رستوران های مسکو؛ از ابلوموف تا کافه پوشکین

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی جمعه، ۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
رستوران های مسکو؛ از ابلوموف تا کافه پوشکین

مسکو همیشه با یک نسیم سرد به استقبال میهمانانش می‌آید و چه بهتر از صرف غذایی گرم و محلی در یک رستوران خوب. برای آشنایی با رستوران‌های مسکو با کجارو همراه باشید

شاید آشپزی روسی شهرت چندانی نداشته باشد اما تجربه آن‌ در مسکو به‌یادماندنی و لذت‌بخش خواهد بود. رستوران‌هایی که در روسیه غذاهای روسی سرو می‌کنند دارای فضایی گرم و صمیمی هستند. حتی رستوران‌های مدرن روسیه هم با غذاها و فضای محلی مشتریان بسیاری را جذب می‌کنند. بسیاری از رستوران‌هایی که همچنان دستور پخت‌های قدیمی روسی خود را حفظ کرده‌اند آن‌هایی هستند که زمانی برای تزارهای روسی آشپزی می‌کردند. در ادامه به معرفی بهترین رستوران‌های مسکو می‌پردازیم.  

رستوران ابلوموف (Oblomov)

رستوران ابلوموف

رستوران ابلوموف

رستوران ابلوموف

رستوران ابلوموف

رستوران ابلوموف

رستوران ابلوموف

از آن جایی که رستوران ابلوموف در یک عمارت قدیمی قرار گرفته است، از آن می‌توان به‌عنوان یک میراث فرهنگی و تاریخی یاد کرد، به‌خصوص اینکه سبک و ظاهر آن به‌شکل خانه‌های اشرافی قرن 19 حفظ و بازسازی شده است. جزئیات فضای داخلی آن عبارت‌اند از صنوقچه‌های قدیمی، نقاشی‌هایی با قاب‌های گران قیمت، میزها و قفسه‌های کنده کاری شد، یک گاز آهنی و یک سماور زیبای سنتی همراه شیرینی‌های بگل (نوعی شیرینی پیراشکی شکل) دم در ورودی.

منوی این رستوران نگاهی دقیق به تاریخ آشپزی روسیه از زمان ایلیا ابلوموف شخصیت رمان ابلوموف نوشته ایوان گنچاروف تاکنون دارد. در این رستوران می‌توانید غذاهای اصیلی چون ماهی و گوشت پخته شده، سوپ‌ها، شورباها و کیک‌های گوشت خوشمزه را امتحان کنید.

با آغاز فصل تابستان مسافران می‌توانند از ایوانی که در یک حیاط دنج و آرام ئر از درختان کهن استفاده کنند.

امکانات: نشستن در فضای باز، صندلی‌های بلند، رزرو میز، تلویزیون، اینترنت بی سیم.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب.

موقعیت رستوران ابلوموف روی نقشه

بیشتر بخوانید:

گرند کافه دکتر ژیواگو (Grand Café Dr. Jhivago)

رستوران دکتر ژیواگو

رستوران دکتر ژیواگو

رستوران دکتر ژیواگو

رستوران دکتر ژیواگو

رستوران دکتر ژیواگو واقع در طبقه اول هتل نشنال (Hotel National)، مشرف بر کرملین، غذاهای روسی را با تغییراتی مدرن به مشتریان عرضه می‌کند. ویژگی‌های فضای داخلی این رستوران شامل سقف کاشی‌کاری شده، لوستری به سبک ستاره کرملین، و نقاشی‌هایی از کازیمیر ماله‌ویچ و الکساندر دینکا است. فضای داخلی رستوران دکتر ژیواگو هیچ تزئین یا عاملی که شما را به یاد غرب بی‌اندازد ندارد و هرچه هست صد در صد روسی است. منوی این رستوران شامل صبحانه، غذاهای روسی، پیش غذا و دسر است. همه غذاها چون سالاد الویه با گوشت مرغ، سوپ سولیانکا با گوشت، و ماهی با خامه ترش دارای کیفیت و طعم عالی هستند.

ساعت کار: ۲۴ ساعت شبانه روز

موقعیت رستوران دکتر ژیواگو روی نقشه

بیشتر بخوانید:

 

رستوران چستنایا کوکهیا (Chestnaya Kukhnya)

رستوران چستنایا

رستوران چستنایا یکی از رستوران‌های عالی مسکو است که غذاهای مدرن روسی، ابداعات سرآشپز اروشنکو، را سرو می‌کند. نام این رستوران به‌معنای رستوران راستکار (صادق) است و این از شخصیت سرآشپز، کیفیت غذاها و قیمت آن‌ها سرچشمه می‌گیرد. سرآشپز با وسواس و دقت تمام مواد لازم برای هر غذا را انتخاب کرده و شخصا کیفیت غذاها و حتی فضای گرم و دلپذیر رستوران را ضمانت می‌کند. این رستوران برای افرادی که آشپزی را قدر می‌دانند و از غذاهای اصیل، تمیز و خوشمزه با قیمت خوب لذت می‌برند بسیار مناسب است.

امکانات: غذای بیرون‌بر، رزرو میز، نشستن در فضای باز، میز خصوصی، پارکینگ، صندلی‌های بلند، اینترنت بی سیم.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب.

موقعیت رستوران چستنایا روی نقشه

بیشتر بخوانید:

رستوران لافکالافکا (Lavkalavka)

رستوران لافکالافکا

رستوران لافکالافکا

رستوران لافکالافکا یکی از رستوران‌های جدید و اولین رستوران مزرعه مسکو است. این رستوران در حالی که اصالت را در غذاهای روسی خود حفظ کرده، تغییراتی بابت به روز کردن در آن‌ها ایجاد کرده است. مواد اولیه غذاها از تازه‌ترین مواد فصل تهیه می‌شوند. لافکالافکا رستورانی عالی برای یک شب به‌یادماندنی در کنار دوستان یا خانواده است. منوی رستوران شامل انواع غذاهای مختلف است. هر مشتری در این رستوران این فرصت را دارد تا نه‌تنها طعم یک غذای بی‌نظیر را تجربه کند بلکه با آشپزی اصیل روسی نیز آشنا شود.

امکانات: غذای بیرون‌بر، نشستن در فضای باز، پارکینگ، رزرو میز و اینترنت بی سیم.

ساعت کار: هر روز از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب.

دوشنبه‌ها از ساعت ۶ عصر تا ۱۲ شب.

موقعیت رستوران لافکالافکا  روی نقشه

بیشتر بخوانید:

 

کافه آپشرون (Café Apsheron)

کافه آپشرون یکی از بهترین رستوران‌ها در ارائه سرویس و داشتن فضایی دلپذیر است. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای روسی، گرجستانی، آذربایجانی و اروپایی است. دکوراسیون داخلی رستوران دارای رنگ‌های روشن و سبکی زیبا است و از جزئیات اضافی خبری نیست. برخورد کارکنان بسیار مودبانه است و فضای گرم و دلپذیر رستوران باعث می‌شود تمام دل مشغولی‌های خود را پشت در جا بگذارید. یکی از ویژگی‌های خوب آپشرون پخش موسیقی زنده و آرامش‌بخش است که باعث می‌شود مشتری‌ها در آرامش کامل به گفت‌و‌گو بپردازند و غذاهایی خوشمزه چون بوقلمون، انواع کباب‌ها یا قارچ روسی میل کنند.

ساعت کار: هر روز به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بامداد.

 

موقعیت کافه آپشرون روی نقشه

بیشتر بخوانید:

راسکایا اوکوتا (Russkhaya Okhota)

رستوران راسکایا

رستوران راسکایا

رستوران راسکایا

رستوران گرم و صمیمی راسکایا اوکوتا واقع در هتل Zolotoe Koltso، غذاهای محلی روسی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. همچنین خیارشورهای خانگی، ساندویچ‌های سبزیجات خانگی و کیک‌های مغزدار خانگی از ویژگی‌های مثبت این رستوران به شمار می‌روند. برخی از گردشگران از تلفیق حال و هوای روسی و اروپایی این رستوران لذت می‌برند. دکوراسیون راسکایا از رنگ‌های گرم، میزهای دنج و مبل‌های نرم و راحت تشکیل شده‌ است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب.

 

موقعیت رستوران راسکایا روی نقشه

کافه پوشکین (Café Pushkin)

کافه پوشکین

کافه پوشکین

کافه پوشکین

کافه پوشکین

کافه پوشکین

یک دیدار کوتاه از کافه پوشکین شما را به قرن ۱۸ میلادی می‌برد. شما خود را در موسکوی دیگری می‌بینید، مسکو در دوران رمانتیک که اطرافتان را روشنفکران و غذاهای اشرافی پر کرده است. کافه پوشکین در ۴ جون سال ۱۹۹۹ در یک عمارت به سبک باروک افتتاح شد. سرآشپز آندره ماخوف در کافه پوشکین دستور پخت‌های قدیمی و اصیل روسی را در کنار موسیقی زنده و در فضایی شگفت‌انگیز مربوط به دوران پوشکین (شاعر و نویسنده مشهور روسی) سرو می‌کند. این رستوران متشکل از چندین اتاق است که هرکدام فضا و طراحی مخصوص خود را دارد. این اتاق‌ها شامل کتاب‌خانه، گل‌خانه، داروخانه، زیرزمین، اتاق شومینه و تراس تابستانی است.

موقعیت کافه پوشکین روی نقشه

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه