فرودگاه‌هایی که به مسافران تور رایگان ارائه می‌دهند

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی چهار شنبه، ۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
فرودگاه‌هایی که به مسافران تور رایگان ارائه می‌دهند

 فرودگاه‌ها گاهی به‌دلیل توقف طولانی مدت پروازها پر ازدحام می‌شود و این خود از مشکلات مسافرت‌های هوایی است، به همین دلیل تعدادی از فرودگاه‌ها تصمیم گرفته‌اند تا تورهای رایگان گردشگری برای مسافرانشان ارائه دهند.

با ساندویچ‌های بی‌کیفیت، وای‌فای گران‌قیمت و خوابیدن روی زمین خداحافظی کنید و به تورهای کوچک و رایگان شهری فرودگاه‌ها سلام بگویید. با این تورها می‌توانید جذاب‌ترین توقف‌های ۹ ساعته را در شهرهایی مثل توکیو و آمستردام تجربه کنید.

تایپه

اگر بیش از هشت ساعت در فرودگاه تایپه توقف دارید، می‌توانید به یکی از دو تور ویژه‌ی رایگانی که فرودگاه تدارک دیده بپیوندید. تور (الف) شما را فوراً به معبد «زوشی» (Zushi) می‌برد و تور (ب) در گردشی کوتاه و سریع‌السیر بازدید از معروف‌ترین جاذبه‌ها مثل سالن یادبود «چیانگ کای‌شک» (Chiang Kai-shek) و بلندترین ساختمان کشور یعنی تایپه ۱۰۱ را ممکن می‌کند.

تایپه

چگونه ثبت نام کنیم: برای ثبت‌نام به مرکز خدمات گردشگری در سالن ورودی اصلی مراجعه کنید. تمامی تورها بر اساس زمان‌بندی اولین ورود اولین خروج هستند و دو بار در روز انجام می‌شوند ( ۸:۱۵ صبح و ۱:۴۵ ظهر).

استانبول

استانبول

خب مطمئنم که حسابی خوشحال شده‌اید! یکی از پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های جهان به مسافرانی که بیش از ۶ ساعت توقف دارند، تور استانبول رایگان ارائه می‌دهد. برنامه‌ی «توراستانبول» (touristanbul) در مکان‌‌هایی مثل مسجد آبی و کاخ توپکاپی که دوتا از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر هستند، توقف می‌کند.

چگونه ثبت‌نام کنیم: مستقیم به میز هتل در سالن ورودی بین‌المللی (که کنار فروشگاه استارباکس قرار دارد) بروید. آنجا می‌توانید در یکی از پنج تور روزانه ثبت‌نام کنید. حتماً باید ۳۰ دقیقه قبل از شروع تور آنجا حضور داشته باشید.

توکیو

توکیو

خرید یا گشت و گذار؟ انتخاب بین این دو گزینه برای هر مسافری بسیار دشوار است. اگر فرهنگ را انتخاب کنید، می‌توانید به گردش در شهرهای توکیو یا شیبایاما بروید، در جنگل قدم بزنید یا از موزه‌ی علوم هوانوردی دیدن کنید. دوستداران خرید نیز به یکی از دو مرکز خرید که از طریق قطار فرودگاه، قابل‌دسترسی هستند منتقل خواهند شد.

چگونه ثبت‌نام کنیم: برای ثبت‌نام در این تورهای رایگان یک میز اختصاصی به نام پیشخوان برنامه‌ی ناریا ترانزیت تدارک دیده شده که در ترمینال F1 در ساختمان مرکزی قرار دارد. خود مسئولان باقی کارها را انجام خواهند داد.

دوحه

دوحه

۶ ساعت وقت اضافی دارید و پروازتان هم مربوط به شرکت قطر ایرویز است؟ خب شما حسابی خوش‌شانسید چون این هواپیمایی تور رایگان دوحه ارائه می‌دهد. این تور از جاذبه‌های اصلی شهر مثل موزه‌ی هنرهای اسلامی که توسط زاها حدید طراحی شده و روستای فرهنگی «کاتارا» (Katara) بازدید می‌کند. برای جلوگیری از هرج‌ و مرج در فرودگاه، همراه تمامی تورها یک ویزای رایگان ارائه خواهد شد. همچنین یک بطری آب مجانی هم دریافت می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

چگونه ثبت‌نام کنیم: به سراغ میز تور شهر دوحه بروید که در محوطه‌ی بی کنار فروشگاه مونت‌بلانک قرار دارد و تور رایگانتان را رزرو کنید.

آمستردام

آمستردام

تنها مشتریان خوش‌شانسی که با کی‌ال‌ام پرواز می‌کنند و و توقف بیشتر از شش ساعت دارند می‌توانند در برنامه‌ی «توقف با یک فرد محلی» این هواپیمایی شرکت کنند. این تور چگونه کار می‌کند؟ تمام کاری که باید بکنید این است که یک پرسشنامه‌ی ساده در مورد علایقتان را پر کنید و کی‌ال‌ام شما را با یک فرد بومی هلند آشنا به زبان انگلیسی همراه می‌کند تا شهر را به شما نشان دهد – بلیط اتوبوس و نوشیدنی رایگان نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. موفق باشید.

چگونه ثبت‌‌نام کنیم: هنگامی که بلیط پرواز کی‌ال‌ام خود را رزرو می‌کنید، در ایمیلی که برایتان می‌فرستند لینکی وجود دارد که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید برای این برنامه ثبت‌نام کنید یا نه.

سنگاپور

سنگاپور

هرکسی که فرودگاه چانگی سنگاپور را تجربه کرده به شما خواهد گفت که این فرودگاه مانند یک هتل پنج ستاره است. چه کسی نمی‌خواهد در فرودگاهی که باغ پروانه،‌اتاق‌های بازی، صندلی‌های ماساژ رایگان و ... دارد، توقف داشته باشد؟ با این وجود اگر دوست ندارید در آنجا حبس شوید، خبر خوبی برای شما وجود دارد. اگر توقف شما بیش از شش ساعت است می‌توانید از یکی از دو تور رایگانی که فرودگاه ارائه می‌دهد استفاده کنید. تور گشت و گذار در شهر به تمام نقاط دیدنی مشهور مثل «گاردنز بای د بی» (Gardens By the Bay) و پارک «مرلیون» (Merlion) سر می‌زند و تور میراث کمی عمیق‌تر از جاذبه‌های فرهنگی بومی و جذاب دیدن می‌کند و توقف‌های کوتاهی در «لیتل ایندیا» (Little India) و «کامپونگ گلم» (Kampong Glam) دارد.

چگونه ثبت‌نام کنیم:‌ بخش مهاجرت را رد کنید و به ساان ترانسفر اف در ترمینال ۲ یا سالن ترانسفر آ در ترمینال ۳ بروید. هر روز دو تور گشت و گذار و چهار تور میراث ارائه می‌شود. هر دو تور بر اساس زمان‌بندی اولین ورود، اولین خروج ثبت‌نام می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه