۱۶ طبیعت دیدنی اروپا که هر گردشگری باید از آن بازدید کند

مارال  رضایی
مارال رضایی جمعه، ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
۱۶ طبیعت دیدنی اروپا که هر گردشگری باید از آن بازدید کند

 اروپا یکی از جذاب‌ترین مناطق برای دوست‌داران طبیعت است به‌دلیل وجود جنگل‌های انبوه و کوه و غارهای شگفت انگیز، دشت‌های ییلاقی وسیع و سواحل زیبا.

اروپا خانه پنجاه کشور است و یکی از متنوع‌ترین قاره‌ها از نظر فرهنگ، تاریخ و جغرافیا است. از کوهستان و دره‌های سرسبز گرفته تا سواحل بلورین و مناظر مصنوعی. اروپا شامل صدها مکان دیدنی است که توسط یونسکو به ثبت رسیده است. این قاره همچنین شامل مناظر طبیعی بسیار زیبا است. در این مقاله ما شانزده تا از زیباترین مناظر طبیعی قاره اروپا را به شما معرفی می‌کنیم و مطمئنیم که با دیدن آن‌ها نفس‌تان در سینه حبس می‌شود.

اگر در حال برنامه‌ریزی سفر با تور اروپا به نقاط مختلف اروپا هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین آفر تور می‌شد، در کجارو با مشاهده تمامی آن‌ها می‌توانید پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

ایتالیا: ییلاقات توسکان (Tuscan)

مکان‌های کمی در دنیا وجود دارند که به‌اندازه‌ی تپه‌های توسکان ایتالیا زیبا و محسور کننده باشند. با وجود درختان سرو، تاکستان‌های چهل تکه و خانه‌های روستایی، ییلاقات توسکان روستایی، بکر و بی سروصداست. ترکیب رنگ سبز و زرد این دشت‌ها و تپه‌ها چشم را نوازش می‌دهد. وال دورکیا ( Val d’Orcia)، سینا (Siena)، پینزا ( Pienza) و منتالسینو (Montalcino) از زیباترین مکان‌های این منطقه هستند.

ییلاقات توسکان

کرواسی : پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس (Plitvice)

پارک ملی دریاچه‌های پلیویتس کرواسی که از شانزده دریاچه‌ی کریستالی ساخته شده است یکی از محسورکننده‌ترین جاذبه‌های کرواسی است که ارزشش را دارد یک روز کامل را به آن اختصاص دهید. این مکان که میراث جهانی یونسکو است به خاطر آبشارها، غارها و دریاچه‌هایش معروف است که در طی قرن‌ها از طریق جریان آب بین سنگ آهک و زمین گچی به وجود آمده است و باعث شده رنگ آب این دریاچه ها سبز زمردی روشن شود.

کرواسی

نروژ : اسوالبارد (Svalbard)

اسوالبارد نروژ یکی از دورافتاده‌ترین نقاط دنیا و همچنین یکی از شمالی‌ترین مناطق مسکونی روی کره‌ی زمین است. این مجمع‌الجزایر در نزدیکی مدار قطب شمال قرار گرفته بیشتر آن با یخ پوشیده شده است که آن را به یکی از بکرترین و عجیب‌ترین مکان‌های دنیا تبدیل کرده است. اسوالبارد به خاطر حیات وحش خود معروف است. این مکان زیستگاه خرس قطبی و گوزن شمالی است.

اسوالبارد

ایتالیا: بلو گروتو در کاپری (Capri’s Blue Grotto)

بلو گروتو در کاپری یکی از زیباترین غارهای آبی دنیاست. زیبایی این غار به خاطر گذر نور خورشید از حفره‌های زیر آب و بازتاب آن روی سطح آب است که باعث شده غار روشن شود. دهانه‌ی این غار بسیار کوچک است، در نتیجه کسانی که به این غار سر می‌زنند باید زمانی که جریان آب کم است با قایق های کوچک به داخل غار بروند.

بلو گروتو

یونان: سانتورینی (Santorini)

یونان از ۶۰۰۰ هزار جزیره ساخته شده است و سانتورینی به خاطر خط ساحلی بسیار زیبا، ساختما‌ن‌های سفید و ساحل شنی قرمز یکی از معروف‌ترین این جزیره هاست.صخره‌های قرمز در کنار آب‌های فیروزه‌ای مدیترانه که به‌آرامی به ساحل می‌خورند این جزیره را به یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی اروپا تبدیل کرده است.

سانتورینی

ایتالیا: ساحل آمالفی (Amalfi)

این ساحل ۵۰ کیلومتری، که در جنوب سورنتو پنینسولا ( Sorrento Peninsula) واقع شده است یکی از محبوب‌ترین مکان‌های توریستی دنیا است که به خاطر زیبایی، فرهنگ و طبیعتش معروف شده است. ساحل آمالفی مناظر بسیار زیبایی از دریای مدیترانه دارد. اگر به آنجا سفر کردید گردش با قایق در اطراف ساحل را از دست ندهید.

ساحل آمالفی

اسکاتلند: جزیره اسکای (Skye)

دومین جزیره بزرگ اسکاتلند مکانی جادویی با دشت‌های پهناور، رشته کوه‌های و خط ساحلی بسیار زیبا و جوی بسیار عجیب است. این جزیره به خاطر داشتن آب و هوایی متغیر و تقریباٌ همیشه ابری به جزیره ابر نیز معروف است. آب و هوای فوق‌العاده و کوه‌هایی که به‌صورت طبیعی طرح‌هایی عجیب و جادویی دارند این جزیره را به مکانی فرازمینی تبدیل کرده است.

جزیره اسکای

انگلستان: لندز اند (Land’s End)

لندزاند غربی‌ترین بخش‌های کرن وال (Cornwall) و یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی انگلستان است به خاطر زیبایی طبیعی و آرامش‌بخشش معروف شده است. ساحل کرنیش (Cornish) مناظری محسورکننده از دریای سلتیک دارد. با قدم زدن در این ساحل می‌توانید از زیبایی دریا، هوای خوب و غارهای بسیار آن لذت ببرید.

لندز اند

آلمان: جنگل سیاه (Black Forest)

جنگل سیاه آلمان شما را به یاد داستان خانه شکلاتی می‌اندازد. این کوهستان پوشیده از درخت، در کنار رودخانه راین در بادن ورتنبرگ آلمان قرار دارد. با هزاران دریاچه، مناظر بسیار زیبا و شهرهای تاریخی این جنگل بی‌شک یکی از زیباترین مکان‌های توریستی آلمان است.

جنگل سیاه

اسپانیا: لاس مدولاس (Las Médulas)

سایت معدنی تاریخی لاس مدولاس در شمال غرب اسپانیا یکی از شواهد تکنولوژی در روم باستان است. این منطقه پر از معدن‌های طلا بوده است که رومیان با استفاده از نیروی هیدرولیک قرن اول آن‌ها را استخراج می‌کردند و منظره‌ای خاص را به وجود آورده‌اند که هنوز قابل دیدن است. قله‌های نارنجی سوخته و طبیعت سبز این مکان را به ترکیبی از مناظر طبیعی و انسانی تبدیل کرده‌ است.

لاس مدولاس

اتریش: دریاچه‌ی هالستات (Halstatt)

هالستات یک شهر قرن ۱۹ است که بین سالزبرگ ( Salzburg) و گراز ( Graz) قرار گرفته است. این منطقه دارای کلبه، معدن نمک و غارهای یخی است. این دریاچه که تاریخچه سکونت در آن به عصر آهن بازمی‌گردد یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های مسکونی در اروپا است.

دریاچه‌ی هالستات

پرتغال: آلگارو (Algarve)

منطقه آلگارو که در جنوب پرتغال قرار دارد به خاطر کوه‌های عجیب، آب سبزآبی، سواحل طلایی و خلیج‌های کوچک بهشتی از خورشید و دریا و شن معروف است. چه در سواحل آن قدم بزنید یا قایق‌سواری کنید در این مکان حس می‌کنید در بهشت قدم گذاشته‌اید.

آلگارو

ایسلند: غارهای یخی

ایسلند پر از عجایب طبیعی است اما غارهای یخی نورانی این جزیره چیزی است که نفس شما را بند می‌‌آورد. این فضای آبی روشن حس بسیار عجیبی به شما می‌دهد.


غارهای یخی

مجارستان و اسلواکی: (Aggtelek Karst)

غارهای آگلتک کارست بین مجارستان و اسلواکی واقع شده‌اند که شامل ۷۱۲ غار در محدوده‌ی ۵۵ هکتار قرار دارند. غارها از سنگ آهک ساخته شده‌اند و بسیار مرطوب هستند. در نتیجه چکیدن آب در طی میلیون‌ها قرن ایجاد شده‌اند که امروز ما شاهدش هستیم.

غارهای آگلتک کارست

مونتنگرو : پارک ملی دورمیتور (Durmitor)

پارک ملی دورمیتور در مونتنگرو  از میراث یونسکو است که شامل جنگل‌های کاج، دریاچه‌های بسیاری می‌شود. این پارک ملی در دره رودخانه‌ی تارا (Tara) قرار دارد. ۱۸ دریاچه‌ی یخچال طبیعی این پارک، به خاطر درخششی که دارند به «چشمان دریاچه» معروف شده‌اند. این مکان برای رفتینگ و ماهی گیری و همچنین اسکی و پیاده روی معروف است.

پارک ملی دورمیتور

سوئد: شفق قطبی

در همه منطقه‌ی اسکاندیناوی امکان دیدن شفق قطبی وجود دارد. اما این پدیده بسیار زیبا را بیشتر می‌توانید در ماه‌های زمستانی در مناطق شمالی‌تر مشاهده کنید. در سوئد، در ماه‌های آذر تا اردیبهشت خیلی بیشتر امکان مشاهده‌ی این پدیده‌ی آسمانی وجود دارد.

شفق قطبی

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه