۱۰ شهر افسانه‌ای در آلمان؛ از لوبک تا بامبرگ

بهاره غنچه
بهاره غنچه پنجشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
۱۰ شهر افسانه‌ای در آلمان؛ از لوبک تا بامبرگ

آلمان به غیر از جاذبه‌های گردشگری امروزی، شهرهای تاریخی قرون وسطایی بسیاری دارد که ۱۰ شهر افسانه‌ای و تاریخی آن را در این مقاله کجارو معرفی می‌کنیم.

هیچ کشوری در اروپا به اندازه آلمان، قلعه‌های قرون وسطایی، خانه‌های چوبی با معماری (Timber) ندارد. این کشور همچنین بسیاری جاذبه‌های گردشگری رویایی و افسانه‌ای تاریخی دارد که می‌تواند در تعطیلات خاطرات شگفت‌انگیزی را برایتان رقم بزند.

زمستان این کشور از هر فصل دیگری دیدنی‌تر است؛ هنگامی که برف روی همه‌چیز را می‌پوشاند و فروشگاه‌ها برای کریسمس خود را آماده می‌کنند. قطعا در چنین فضایی باور نخواهید کرد که در زمان حاضر هستید و نه قرون وسطا.

این کشور با جاذبه‌های فراوان طبیعی، مدرن، تاریخی یکی از قطب‌های برتر گردشگری در اروپا نامیده شده است که ۱۰ شهر تاریخی این کشور که مقصد گردشگری هستند را در این مقاله معرفی می‌کنیم تا با وجود عصر حاضر و جدید زمان اندکی را میان تاریخ و قرون وسطا بگذارنیم.

۱. رتنبورگ اب درتاوبر (Rothenburg ob der Tauber)

شاید یکی از جذاب‌ترین شهرهای جهان همین رتنبورگ اب درتاوبر در آلمان باشد. این شهر زیبا میان مونیخ، نورمبرگ و اشتوتگارت واقع شده است. یک روز را به پیاده‌روی در خیابان‌های سنگ‌فرش دوران قرون وسطایی این شهر بپردازید. تمام این شهر قدیمی از بالای برج تالار شهر زیر پایتان قرار خواهد داشت که دیدن این منظره اول صبح وقتی که هنوز خیابان‌ها خلوت است تجربه‌ای دوست‌داشتنی خواهد بود. این شهر نه تنها در مسیر شهرهای جنوبی آلمان قرار دارد بلکه از نظر حفظ میراث تاریخی قرون وسطایی در کل کشور آلمان حرف اول را می‌زند. دیوارهای قرن چهاردهم اگرچه در دوران جنگ جهانی دوم آسیب دیدند اما همچنان دست نخورده باقی مانده‌اند. میدان تاریخی شهر مارکت پلاز (Marketplatz)، موزه جرایم قرون وسطا، کلیسای سنت‌یاکوب با قدمت ۵۰۰ سال و بسیاری جاذبه‌های دیگر که از بهترین نمونه‌های هنری، تاریخی کشور آلمان هستند در این شهر قرار دارند که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

رتنبورگ اب درتاوبر

رتنبورگ اب درتاوبر

رتنبورگ اب درتاوبر

۲. دیکنلزبول (Dinkelsbuhl)

در تابستان که موج گردشگری در آلمان به اوج خود می‌رسد، دیکنلزبول یکی از همان شهرهایی است که بسیاری از این گردشگران را به خود جذب می‌کند. شاید تاریخ جالبی که مابین پروتستان‌ها و کاتولیک‌ها شکل گرفته سبب جذابیت این شهر شده، خانه‌های تاریخی، تراس‌های چوبی خانه‌ها تنها بخشی از جذابیت‌های این شهر هستند. این شهر در میان یکی از جاده‌های زیبای آلمان قرار دارد که کمتر از رتنبورگ شلوغ است. تماشای مردمی که در کافه‌های کنار خیابان‌ها نشسته‌اند، تجربه فرهنگ آلمانی با خوردن یک عصرانه دلپذیر در کنار مردم محلی، تماشای ساختمان‌هایی که به سبک‌های مختلف معماری مثل گوتیک، رومی و روکوو ساخته شده‌اند، می‌تواند مقصد گردشگری بی‌نظیری را ایجاد کند.

دیکنلزبول

دیکنلزبول

دیکنلزبول

۳. لوبک (Lubeck)

به شمالی‌ترین شهر کشور، لوبک، شهری از دوران قرون وسطا سفر کنید. این شهر جزو قدیمی‌ترین شهرهای آلمان شمالی است. دیوارهای آجری قرمز رنگ شهر از قرن پانزدهم همچنان حفظ شده‌اند. این شهر ساحلی در کنار دریای بالتیک سواحل بی‌نظیری دارد. شش کلیسا از قرون وسطا در این شهر قرار دارند. دو دروازه‌ی قدیمی که نماد هنر آلمان شمالی است همچنان در این شهر پابرجا هستند. به دیدن کشتی‌های تاریخی در موزه هافمن بروید و در کنار دریا قایق‌سواری کنید. پنیرهای مارسیپان را فراموش نکنید که این شهر به خاطر آن‌ها مشهور شده است.

لوبک

لوبک

لوبک

۴. مایسن (Meissen)

مایسن یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ساکسیون است که قطعا نباید دیدن آن را از برنامه‌ی سفرتان حذف کنید. در نگاه اول شهر با وجود سقف‌های قرمز رنگ آجری، کلیساها و قلعه‌ها شبیه پراگ خواهد بود اما فرهنگ این شهر فرهنگ خالص و سنتی آلمانی است. چینی مایسن از تولیدات قدیمی این شهر از قرن شانزدهم است که منجر به شناخته‌شدن این شهر قدیمی در جهان شده است. آلبرچسبرگ یکی از قلعه‌های این شهر از قرن پانزده‌ام است که جزو قدیمی‌ترین قلعه‌های آلمان به‌شمار می‌رود. معماری سبک گوتیک این قلعه را منحصربه‌فرد و باارزش کرده است. در کنار قلعه کلیسای جامع گوتیک قرار دارد که بیشتر کنسرت‌های کلاسیک در این مکان برگزار می‌شود. از اصلی‌ترین جاذبه‌های شهر، موزه چینی مایسن است که تولیدات بی‌نظیر این چینی در آنجا قرار دارد و تاریخ شهر، دست‌سازه‌ها و ... را به تماشا گذاشته‌ است. قطعا با وجود فروشگاه‌های مختلف، برای خرید سوغاتی‌های متنوع از این شهر دچار مشکل نخواهید شد.

مایسن

مایسن

مایسن

۵. لینداو (Lindau)

این شهر در جنوب آلمان، در مرز میان این کشور با اتریش درست در ساحل‌های زیبای دریاچه کنستانس واقع شده است. در هر نقطه‌ای از ساحل که قدم بزنید می‌توانید کوه‌های آلپ را ببینید. لینداو یکی از شهرهای ساحلی و محبوب تابستانی برای گردش است که ساختار معماری قرون وسطایی آن جذابیت آن را چندین برابر کرده است. در تابستان، آب دریاچه همچنان خنک و سرد خواهد بود که لذت شنا در آن را در روزهای گرم تابستانی چندین برابر می‌کند. در دریاچه قایق‌سواری کنید و به پیاده‌روی بروید، دوچرخه‌سواری کنید یا برای گردش به بیرون شهر بروید و در هتل نمانید.

لینداو

لینداو

لینداو

۶. تریبرگ (Triberg)

امکان ندارد که به آلمان سفر کنید اما از جنگل سیاه دیدن نکنید. احتمالا هیچ شهری به کوچکی تریبرگ وجود ندارد که جنگل سیاه را در خود جای داده باشد. این شهر فرصت مناسبی به شما می‌دهد تا از تاریخ این جنگل آگاه شوید. این جنگل به خاطر رنگ سبز تیره‌ی درختان که از دور دیده می‌شود، سیاه نامیده شده است. کیک جنگل سیاه که از شکلات و گیلاس تهیه می‌شود نیز از همین منطقه، نام گرفته است. موزه‌ی شهر تریبرگ و موزه‌ی جنگل سیاه را فراموش نکنید که آثار هنرمندان برجسته‌ای را در خود جای داده‌اند. ساعت‌های مشهور جنگل سیاه در همین منطقه قرار دارند پس فراموش نکنید که به خانه‌ی (Clocks 100) سری بزنید و انواع ساعت‌های قدیمی و سنتی را با قیمت عالی بخرید. پیاده‌روی در خیابان اصلی شهر، آبشار تریبرگ که بلندترین آبشار آلمان است و بسیاری مناطق دیدنی دیگر را در این شهر از دست ندهید.

تریبرگ

تریبرگ

تریبرگ

۷. ورمس (Worms)

یکی دیگر از قدیمی‌ترین شهرهای آلمان، ورمس است که در امتداد رودخانه راین واقع شده است. این شهر خاستگاه افسانه‌های قرون وسطایی و داستان‌هایی قهرمانانی است که نامش در اشعار حماسی باستانی برده شده است. این شهر یکی از شهرهای مذهبی نیز هست که کلیساهای قرن دوازدهم بسیاری در آن قرار دارند. قدیمی‌ترین گورستان یهودی در اروپا نیز در این شهر قرار دارد. پل و برج نیبلونگن از جذابیت‌های بی‌نظیر این شهر است. کلیسای جامع، پارک‌های اطراف رودخانه راین نیز از مکان‌های گردشگری زیبای این شهر هستند.

ورمس

ورمس

ورمس

۸. رامساو (Ramsau)

حتما نام کلیسای سنت سباستین را شنیده‌اید، این کلیسا که در کتابچه‌های راهنمای گردشگری بسیار نام برده شده در این شهر قرار دارد. دریاچه‌ی هینترس، جشنواره پاییزی، مراسم گردش گاوها در خیابان‌های مناطق کوهستانی آلپ از دیگر جاذبه‌های این شهر هستند. جمعیت این شهر تنها سه هزار نفر است اما جاذبه‌های فراوان بسیاری برای گردش دارد. پیاده‌روی، اسکی، شنا، تماشای ستاره‌ها در شب، طعم غذاهای محلی آلمانی این مکان را مقصد مناسبی برای سفر خواهد کرد.

رامساو

رامساو

رامساو

۹. بامبرگ (Bamberg)

بامبرگ از شهرهای تاریخی است که نامش در دهه‌ی ۹۰ در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. معماری قرون وسطایی، تپه‌های سرسبز، پل‌های قدیمی روی رودخانه همگی از جاذبه‌های زیبای این شهر هستند. از مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به دادگاه قدیمی اشاره کرد که یک بار محل اسقف بوده است. معماری این سازه از قرن یازده‌ام ساختمانی منحصربه‌فرد را ایجاد کرده است.

بامبرگ

بامبرگ

بامبرگ

۱۰. باد مرگنت‌هایم (Bad Mergentheim)

یکی دیگر از شهرهای زیبای آلمان، باوجود معماری قرون وسطا، خیابان‌های سنگ فرش، سازه‌های چوبی، باد مرگنت‌هایم است که از قرن‌ها قبل به دلیل وجود آبگرم طبیعی به عنوان محلی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. بازار این شهر، ساختمان‌های رنگارنگ گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. بازدید از قلعه‌ی قرون وسطایی این شهر که خانه‌ی شوالیه‌های تونوتون بوده و هم‌اکنون در آن موزه‌ای تاریخی قرار دارد را فراموش نکنید.

باد مرگنت‌هایم

باد مرگنت‌هایم

باد مرگنت‌هایم

مطالب مرتبط:

دیدگاه