

اطلاعات مهم دخیره شده روی دستگاه‌های هوشمند همیشه برای هکرها جذاب است؛ به خصوص اگر امنیت دستگاه‌های هوشمند شما پایین باشد. برای اینکه بتوانید از دسترسی دیگران به اطلاعات حساس خود جلوگیری کنید با کجارو همراه باشید.

ممکن است که شما در تفریح باشید اما هکرها نه. احتیاط زیاد می‌تواند امنیت شما را افزایش دهد و به شما کمک کند تا از تلفن همراه هوشمند و کامپیوتر خود حفاظت کنید. اینجا ۴ راه برای اینکه بتوانید از دزدیده شدن اطلاعاتتان هنگام پرواز به خارج از کشور جلوگیری کنید به شما معرفی می‌کنیم.

نقشه امنیت جهانی

۱. وقتی از کشورهایی مانند روسیه و چین، که جاسوسان خبره‌ای دارد و سابقه حملات سایبری نیز دارند دیدن می‌کنید بسیار محتاط باشید. سازمان سرویس امنیت جهانی نقشه‌ای که دارای کدهای رنگی است منتشر کرده که نشان‌گر درجه‌های سلامتی، خشونت و جرم‌های سایبری است.

حفاظت از اطلاعات

۲. همیشه نرم‌افزارهایتان را به‌روز نگه دارید. اطلاعات حساسی که نمی‌خواهید با خود به سفر ببرید را پاک کنید. اطلاعات باقی مانده را نیز با اپلکیشین‌های مخصوص مانند FileVault برای آی.او.اس و BitLocker برای ویندوز رمزگذاری کنید. از وصل شدن به پورت‌‌های بیگانه و استفاده از یو اس بی ‌های خارجی خودداری کنید.

امنیت اطلاعات

۳. تمامی شبکه‌ها را ناامن فرض کنید. این شامل هتل، فرودگاه و رستوران هم می‌شود. نرم افزار جستجوگر وب HTTPS Everywhere را دانلود کنید تا از کانکشن‌های امن استفاده کنید. بعضی از متخصصان پیشنهاد می‌کنند که از نرم افزارهای Secure’s Freedome یا Private Internet Access برای محافظت از دید جاسوسان استفاده کنید.

امنیت اطلاعات

۴. دن گادو (Dan Guido) مدیر ارشد Trail of Bits می‌گوید: «مهم‌ترین قانون من این است که اگر لازمش نداری با خودت نبرش.» او همچنین پیشنهاد می‌دهد که در سفر از آیفون و آیپد و برای لپ تاپ هم از گوگل کروم استفاده کنید. این‌ها امن‌ترین وسایل ارتباطی موجود در بازار هستند. در آخر هیچ وقت دستگاه خود را بدون محافظ نگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه