آتش بازی در روز پیروزی روسیه

سارا کرایی
سارا کرایی چهار شنبه، ۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
آتش بازی در روز پیروزی روسیه

روز پیروزی یک روز تعطیل رسمی در روسیه است که هر سال در ماه می با آتش‌بازی‌های دیدنی و مراسم گوناگون جشن گرفته می‌شود.

در چین، خاستگاه آتش‌بازی، انفجارهای پر سروصدا و خیره‌کننده به هدف ترساندن ارواح شیطانی به راه انداخته می‌شدند. اما این صحنه نمایش رنگارنگ و دیدنی در نهایت به‌عنوان نمادی از شادی و جشن و سرور به سراسر دنیا گسترش یافت.

یکی از جشن‌های مهم روسیه روز پیروزی (Victory Day) است، روزی که جنگ جهانی دوم به پایان رسید. در ۹ می ۱۹۴۵، یک نمایش آتش‌بازی در میدان سرخ در مسکو برگزار شد. از آن زمان به بعد این مراسم به یک سنت تبدیل شد، مراسمی که در طول سال‌ها تنها اندازه آتش‌بازی و طرح‌‌ها و تکنیک‌های آن تغییر کرده است.

جشن پیروزی مسکو

برای چندین سال تیم عکاسی ایرپانو در رویای به پرواز درآوردن یک هواپیمای بدون سرنشین و تصویربرداری از این آتش‌بازی به سر می‌برد. تا اینکه سرانجام این رویا به حقیقت پیوست! در ۹ می سال ۲۰۱۷، با حمایت بخش امور رسانه‌ای و اطلاعات وزارت دفاع روسیه، تیم ایرپانو اجازه یافت بر فراز توپخانه آتش‌بازی در یکی از مهم‌ترین قسمت‌های برگزاری جشنواره (Poklonnaya Hill) پرواز کند و تصاویر پانوراما از این اتفاق زیبا خلق کند.

جشن پیروزی مسکو

روز پیروزی یکی از تعطیلات رسمی در روسیه است. دفاتر دولتی، مدارس و اکثر شرکت‌ها به مناسبت این جشن بسته می‌شوند. همچنین، ممکن است تغییراتی در مسیرهای حمل و نقل عمومی به خاطر رژه و نمایش‌های خیابانی ایجاد شود. اغلب روس‌ها این روز را به جشن و سرور می‌گذرانند. در این روز، شبکه‌های تلویزیونی فیلم‌های بر گرفته از جنگ جهانی دوم، برنامه‌های مربوط به نسل‌های جوان سربازان جنگی و جشن‌های میدان سرخ مسکو را پخش می‌کند.

بسیاری از مردم در یک رژه نظامی محلی شرکت می‌کنند و به تماشای آتش‌‌بازی‌های شبانه می‌روند. بزرگ‌ترین نمایش در میدان سرخ مسکو برگزار می‌شود که در واقع رژه نیروهای نظامی روسیه است. بیشتر سربازان جنگی در حالی که به محل برگزاری جشن یا یک رویداد که توسط سازمان جانبازان برگزار شده می‌روند مدال‌های خود را به سینه دارند.

جشن پیروزی مسکو

رسم دیگر مخصوص این روز، هدیه دادن گل، معمولا میخک سرخ، به سربازان و قرار دادن حلقه‌های گل در مکان‌های یادبود جنگ است. مدارس هر محله نیز ممکن است برنامه‌های مخصوص خود را داشته باشند که توسط دانش‌آموزان آماده شده‌اند و شامل سرودها و شعرهای جنگی است.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته، حدود ۲/۵ میلیون تماشاگر در صدها رویداد مختلف در سراسر شهر شرکت می‌کنند. با اینکه در این روز کل شهر پر از همهمه و جشن‌های مختلف است، پنج نقطه از مسکو به‌عنوان مهم‌ترین مراکز برگزاری این مراسم شناخته می‌شوند: (Poklonnaya Gora, Patriarch's Ponds, Pushkinskaya Ploshchad, Tverskaya Ploshchad and Teatralnaya Ploshchad)

نمادهای جشن پیروزی

نمادهای معمول روز پیروزی در روسیه عبارت‌اند از:

نوار سنت جورج _ مردم به نشان احترام و یادبود یک نوار سیاه و زرد روی لباس یا به آنتن خودرو خود متصل می‌کنند.

میخک سرخ _ قرمز رنگ پرچم شوروی است و سربازان زیر این پرچم جنگیدند. گذاشتن چندین گل میخک به تعداد فرد در مکان‌های یادبود جنگ به نشانه‌ی عزاداری و یادبود است.

مدال ستاره سرخ - نشان نظامی شجاعت.

ویدیو

در ادامه می‌توانید ویدیوی این جشن را تماشا کنید.

دانلود ویدیو 720p | 369p

مطالب مرتبط:

دیدگاه