راهنمای سفر به اینترلاکن

اینترلاکن یک شهر توریستی محبوب در مرکز سوئیس است. با راهنمای سفر به اینترلاکن، همراه کجارو باشید.

هرآنچه می‌خواهید درباره اینترلاکن بدانید:

معرفی اینترلاکن

اطلاعات ضروری اینترلاکن

آب‌ و‌ هوای اینترلاکن

بهترین زمان سفر به اینترلاکن

هزینه‌ های سفر به اینترلاکن

جاهای دیدنی اینترلاکن

رژیم غذایی در اینترلاکن

رستوران‌ های اینترلاکن

معرفی اینترلاکن

چشم‌اندازی از اینترلاکن

عکس از وب‌سایت planetofhotels.com (عکاس: نامشخص)

اینترلاکن، جزو مناطق شلوغ سوئیس نیست اما هزاران ماجراجویی شگفت‌انگیز در این منطقه، منتظر حضور شما است. اینترلاکن یک مقصد گردشگری عالی برای تفریحات و فعالیت‌های مرتبط با کوهستان است. چشم‌اندازهای زیبای طبیعی و کافه‌های دنج و زیبای این شهر، باعث شده‌اند که اینترلاکن یکی از مقصدهای محبوب کوله‌گردها در فصل تابستان باشد. البته سفر به اینترلاکن در فصل زمستان هم جذابیت خاصی دارد؛ کوه‌های پوشیده از برف و جاده‌های برفی و زیبا منتظر حضور شما هستند و می‌توانید در کافه‌های دنج و آرام، نوشیدنی‌های گرم بخورید و از دیدن مناظر زمستانی لذت ببرید.

در ادامه‌ این راهنمای سفر با نکاتی مهم در مورد سفر به اینترلاکن آشنا می‌شویم. با کمک این نکات می‌توانید برای سفری عالی به این شهر برنامه‌ریزی کنید.

اطلاعات ضروری اینترلاکن

اختلاف ساعت با تهران

اینترلاکن در منطقه‌ زمانی UTC/GMT +2 قرار دارد و ساعت رسمی آن ۲ و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

آلمانی

ایتالیایی

فرانسوی

رومانش

واحد پول

فرانک سوئیس (CHF)

نوع برق شهری

برقی شهری در اینترلاکن ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است. دوشاخه‌ها و پریزها از نوع J است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید.

پریز برق J

کد کشور

+۴۱

شماره‌های اضطراری

پلیس ۱۱۷

آتش‌نشانی ۱۱۸

آمبولانس ۱۴۴

جهت رانندگی

راست

آب‌ و‌ هوای اینترلاکن 

آب و هوای این شهر ملایم است. بارندگی در اینترلاکن بسیار زیاد است و حتی در خشک‌ترین ماه‌های سال هم اتفاق می‌افتد. میانگین دمای هوا در اینترلاکن ۱۱/۴ درجه و میزان بارش سالانه ۱۱۷۵ میلی‌متر است.

بهترین زمان سفر به اینترلاکن 

خانه‌های روستایی اینترلاکن

عکس از unsplash (عکاس: Square Lab)

از ژوئن تا اوت: بهترین زمان برای سفر به اینترلاکن در فصل تابستان است یعنی از ژوئن تا اوت. دمای هوا در این فصل در محدوده‌ ۱۸ تا ۲۰ درجه قرار دارد. این فصل بهترین زمان برای گشت‌وگذار، پیاده‌گردی در طبیعت، کوه‌ پیمایی و فعالیت‌های ماجراجویانه در طبیعت است. فستیوال مشهور ویلیام تل (William Tell) در ماه‌های ژوئیه و اوت برگزار می‌شود. در این مراسم ۲۵۰ نفر در لباس‌های سنتی قرون‌وسطایی، نمایشنامه‌ معروف Schiller’s را اجرا می‌کنند. این مراسم هر سال از سال ۱۹۱۲ برگزار می‌شود.

از سپتامبر تا نوامبر: سپتامبر ماهی است که در آن جمعیت گردشگران روز به روز کمتر و روزها کوتاه‌تر می‌شوند. اما آب و هوا هم‌چنان ملایم و مطلوب است و می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری با وجود جمعیت کمتر گردشگران لذت ببرید. همچنین می‌توانید مراحل برداشت انگور هم تماشا کنید.

از دسامبر تا مارس: زمستان‌های اینترلاکن سرد است و بسیاری از گردشگران از سفر به سوئیس در مدت زمان دسامبر تا مارس به خاطر همین سرمای هوا اجتناب می‌کنند. دمای هوا در این مدت به زیر صفر درجه می‌رسد. اما زمستان بهترین زمان برای سفر علاقه‌مندان به اسکی است که برای سفر به منطقه‌ Jungfraujoch و لذت بردن از تفریحات زمستانی، این فصل را برای سفر به اینترلاکن انتخاب می‌کنند. با وجود تعداد کم گردشگران، به‌راحتی می‌توانید پرواز و هتل‌های ارزان پیدا کنید. بنابراین اگر برای سفر در زمستان برنامه‌ریزی می‌کنید، حتما لباس‌های پشمی و مناسب فصل سرما همراهتان ببرید.

نمایی زمستانی از اینترلاکن

عکس از unsplash (عکاس: Raphael Schaller)

از آوریل تا مه: این فصل زمانی است که آب و هوا روز به روز بهتر می‌شود. گل‌ها، مناظر طبیعی را زینت می‌دهند و مسیرهای پیاده‌روی و تله‌کابین‌ها باز می‌شوند. میانگین دمای هوا در این فصل بین ۷ تا ۱۷ درجه است. در این فصل احتمال بارندگی بسیار زیاد است بنابراین همراه بردن چتر، لباس‌های ضد آب و کفش پیاده‌روی مناسب را فراموش نکنید.

اینترلاکن شهر زیبایی است که در تمام طول سال جذابیت خاص خود را را دارد و همان طور که دیدید در همه‌ ماه‌های سال می‌توانید برای سفر به این شهر دیدنی برنامه‌ریزی کنید.

هزینه‌ های سفر به اینترلاکن 

هزینه‌ اقامت در هاستل

Backpackers Villa Sonnenhof - Hostel Interlaken

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

هزینه‌ خوابگاه هاستل‌ها بین ۲۰ تا ۳۵ فرانک سوئیس برای خوابگاه‌های ۶ تخته است. همه‌ هاستل‌ها وای‌فای و ملحفه‌ رایگان دارند. دو هاستل معروف اینترلاکن که کوله‌گردها از آن استقبال می‌کنند هاستل‌های بالمرز (Balmers) و فانی فارم (Funny Farm) است. هاستل بالمرز یک اردوگاه هم دارد که از ماه مه تا سپتامبر باز است. این اردوگاه کافه، جکوزی و چادرهای ۶ نفره دارد و هزینه‌ آن‌ها نفری ۱۵ تا ۲۵ فرانک است.

هزینه‌ اقامت در هتل‌های ارزان

ورودی Backpackers Villa Sonnenhof - Hostel Interlaken

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

هزینه‌ اقامت در اتاق‌های دوتخته در یکی از هتل های اینترلاکن با دو ستاره در حدود شبی ۹۰ فرانک است. در سایت Airbnb بیشتر اتاق‌های مشترک از ۵۰ فرانک شروع می‌شوند و البته هزینه‌ تعداد کمی از آن‌ها از ۳۵ تا ۴۰ فرانک شروع می‌شود. انتخاب دیگری که دارید، کرایه‌ یک آپارتمان کامل است که شبی ۱۴۰ فرانک هزینه دارد.

میانگین هزینه‌ غذا

رستوران‌های اینترلاکن

عکس از وب‌سایت travel-reporter.com (عکاس: نامشخص)

یک وعده شام در رستوران‌های نسبتا خوب ۲۵ فرانک است. اگر می‌خواهید غذای محلی و ارزان بخورید، به میگروس (Migros) در کنار ایستگاه قطار سر بزنید. وعده‌های غذایی ارزان ۱۱ فرانک هزینه دارند. در رستوران و کافه‌ هاستل بالمرز می‌توانید با ۱۴ فرانک غذا بخورید. اگر تصمیم دارید خودتان آشپزی کنید، بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ فرانک بابت خرید مواد غذایی مورد نیاز برای یک هفته باید هزینه کنید. این مواد شامل پاستا، سبزیجات، مرغ و سایر اقلام ضروری غذایی است. اگر بخواهید بیرون غذا بخورید و در عین حال، زیاد هم هزینه نکنید، میانگین هزینه‌ غذای شما در روز ۴۵ فرانک می‌شود و البته هیچ محدودیتی ندارد. کسانی که می‌خواهند خودشان آشپزی کنند و گاهی بیرون غذا بخورند، روزی ۲۰ فرانک باید بپردازند.

هزینه‌ وسایل حمل و نقل عمومی

ویابل نقلیه عمومی در اینترلاکن

عکس از وب‌سایت switzerlandical.com (عکاس: نامشخص)

اینترلاکن یک شهر کوچک است بنابراین هر جایی که بخواهید می‌توانید با پای پیاده یا با دوچرخه بروید و لازم نیست برای گشت‌وگذار در شهر هزینه کنید. با ۱۶ فرانک برای مدت ۳ ساعت و با ۳۰ فرانک برای یک روز کامل می‌توانید از سرویس کرایه‌ دوچرخه‌ی دنیل فان رنتال (Daniel’s Fun Rental) دوچرخه کرایه کنید. از سرویس فلایینگ ویلز (Flying Wheels) هم می‌توانید با پرداخت ۲۵ فرانک برای ۲ ساعت و ۴۰ فرانک برای بیش از ۴ ساعت، دوچرخه کرایه کنید.

میانگین هزینه‌ روزانه‌ پیشنهادی: ۸۰ فرانک

البته این هزینه‌ پیشنهادی در شرایطی است که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با به کار بستن نکات زیر می‌توانید باز هم در این هزینه صرفه‌جویی کنید اما اگر بخواهید اقامت‌گاه بهتری انتخاب کنید و سفر لوکس‌تری داشته باشید، این هزینه به مقدار قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

در فصل تابستان سفر کنید

تابستان‌های اینترلاکن

عکس از وب‌سایت outdoorvisit.com (عکاس: نامشخص)

در فصل تابستان، فعالیت‌های تفریحی رایگانی در اینترلاکن وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. پیاده‌روی در طبیعت، کوه نوردی، دو، شنا، گشت‌وگذار در دریاچه‌ها و هزاران جاذبه‌ رایگان دیگر در فصل تابستان منتظر حضور گردشگران است. درمجموع سوئیس یک مقصد گردشگری گران است اما اگر در تابستان به اینترلاکن سفر کنید، برای بسیاری از جاذبه‌های لازم نیست هزینه‌ای بپردازید و از آنجایی که این شهر بسیار کوچک است، همه‌جا می‌توانید با پای پیاده بروید.

استفاده از سرویس کوچ سرفینگ

این سرویس برای مسافران این امکان را فراهم می‌کند که رایگان در منزل یکی از اهالی اقامت کنند. با این کار می‌توانید هزینه‌های سفرتان را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید. از آنجایی که گردشگران زیادی از این روش استفاده می‌کنند، برای اینکه در اینترلاکن یک میزبان پیدا کنید باید از مدت‌ها قبل درخواست خود را بفرستید.

خودتان آشپزی کنید

رستوران‌هایی که سرویس میز دارند به‌ازای هر وعده برای هر نفر ۴۰ فرانک هزینه دارند. غذا خوردن در رستوران‌های سوئیس بسیار پرهزینه است بنابراین بهترین کار این است که مواد غذایی مورد نیازتان را بخرید و خودتان آشپزی کنید. هزینه‌ خرید مواد غذایی برای یک هفته بین ۷۵ تا ۱۰۰ فرانک است. این مواد شامل نان، پاستا، برنج، تخم‌مرغ، سبزیجات، پنیر، محصولات پروتئینی برای ساندویچ و مقداری میوه است.

از وعده‌های ویژه‌ ناهار استفاده کنید

اگر می‌خواهید بیرون غذا بخورید، این کار را به وعده‌ ناهار موکول کنید. این وعده‌ها هم ارزان‌تر هستند و هم می‌توانید به‌اندازه‌ای غذا بخورید که یک شام سبک‌تر و ارزان‌تر داشته باشید.

دوچرخه کرایه کنید

دوچرخه‌سواری در اینترلاکن

عکس از وب‌سایت interlaken.ch (عکاس: نامشخص)

در حوالی بیشتر اقامتگاه‌ها می‌توانید ایستگاه‌های کرایه‌ دوچرخه پیدا کنید. اینترلاکن شهری بسیار کوچک است و ترافیک کمی دارد. اگر روی زمین برف نباشد، بهترین راه برای گشت‌وگذار در شهر استفاده از دوچرخه است.

بطری آب یا قمقمه همراه داشته باشید

هر بطری آب بین ۲ تا ۴ فرانک هزینه دارد. در پایان سفر متوجه می‌شوید که مبلغ زیادی را بابت خرید آب هزینه کرده‌اید. بنابراین یک بطری یا قمقمه همراه ببرید و آن را از شیر پر کنید تا لازم نباشد که دائم آب بخرید.

از تورهای پیاده‌روی رایگان استفاده کنید

در ماه‌های گرم‌تر سال، تورهای پیاده‌روی رایگان در اینترلاکن برگزار می‌شود که بهترین فرصت برای آشنایی با شهر و زندگی اهالی آن است. در این تورها، یک راهنمای محلی شما را همراهی می‌کند. برای اینکه با گنجینه‌های پنهان گردشگری شهر و تاریخچه‌ آن آشنا شوید، از این تورهای پیاده‌روی رایگان استفاده کنید.

جاهای دیدنی اینترلاکن 

تله‌کابین اینترلاکن

عکس از unsplash (عکاس: Square Lab)

اگر می‌خواهید بهترین چشم‌اندازهای طبیعی سوئیس را تماشا کنید و از آرامش گردشگاه‌های زیبای کنار دریاچه لذت ببرید، بهترین مقصد، اینترلاکن است. در این منطقه، جاذبه‌های گردشگری در اطراف شما پراکنده شده‌اند و هر گوشه که نگاه کنید، یکی از شگفتی‌های طبیعت توجه شما را جلب می‌کند. با قایق می‌توانید از طریق دریاچه‌هایی که در دو طرف شهر واقع شده‌اند، به نواحی اطراف و قله‌های سربه‌فلک‌کشیده‌ سوئیس سفر کنید.

اینترلاکن یکی از قدیمی‌ترین، مشهورترین و محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری تابستانی در سوئیس است. اولین بازدیدکنندگان اینترلاکن در قرن هفدهم به این منطقه رسیدند. با ورود راه آهن، وسایل حمل و نقل عمومی گسترش پیدا کردند. تورهای قایق‌سواری و اخیرا بزرگراه‌ها، از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی هستند که این شهر تفریحی را به مناطق مختلف متصل می‌کنند.

علاوه بر پیاده‌روی و کوه نوردی، هزاران فعالیت تفریحی دیگر در اینترلاکن برای گردشگران وجود دارد. استخرهای شنا، زمین‌های گلف، امکانات موج‌سواری، قایق‌رانی، چتربازی، تنیس و اسب‌سواری تنها گوشه‌ای از جاذبه‌ها و فعالیتهای تفریحی این شهر است. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اینترلاکن آشنا می‌شویم.

خیابان Höheweg، خیابان اصلی اینترلاکن

اینترلاکن

منطقه‌ ۱۴ هکتاری متعلق به کلیسای آگوستینیان در سال ۱۸۶۰ توسط گروهی از ۳۷ هتل‌دار و خریدار شخصی در اختیار گرفته شد تا به‌عنوان فضای باز به حال خود رها شود که این نمونه‌ای از دوراندیشی در برنامه‌ریزی شهری بود. اکنون این خیابان بزرگ و زیبا بین ایستگاه‌های قطار شرقی و غربی قرار گرفته و اطراف آن را هتل‌ها و باغچه‌های زیبا در بر گرفته است. یک کافه و تئاتر دیدنی، باغ‌های سرسبز با یک ساعت بزرگ و تعدادی هتل از دیدنی‌های این مجموعه است. از میان هتل‌های این مجموعه می‌توان به هتل ۱۵۰ ساله‌ Victoria Jungfrau اشاره کرد. در کنار هتل اینترلاکن، باغ کوچک دوستی قرار دارد که اولین باغ ژاپنی سوئیس است؛ فضایی آرام و دلنشین با گیاهان گلدار  زیبا و حوض پر از ماهی.

پارک حیات وحش هاردر آلپاین (Harder Alpine)

پارک حیات وحش هاردر آلپاین سوئیس

عکس از وب‌سایت interlaken.ch (عکاس: نامشخص)

بعد از پل رود آر (Aare) یک پارک حیات وحش وجود دارد که در آن می‌توانید انواع مارموت‌ها و بزهای کوهی را ببینید. علاوه بر این، در این پارک قطار کابلی وجود دارد که بازدیدکنندگان را تا ارتفاع ۱۳۲۲ متری و سکوی بازدید Harder می‌برد. از رستوران پانوراما که به سبک هنر نو ساخته شده، چشم‌اندازهای زیبایی از اینترلاکن، دریاچه‌ها و منطقه‌ Jungfrau را خواهید دید. از مسیرهای جنگلی پارک می‌توانید عبور کنید و تصاویر زیبای اطراف‌تان را ثبت کنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

مسیر دیدنی Schynige Platte

طبیعت زیبای اینترلاکن

عکس از وب‌سایت touristplaces24.blogspot.com (عکاس: نامشخص)

از Wilderswil با پنج دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خود را به ایستگاه قطار Interlaken Ost برسانید و از آنجا می‌توانید مسیری را ادامه دهید که از سال ۱۸۹۳ گردشگران را به‌سمت منطقه‌ Schynige Platte می‌برد. بر فراز این منطقه می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از سه قله و یک دریاچه را ببینید که بسیار زیبا است و کمتر جایی در دنیا چنین چشم‌اندازی دارد.

انترسئان (Unterseen)

اینترلاکن

این منطقه‌ کوچک و تاریخی در دامنه‌ کوه Harder قرار دارد که در آن می‌توانید آثار تاریخی متعددی چون یک کلیسای قدیمی و برجی به سبک گوتیگ را تماشا کنید. در این منطقه، کلبه‌های ییلاقی چوبی وجود دارد؛ از همان کلبه‌هایی که از یک دهکده‌ کوهستانی انتظار دارید. این منطقه‌ سرسبز و زیبا مثل مرکز اینترلاکن شلوغ نیست و حالت روستایی دارد. حتی در باغ‌های آن می‌توانید حیوانات مزرعه را ببینید. رستوران‌های کوچک منطقه، غذاهای لذیذ محلی سوئیس را سرو می‌کنند.

دریاچه‌ تون (Thun)

اینترلاکن

در بخش غربی اینترلاکن، دریاچه‌ تون قرار دارد که دریاچه‌ای بلند و باریک است و با کوهستان احاطه شده است. بهترین راه برای گشت‌وگذار در این دریاچه و لذت بردن از چشم‌اندازهای زیبای آن، شرکت در تورهای کروز است که در تمام طول سال برگزار می‌شود یا استفاده از قایق‌های پدالی که مخصوص فصل تابستان است. در سمت غربی دریاچه می‌توانید در شهر کوچک تون اقامت کنید شهری که یک منطقه‌ تاریخی قرون‌وسطایی دارد و در کنار سواحل آن، قلعه‌ زیبایی قرار دارد که چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از دریاچه را به نمایش می‌گذارد. این قلعه در سال ۱۱۹۱ ساخته شده و در سال ۱۴۹۲ بخش‌هایی به آن افزوده شده و گسترش یافته است. امروزه این قلعه میزبان یک موزه‌ تاریخی است که سلاح‌ها و زره‌های قرن چهاردهمی، منسوجات، اسباب و وسایل و آثار پیش از تاریخ و رومی در آن نگهداری می‌شود. قلعه‌های دیگر و چندین کلیسای رومانسک، سواحل دریاچه‌ تون را زینت داده‌اند.

دریاچه‌ برینز (Brienz)

اینترلاکن

در بخش شرقی اینترلاکن، دریاچه‌ برینز قرار دارد که پهنه‌ آبی باریک و زیبایی است. این دریاچه‌ بین صخره‌های سنگ آهکی و کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده قرار گرفته است. این دریاچه، ۷ متر مرتفع‌تر از دریاچه‌ تون است. مثل دریاچه‌ تون، بهترین راه برای گشت‌وگذار در این دریاچه، استفاده از یکی از پنج قایقی است که دو ساحل سرسبز دریاچه را به هم متصل می‌کنند. یکی از بهترین قایق‌های این مسیر قایق Lötschberg نام دارد که در سال ۱۹۱۴ ساخته شده و مجددا بازسازی شده است. در سایر قایق‌ها می‌توانید بهترین غذاهای سوئیسی را امتحان کنید.

موزه گردشگری (Touristik-Museum)

موزه گردشگری اینترلاکن

عکس از وب‌سایت interlaken.ch (عکاس: نامشخص)

در سه طبقه‌ این موزه، تاریخچه‌ گردشگری در منطقه‌ Jungfrau در قالب نمایشگاه‌های مختلف به نمایش درآمده است. این نمایشگاه‌ها بخش‌های مختلف گردشگری را پوشش می‌دهند از وسایل حمل و نقل ابتدایی تا هتل‌ها، پوشاک سفر و تاریخچه‌ اسکی. این موزه در یک خانه‌ قدیمی چوبی بازسازی شده واقع شده است. مدل‌هایی از کالسکه‌های قدیمی پست، لکوموتیوهای قدیمی، قایق‌های بخار و... در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

قلعه و صومعه‌ اینترلاکن

اینترلاکن

قدمت صومعه‌ اینترلاکن به قرن دوازدهم برمی‌گردد. امروزه می‌توانید بقایای برج ناقوس قرن چهاردهمی و ایوان گوتیک این مجموعه را ببینید که قدمت آن‌ها به سال ۱۴۵۲ برمی‌گردد. یکی از نکات قابل‌توجه در معماری این صومعه، تفاوت در طراحی پنجره‌ها و تنوع آن‌ها است. این بنا قبل از اینکه در قرن شانردهم به یک بنای دولتی تبدیل شود، اقامتگاهی برای زائرانی بود که به قصد زیارت محل زندگی Saint Beatus در غارهای بالای دریاچه‌ تون به این منطقه سفر کرده بودند.

چطور از سفر به اینترلاکن نهایت استفاده را ببریم؟

برای اینکه از چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ اینترلاکن لذت ببرید و جاذبه‌های گردشگری اطراف آن را به‌خوبی ببینید بدون اینکه دردسر جابه‌جایی داشته باشید، بهترین راه استفاده از تورهای برنامه‌ریزی شده است. در جریان این تورها، از راهنماهای مجرب تور، نکات جالبی در مورد اینترلاکن و جاذبه‌های آن یاد می‌گیرید.

سفرهای یک‌روزه از مبدا اینترلاکن

موزه‌ فضای باز بالنبرگ (Ballenberg)

اینترلاکن

یکی از بهترین موزه‌های زنده در اروپا همین موزه است که در یک منطقه‌ کوهستانی در مجموعه‌ای از دهکده‌ها و مزرعه‌ها واقع شده است که هرکدام نماینده‌ بخشی از سوئیس هستند و سبک زندگی و سنت‌های آن منطقه را به نمایش می‌گذارند. خانه‌های قدیمی، انبارهای غله و مغازه‌های متعددی از محل اصلی‌شان با همه‌ وسایل، ابزارها و دکوراسیونشان به این موزه منتقل شده‌اند. صنایع دستی قدیمی و لباس‌های سنتی در این موزه کاملا زنده و ملموس به نمایش درآمده‌اند و شما می‌توانید تمام کسب و کارهای قدیمی و سنت‌های زندگی را از نزدیک تماشا کنید از منبت‌کاری گرفته تا مراحل تهیه و تولید پنیر.

 خانه‌های این موزه، سبک‌های مختلف را نشان می‌دهند؛ از خانه‌های روستایی ساده تا خانه‌های شیک اربابی اما تمرکز موزه بیشتر بر نحوه‌ زندگی و سبک زندگی افراد، نحوه‌ تولید وسایل ضروری و مورد نیاز و نحوه‌ تجارت و کسب و کار آن‌ها است. بخش‌های مختلف این موزه، زیر و بم یک موضوع خاص را با جزییات نشان می‌دهد؛ مثلا از زندگی کارگران مزرعه تا تحول یک صنعت دستی. به‌راحتی می‌توانید یک روز کامل را در این موزه به تماشای بخش‌های مختلف آن بگذرانید و با تاریخچه‌ این منطقه به‌خوبی آشنا شوید. در دفتر توریستی اینترلاکن می‌توانید در مورد تورهای برگزار شده برای بازدید از این موزه سوال کنید؛ تورهایی که با اتوبوس شما را از اینترلاکن به این موزه می‌رسانند و با بخش‌های مختلف آن آشنا می‌کنند.

آبشار Giessbach

اینترلاکن

برای دسترسی به این آبشار باید سوار قایق‌های دریاچه‌ برینز شوید و پس از رسیدن به منطقه‌ Giessbach می‌توانید ۲۰ دقیقه کوه پیمایی کنید یا سوار قدیمی‌ترین قطار کابلی اروپا شوید. این آبشار از ارتفاع ۵۰۰ متری از تپه‌های جنگلی به دریاچه‌ای می‌ریزد و مجموعه‌ای از ۱۴ فواره‌ کوچک است. بهترین نقطه برای تماشای چشم‌انداز زیبا از این آبشار، تراس هتل تاریخی Grand Hotel Giessbach است که ۱۰۰ متر بالاتر از دریاچه قرار دارد. مسیرهایی برای پیاده‌روی هم در دوطرف بخشی از آبشار وجود دارد؛ جایی که جریان آب از تنگه‌ای باریک به یک آبگیر صخره‌ای در عمق ۶۰ متری می‌ریزد.

برینزر روتورن (Brienzer Rothorn)

اینترلاکن

شهر کنار دریاچه‌ برینز، مرکز منبت‌کاری منطقه‌ اوبرلند (Oberland) است؛ نمونه‌هایی از این صنعت دیدنی را می‌توانید در مغازه‌ها، نمایشگاه‌ها و نما و سردر خانه‌ها ببینید. کوه برینزر روتورن با ارتفاع ۲۳۵۰ متر بر فراز این منطقه قرار دارد. از بالای این کوه می‌توانید چشم‌اندازهای بسیاری زیبایی از مناطق اطراف را نظاره کنید.

رژیم غذایی در اینترلاکن

غذاهای سوئیسی

عکس از وب‌سایت nomadparadise.com (عکاس: نامشخص)

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که مفهومی به نام آشپزی سوئیس وجود ندارد و آشپزی این کشور متشکل از دستورها و متدهای آشپزی سایر کشورهای اطراف است. البته نمی‌توان تاثیر آشپری ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی را بر آشپزی این منطقه نادیده گرفت. در ادامه با چند غذای سوئیسی آشنا می‌شویم که در سفر به اینترلاکن می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید و از چشیدن طعم لذیذ  آن‌ها لذت ببرید.

فوندوی پنیر

فوندوی پنیر در سوئیس

عکس از وب‌سایت hospitalityinsights.ehl.edu (عکاس: نامشخص)

یکی از لذیذترین غذاهایی که در سوئیس می‌توانید نوش جان کنید، فوندوی پنیر است. غذایی که از انواع پنیرهای ذوب شده تشکیل می‌شود و طعم‌دهنده‌هایی مثل سیر دارد. این غذا را در یک ظرف سرامیکی مخصوص به نام ککلون (caquelon) سرو می‌کنند. برای اینکه این غذا گرم بماند و حالت خمیری و ذوب شده‌ خود را حفظ کند، زیر آن را وارمر می‌گذارند. برای خوردن این غذا، تکه‌های نان را سر چنگال‌های بلندی می‌زنند و آن را در پنیر فرو می‌برند. البته از کلمه‌ فوندو برای نام‌گذاری همه‌ غذاهایی که شامل فرو بردن یک ماده‌ خوراکی در یک دیپ یا سس گرم است، استفاده می‌کنند. مثلا یکی از انواع فوندو، فوندوی شکلات است.

روستی (Rösti)

روستی، از غذاهای سوئیس

عکس از وب‌سایت thespruceeats.com (عکاس: نامشخص)

این غذای ترد و لذیذ با سیب‌زمینی درست می‌شود و به عقیده‌ عده‌ زیادی از سوئیسی‌ها، غذای ملی این کشور است. البته نام فرانسوی این غذا، ریشه‌ آن را نشان می‌دهد. بخش‌های بیرونی غذا، ترد و کرانچی و بخش‌های داخلی آن نرم و لذیذ است. روستی را معمولا به‌عنوان صبحانه یا ساید دیش شرو می‌کنند. گاهی در تهیه‌ آن از مواد دیگری هم مثل بیکن، پیاز، پنیر و حتی سیب استفاده می‌کنند. این غذا در گذشته یکی از غذاهای اصلی و صبحانه‌های مزرعه‌داران برن بوده اما امروزه در سراسر سوئیس و البته در همه‌ کشورهای دنیا طبخ می‌شود.

میوزلی (Muesli)

رژیم غذایی در اینترلاکن

شاید شما هم قبلا میوزلی خورده‌اید اما نمی‌دانید که این صبحانه‌ لذیذ و مقوی در سوئیس در حدود سال ۱۹۰۰ ابداع شده است. رژیم غذایی مبتنی بر غلات، میوه‌ها و سبزیجات بسیار سالم‌تر از رژیم‌های غذایی سنگین پر از گوشت و چربی است. این صبحانه با ترکیب انواع غلات مثلا جوی دو سر، انواع میوه‌ها، مغزها، آب لیمو و شیر تهیه می‌شود. این غذا امروزه بسیار محبوب است و نه فقط برای صبحانه بلکه برای شام هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و در سراسر دنیا طرفدار پیدا کرده است.

راکلت (Raclette)

راکلت، غذای سوئیسی

عکس از وب‌سایت 10best.com (عکاس: margouillatphotos)

راکلت نام یک نوع پنیر سوئیسی است که از شیر گاو تهیه می‌شود. علاوه بر این، نام یک غذای لذیذ هم هست که در سوئیس بسیار رایج و محبوب است. در گذشته یک دایره‌ بزرگ از این پنیر را در مقابل آتش قرار می‌دادند و زمانی که نرم می‌شد در ظرفی رنده می‌کردند. نام این غذا هم از واژه‌ فرانسوی racler گرفته شده که به‌معنای تراشیدن است. امروزه قطعات کوچک این پنیر را در ظرف مخصوصی ذوب می‌کنند و سپس همراه با سیب‌زمینی‌های کوچکی که در پوستشان پخته شده‌اند یا انواع سبزیجات سرو می‌کنند. پیاز و خیارشور هم گاهی به این غذا اضافه می‌شود.

تارت آجیلی (Bűndnernusstorte)

رژیم غذایی در اینترلاکن

این تارت همان طور که از اسمش مشخص است از خمیر تارت و انواع مغزها تهیه می‌شود و بسیار لذیذ است. برای تهیه‌ مواد داخل این تارت بیشتر از گردو استفاده می‌کنند اما گاهی خامه هم به آن می‌افزایند. این تارت را که بسیار مقوی و البته سنگین است می‌توانید به‌عنوان دسر یا همراه با قهوه و چای نوش جان کنید. تارت آجیلی اصالتا متعلق به کانتون Graubűnden است و در سراسر این کانتون در قنادی‌ها و نانوایی‌های کوچک و بزرگ تهیه می‌شود.

ریزوتوی زعفرانی

ریزوتوی زعفرانی در سوئیس

عکس از وب‌سایت worldfood.guide (عکاس: atasneem)

زعران در کانتون Valais رشد می‌کند و یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ این غذای سنتی سوئیسی است. این غذا متعلق به منطقه‌ Ticino است که با ایتالیا مرز مسترک دارد و اهالی آن ایتالیایی زبان هستند. ریزوتو با موادی مثل یک نوع سوسیس مخصوص و سسی به نام luganighe ، برنج، پیاز و پنیر تهیه می‌شود. درست کردن این غذا بسیار راحت است. و در خانه‌ بسیاری از سوئیسی‌ها طبخ می‌شود.

زپف (Zopf)

زپف، نان سوئیسی

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

در سوئیس انواع مختلف نان وجود دارد اما یکی از مشهورترین و لذیذترین‌ نان‌های این کشور، لوف سفید با بافتی نرم است که  زپف نام دارد. این نان را می‌توانید با ظاهر متمایزش که بافته شده است تشخیص دهید که البته لایه‌ای طلایی و ترد دارد. خمیر این نان با آرد سفید، شیر، تخم‌مرغ، کره و خمیرمایه تهیه می‌شود. سپس خمیر را به‌شکل‌های مختلف می‌بافند و قبل از پخن روی آن را به زرده‌ تخم‌مرغ آغشته می‌کنند تا در حین پخت، طلایی شود. این نان را به‌طور سنتی صبح روزهای یکشنبه می‌خورند.

برنر پلت (Berner platte)

برنر پلت، از غذاهای سوئیسی

عکس از وب‌سایت fooby.ch (عکاس: نامشخص)

اگر به غذاهای گوشتی علاقه دارید و حسابی گرسنه هستید، این غذا را حتما امتحان کنید. برای تهیه‌ این غذا از انواع گوشت و سوسیس استفاده می‌کنند که ممکن است شامل گوشت گوساله، ژامبون، بیکن دودی، گوشت گوساله‌ کبابی، زبان خوک و... باشد. علاوه بر انواع گوشت از سیب‌زمینی و انواع لوبیا هم در تهیه‌ آن استفاده می‌کنند. این غذا در ۵ مارس ۱۷۹۸ ابداع شد. زمانی که کانتون برن، ارتش فرانسه را شکست داد و یک جشن بزرگ برپا کردند. برای تهیه‌ غذا جشن، هر کس هر ماده‌ غذایی داشت آورد و غذایی متشکل از همه‌ این مواد تهیه شد.

Älplermagronen یا ماکارونی چوپان

ماکارونی چوپان، از غذاهای سوئیس

عکس از وب‌سایت stockfood.com (عکاس: نامشخص)

این غذای همه کاره، که ماکارونی چوپان نامیده می‌شود یک غذای سنتی از مناطق آلمانی - سوئیس است. برای تهیه‌ آن از موادی استفاده می‌شود که چوپانان در اختیار داشتند. چوپان‌هایی که در دامنه‌های آلپ به‌دنبال گله‌ها و گاوهای خود حرکت می‌کردند. مواد تشکیل دهنده‌ این غذا عبارت است از پنیر، سیب‌زمینی، پیاز، ماکارونی، شیر یا خامه و سیب. مدل سنتی این این غذا از چند لایه سیب‌زمینی، ماکارونی و پنیر تشکیل می‌شود. این غذا را همراه با حلقه‌های پیاز سرخ شده و سس سیب سرو می‌کنند. گاهی این غذا را با بیکن همراه می‌کنند. غذایی لذیذ و گرم که در شب‌های زمستانی می‌چسبد.

رستوران‌ های اینترلاکن

رستوران‌های لاکچری در اینترلاکن

عکس از وب‌سایت thetasteedit.com (عکاس: نامشخص)

اینترلاکن یک شهر توریستی و تفریحی است. بعد از اینکه در ارتفاعات آلپ کوه پیمایی کردید و از مسیرهای زیبا با چشم‌اندازهای فوق‌العاده عبور کردید، مطمئنا گرسنه می‌شوید و به‌دنبال رستوران خوب می‌شد تا غذاهای لذیذی نوش جان کنید و لذت سفرتان را تکمیل کنید. کافه‌ها و رستوران‌های عالی، کامل کننده‌ تفریحات و مناظر جذاب اینترلاکن هستند. در واقع اگر از نظر هزینه مشکلی نداشته باشید، این بخش لذت‌بخش سفر را نباید از یاد ببرید. در ادامه با تعدادی از بهترین رستوران‌های اینترلاکن آشنا می‌شویم. جایی که در آن‌ها می‌توانید بهترین غذاهای سوئیس و غذاهایی از سایر کشورهای دنیا را امتحان کنید.

لا تراس (La Terrasse)

رستوران لا تراس در اینترلاکن

عکس از وب‌سایت victoria-jungfrau.ch (عکاس: نامشخص)

نورپردازی‌های کریستالی و کف مرمرین این رستوران توجه هر گردشگری را جلب می‌کند. در این رستوران می‌توانید بهترین غذاهای فرانسوی و بین‌المللی را نوش جان کنید؛ غذاهای فرانسوی این رستوران به‌قدری عالی و بی‌نقص هستند که شما فراموش می‌کنید در اینترلاکن هستید. سرآشپز فوق‌العاده‌ این رستوران، لوکاس استالدر، غذاهای خلاقانه می‌پزد و دستورات غذایی را با هنر فوق‌العاده‌ خود طعم‌دار و تزیین می‌کند. اجرای زنده‌ پیانو و محیط جذاب و دلنشین این رستوران از ویژگی‌های فراموش‌نشدنی آن است. این رستوران در منطقه‌ لوکس و شیک اینترلاکن قرار دارد؛ پس بهترین لباس‌های خود را بپوشید و یک شام مجلل را در این رستوران تجربه کنید. اگر در روزهای گرم سال به اینترلاکن سفر کرده‌اید، می‌توانید در تراس این رستوران در منظره‌ کوهستان آلپ یا آسمان پرستاره غذا بخورید.

لیتل تای (Little Thai)

رستوران لیتل تای در اینترلاکن

عکس از وب‌سایت travel-reporter.com (عکاس: نامشخص)

در این رستوران که به‌شکل خانوادگی اداره می‌شود می‌توانید طیف وسیعی از نوشیدنی‌ها و غذاهای لذیذ را امتحان کنید. در این رستوران اسپرینگ رول تازه، سالاد پاپایای پرادویه، کاری‌های تایلندی و... را حتما امتحان کنید. غذاهای این رستوران پرادویه هستند. البته نگران نباشید. این غذاهای پرادویه، لذت خوردن نوشیدنی‌های محلی بعد از غذا را دوچندان می‌کنند. سرویس‌دهی خوب، غذاهای عالی، قیمت‌های معقول و احساس آرامش و راحتی و جو دوستانه‌ این رستوران، از ویژگی‌های مثبت آن است و همه‌ آن چیزی است که از یک رستوران خوب انتظار دارید.

گلدنر آنکر (Goldener Anker)

محیط دنج و آرام با میزهای مزین به گل آفتابگردان، نورپردازی ملایم و سرویس‌دهی فوق‌العاده از ویژگی‌های این رستوران است که در آن می‌توانید لذیذترین غذاهای سوئیسی را نوش جان کنید. علاوه بر این، اگر دوست دارید حین غذا خوردن از موسیقی زنده لذت ببرید، این رستوران بهترین گزینه برای غذا خوردن است.

Top o’ Met

رستوران Top o’ Met در اینترلاکن

عکس از وب‌سایت travel-reporter.com (عکاس: نامشخص)

در این کافه و رستوران که بالای هتل متروپول (Metropole) قرار دارد می‌توانید قهوه و شیرینی بخورید و از مناظر و چشم‌اندازهای زیبا لذت ببرید. این رستوران محیطی صمیمی و غیر رسمی و قیمت‌های مناسبی دارد. در آن می‌توانید از انواع نودل‌های لذیذ، سوپ، دسرها و بستنی‌های خوشمزه یا غذاهای ویژه‌ ‌روز لذت ببرید.

بلودر براسری (Belvédere Brasserie)

این رستوران سوئیسی در خیابان اصلی قرار دارد. از تراس این رستوران شیک و مدرن می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی ببینید و غذاهای سنتی سوئیسی بخورید مثلا فوندوی کلاسیک یا روستی. در برخی از شب‌های هفته موسیقی زنده هم در رستوران اجرا می‌شود. تنوع منوی این رستوران توجه هر گردشگری را جلب می‌کند و مطمئنا می‌توانید غذای موردعلاقه‌تان را بین آن‌ها پیدا کنید.

رستوران ورنادا (The Verandah)

رستوران ورنادا در اینترلاکن

عکس از وب‌سایت travel-reporter.com (عکاس: نامشخص)

این رستوران که همواره امتیازات خوبی می‌گیرد و طراحی زیبایی دارد از نظر غذاهای عالی و سرویس‌دهی فوق‌العاده جزو بهترین رستوران‌های اینترلاکن است. این رستوران بیشتر به خاطر غذاهای سنتی سوئیسس شهرت دارد و البته دسرها و و کرپ‌های بسیار لذیذی دارد. این رستوران در هتل رویال سنت جورجز قرار دارد و غذاهای سنتی سوئیس را با آشپزی معاصر ترکیب کرده است. در آن می‌توانید فوندوی مشهور را با باگت گرم فرانسوی نوش جان کنید و در انتهای غذا، از لذیذترین نوشیدنی‌های محلی لذت ببرید.

رستوران ایرلندی The 3 Irish Tells

اگر می‌خواهید فرهنگ ایرلندی را تجربه کنید، غذای لذیذ بخورید و از موسیقی زنده لذت ببرید سری به این رستوران بزنید. این رستوران کارکنانی با رفتار دوستانه، محیطی آرام و دلنشین و دکوری روستایی و جذاب دارد. غذاهای کلاسیک و دسرهای لذیذ در این رستوران دیدنی منتظر حضور شما است.

 رستوران Pizzeria Horn

پیتزافروشی هورن در اینترلاکن

عکس از وب‌سایت travel-reporter.com (عکاس: نامشخص)

اگر دوست دارید غذاهای سنتی ایتالیایی یا پیتزاهای پر از پنیر و لذیذ را در رستورانی مشرف به یک باغ زیبا نوش جان کنید، این رستوران بهترین انتخاب است.

نویسنده: حمیده کریمی

از کجا شروع کنیم

تماشا کنید: در مسیر اینترلاکن تا گریندل والد سوئیس

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map