سفر ارزان به سئول، کره جنوبی (قسمت دوم)

بهاره غنچه
بهاره غنچه شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
سفر ارزان به سئول، کره جنوبی (قسمت دوم)

برای تجربه ی یک سفر بی‌نظیر نیاز نیست که سرمایه‌ی زیادی خرج کنیم گاهی با کمترین هزینه می‌توان بهترین تجربیات را کسب کرد. با کجارو همراه باشید تا سفری ارزان به سئول، پایتخت کره‌جنوبی را تجربه کنیم.

کره‌جنوبی که صنعت گردشگری بسیار جذابی دارد هرساله علاقه‌مندان و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این کشور جایگاه تناقض‌هاست کشوری که جاذبه‌های فراوان مدرن و امروزی را در کنار جاذبه‌های گردشگری باستانی و تاریخی خود پرورش داده است. اما سفر به این کشور هزینه‌ی بالایی دارد و پایتخت آن سئول جز یکی از گران‌قیمت‌ترین شهرهای آسیاست که سفر را برای گردشگران کمی سخت می‌کند. در این مقاله پیشنهاداتی برای شما داریم تا بتوانید سفر ارزانی را در این شهر، سئول تجربه کنید.

۴. از موزه‌های رایگان دیدن کنید

بیشتر از ۱۰۰ موزه در شهر سئول قرار دارند که بسیاری از آن‌ها تاریخی یا هنر معاصر و گالری‌ها هستند که عموما قیمت‌های بسیار ارزانی دارند یا حتی برای بازدید رایگان هستند.

موزه ملی فولکور کره - رایگان

این موزه در حیاط کاخ گیونگ‌بوک‌بانگ ورودی شرقی آن قرار دارد. آثار این موزه روی فرهنگ و زندگی روزمره‌ی مردم کره از پیش از دوره‌ی سلطنت چوسان و تا انتهای آن را به تصویر می‌کشد.

موزه کاخ ملی کره - رایگان

این موزه نیز در کاخ گیونگ‌بوک‌بانگ قرار دارد که در آن دست‌سازه‌های دوران چوسان که در اطراف کاخ‌ها یافت شده‌اند را به معرض دید عموم گذاشته‌اند.

موزه ملی کره جنوبی

موزه ملی کره - رایگان

این موزه مجموعه وسیعی از آثار تاریخی و هنری کشور کره را شامل می‌شود که قدمت آثار آن به دوران ماقبل‌تاریخ، قرون وسطی و زمان حال می‌رسد.

موزه ملی هانگول - رایگان

این موزه به تاریخ شکل‌گیری زبان کره‌ای، حروف الفبا و ... می‌پردازد. این موزه در نزدیکی موزه ملی کره قرار دارد که می‌توانید از هر دوی آن‌ها در یک روز بازدید کنید.

موزه یادبود جنگ کره - رایگان

آثار باقی‌مانده از جنگ دوران کره هم در فضای باز و هم درون موزه برای تماشا قرار گرفته‌اند که شامل وسایل و ماشین‌آلات جنگی و ... می‌شود. این موزه تمام جنگ‌هایی که کشور کره درگیر آن بوده است را پوشش می‌دهد.

موزه جنگ کره جنوبی

موزه هنر سئول - قیمت هر گالری متفاوت است

در این موزه گالری‌های هنری متفاوتی از جانب هنرمندان مختلف در طول سال برگزار می‌شود که متناسب با نوع گالری قیمت ورودی آن نیز متفاوت خواهد بود.

موزه ملی هنرهای معاصر - ۱۰ هزار تومان

اگر طرفدار هنر معاصر و مدرن هستید بازدید از این موزه را به برنامه‌ی خود اضافه کنید. ورودی این موزه ارزان است و سالانه نمایشگاه‌های هنری مختلفی در آن برگزار می‌شود.

موزه هنر سامسونگ - ۳۰ هزار تومان

اگر از هنر سنتی و معاصر کره‌جنوبی لذت می‌برید این موزه انتخاب مناسبی خواهد بود. برای بازدید از بخش گالری‌های ویژه باید ۲۰ هزار تومان نیز پرداخت کنید.

موزه هنر کره جنوبی

۵. از جاذبه‌های اصلی شهر دیدن کنید

در بسیاری از شهرها معمولا بازدید از مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی شهر ورودی بالایی دارند اما در سئول چنین نیست.

کاخ‌های بزرگ - ۳۰ هزار تومان برای هر ۵ کاخ

چانگ‌دوک‌گونگ، چانگ‌گیون‌گونگ، دوک‌سو‌گونگ، گیونگ‌بوک‌گونگ و گیونگ‌هو‌گونگ پنج کاخ بزرگ شهر سئول هستند که با خرید یک بلیط کلی به مبلغ ۳۰ هزار تومان می‌توانید از تمامی آن‌ها دیدن کنید همچنین امکان خرید جداگانه بلیط برای تک‌تک کاخ‌ها نیز وجود دارد اما بلیط همگانی برای شما به‌صرفه‌تر خواهد بود.

کاخ بزرگ کره جنوبی

لباس سنتی کره هانبوک - رایگان

اگر به بازدید از کاخ‌ها در سئول بروید شما می‌توانید این لباس زیبای سنتی را به رایگان امتحان کنید و با آن عکس بگیرید اما برای پوشیدن این لباس در خارج از کاخ‌ها باید مبلغی حدود ۳۰ تا ۵۰ هزارتومان پرداخت کنید.

هانبوک

معبد یوگسا - رایگان

بازدید از این معبد بودایی که در جونگنو قرار دارد و با کمی پیاده‌روی از کاخ‌های بزرگ به آن خواهید رسید می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای گردش رایگان باشد. در روز تولد بودا در این معبد برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود که می‌تواند زمان هیجان‌انگیزی برای تماشای آن باشد.

چونگ‌گیه‌چون - رایگان

منطقه چونگ‌گیه‌چون در سئول که حدود ۱۰ کیلومتر در شهر طول دارد یکی از جاذبه‌های توریستی است. در کنار رودخانه و فواره‌های آن می‌توانید بنشینید، استراحت کنید و غذا بخورید. پل‌ها و صندلی‌های سنگی به جذابیت این مکان اضافه کرده‌اند. در زمان جشنواره‌ی فانوس‌ها این مکان بی‌نظیر خواهد بود.

چونگ گیه چون

روستای نام‌سانگ‌گول - رایگان

در این روستا خانه‌های سنتی کره هانوک به‌خوبی حفظ شده‌اند. فصل تابستان زمان مناسبی برای بازدید از این روستا خواهد بود. همچنین سازه‌های مدرن از دوردست‌ها از این روستا مشخص هستند که تناقض زیبایی را به نمایش می‌گذارد.

نام سانگ گول

روستای بوک‌چون - رایگان

طبیعت این روستا بی‌نظیر است و خانه‌های هانوک آن امروزه به‌عنوان گالری‌ها، موسسات فرهنگی و ... فعال هستند.

برج سئول - ۳۰ هزار تومان

اگر می‌خواهید شهر سئول را زیر پای خود داشته باشید به این برج سر بزنید. سوار تله‌کابین آن شوید و از دیواری که عاشقان بر آن قفل زده‌اند دیدن کنید.

برج سئول

۶. از فروشگاه‌های مناطق دانشگاهی یا ایستگاه‌های مترو خرید کنید.

اگر به‌دنبال خرید لباس، کفش و کیف هستید از فروشگاه‌های اطراف دانشگاه‌ها دیدن کنید چراکه قیمت در این مناطق متناسب با بودجه‌ی دانشجویان کمتر است.

هونگ‌دائه

این منطقه‌ی بازاری در نزدیکی دانشگاه هونگیک قرار دارد که یکی از بهترین دانشگاه‌های هنر کره‌جنوبی است. اگر اهل مد و فشن هستید در این منطقه اجناس مناسبی پیدا خواهید کرد.

هونگ‌ دائه

ای‌هوا

این منطقه که با نام ای‌دائه نیز مشهور است در نزدیکی دانشگاه دخترانه‌ی ای‌هوا قرار دارد. در این منطقه شما اجناس زنانه و دخترانه‌ی بسیاری را پیدا خواهید کرد از زیورآلات گرفته تا لباس‌ها و اجناس تزئینی.

سین‌چون

سین‌چون در اطراف دانشگاه یونسی قرار دارد که از معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کره‌جنوبی است. این منطقه در نزدیکی ای‌هوا قرار دارد و شما به‌راحتی می‌توانید از هر دو بازار دیدن کنید. در این منطقه فروشگاه‌های هندی بسیاری دیده می‌شوند.

سین چون

اگر به‌دنبال خرید لوازم‌آرایشی هستید تقریبا در تمامی این مناطق می‌توانید فروشگاه‌های بهداشتی و آرایشی کره‌ای را پیدا کنید. در تمامی این فروشگاه‌ها نمونه‌ی رایگانی از لوازم آرایشی برای تست وجود دارد و گاهی در کنار خرید‌ها به شما هدایای کوچکی نیز می‌دهند. پس اگر دنبال نمونه‌های رایگانی از ماسک‌های صورت، مرطوب کننده‌ها و پاک کننده‌های صورت هستید فقط کافی است به این فروشگاه‌ها سر بزنید و به رایگان آن‌ها را دریافت کنید.

همچنین اگر به‌دنبال هزینه‌ی کمتر و سفری ارزان‌تر هستید به فروشگاه‌های ایستگاه‌های مترو نیز سر بزنید شاید عجیب باشد اما تقریبا در تمامی ایستگاه‌ها، فروشگاه‌های لباس و آرایشی مناسب وجود دارد.

مطالب مرتبط:

منبع That Backpacker

دیدگاه