مراکز خرید برلین؛ از الکسا تا اشکلوسشتراسه

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی پنجشنبه، ۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
مراکز خرید برلین؛ از الکسا تا اشکلوسشتراسه

برلین پایتخت آلمان، حرف‌های تاریخی و هنری بسیاری برای گفتن دارد، با این وجود هرگز مسافرانش را دست خالی راهی خانه نمی‌کند. برای آشنایی با مراکز خرید برلین با کجارو همراه باشید.

زمانی که تصمیم می‌گیرید تا از یک پایتخت بزرگ مانند برلین دیدن کنید حتما خرید کردن در یک بعد از ظهر را در برنامه خود قرار می‌دهید. خرید کردن در یک کشور خارجی با مغازه‌های مختلف، قیمت‌های مختلف و بیش‌تر وقت‌ها فضاهای مختلف همیشه خاص و هیجان‌انگیز است. برلین از آن دست شهرهایی است که همه نوع مغازه و مرکز خریدی را در آن پیدا می‌کنید. بیش‌تر مراکز خرید دارای جذابیت‌های مخصوص و قیمت‌های معقول هستند و قابلیت دسترسی راحت دارند.

از آن جایی که مراکز خرید در برلین در مقایسه با یکدیگر متفاوت هستند، پیش از رفتن آن‌ها را بررسی کنید.

الکسا (Alexa)

الکسا مال

الکسا مال

خرید کردن از یک مرکز خرید سرپوشیده در زمستان بسیار خوشآیند است. این مرکز خرید به خاطر واقع بودن در مرکز شهر و داشتن بیش‌ترین مغازه یکی از بهترین و راحت‌ترین مراکز برای خرید در برلین به شمار می‌رود. این مرکز خرید با مساحت ۵۶۰۰۰ متر مربع مجموعه‌ای از ۱۸۰ مغازه مختلف از جمله مدیا مارکت (mediamarkt)، زارا، اسپیریت، اچ اند ام، تامی هیلفیگر (Tommy Hilfiger)، ادکا (Edeka)، بیژو بریجیت (Bijou Brigitte)، بلابونگ (Billabong)، کوییکسیلور (Quicksilver)، نورثفیس (Northface)، ورو مودا (Vero Moda)، منگو لوی و غیره است. علاوه بر این مغازه‌ها یک فود کورت و ۱۷ رستوران در این مجموعه وجود دارد. روزهای شنبه الکسا میزبان جمعیت بسیار زیادی است.

مسیر دسترسی به الکسا: از دو ایستگاه Alexanderplatz  و Jannowitzbrucke می‌توان به راحتی به مرکز خرید الکسا رسید.

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 9 شب.

موقعیت مرکز خرید الکسا روی نقشه

کورفورستندام (Kurfurstendamm)

خیابان کورفورستندام

مرکز خرید برلین

در غرب برلین خیابان کورفورستندام قرار گرفته است، خیابانی که علاوه بر تاریخی گیرا پر از مغازه‌هایی است که چیزهای بسیاری برای عرضه به گردشگران و بومی‌ها دارد. این مرکز خرید به دلیل وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای کادوی (KaDeWe)، پیک (Peek) و کلاپنبرگ (Cloppenburg) بسیار معروف است. علاوه بر این موارد می‌توانید رستوران‌ها با منوهای مختلف و غذاهای خوشمزه این منطقه را نیز امتحان کنید. همچنین اگر مایل بودید تا این خرید را با دیدن یک جاذبه گردشگری ترکیب کنید می‌توانید از مموریال چرچ (Memorial Church) بازدید نمایید.

این مرکز خرید با مساحت ۶۰۰۰۰ متر مربع  و با بیش از ۱۰۰ مغازه مختلف از پوشاک و لوازم آرایشی گرفته تا لوازم موسیقی و مبلمان، بهشتی برای عاشقان خرید است.

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب.

شنبه‌ها از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۸ شب.

موقعیت مرکز خرید کادوی روی نقشه

موقعیت خیابان کورفورستندام  روی نقشه

مرکز خرید برلین (Mall of Berlllin)

مرکز خرید برلین

این مرکز خرید جدیدترین مکان برای خرید در برلین است. این مرکز خرید که در نزدیکی میدان پوتسدام پلاتس (یکی از مهم‌ترین میدان‌های برلین) قرار گرفته است در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. مرکر خرید برلین با مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع دنیایی از مغازه‌های مختلف، پر زرق و برق و جدید است. این مرکز خرید با بیش از ۲۷۰ مغازه و برندهای معتبری چون گس (Guess)، هوگو باس (Hugo Boss)، آرمانی (Armani)، ریپلی (Replay)، جی استار (G Star)، و لویز (Levi's)  آرزوی هر کسی است که شیفته خرید باشد. علاوه بر برندهایی که گفته شد فروشگاه‌های بزرگی چون اچ اند ام، سی اند ای (C&A)، زارا، پیک، کلوپنبرگ (Cloppenburg) و ستنر (Saturn) نیز  در این مجموعه وجود دارند. اگر به قصد مرکز خرید برلین، به یک خرید عصرگاهی می‌روید نگران غذا نباشید زیرا این مجموعه دارای بزرگ‌ترین فود کورت برلین است.

مرکز خرید برلین هنوز به حد اعلی و کامل خود نرسیده است اما اگر به قصد خرید به برلین سفر کردید قطعا لازم است تا از این مجموعه دیدن کنید. شما با رفتن به این مکان می‌توانید از یادبود هولوکاست (مجموعه‌ای از سنگ‌های یادبود قربانیان این واقعه)، سونی سنتر و حتی دروازه براندنبورگ (بنایی تاریخی مربوط به قرن ۱۸) دیدن کنید.

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب.

موقعیت مرکز خرید برلین روی نقشه

هکشر مارکت (Hackescher Markt)

بازار هکشر

بازار هکشر

برخلاف خیابان‌های کورفورستندام و فردریک‌استراس که کالاهای لوکس و گران قیمت به مردم عرضه می‌کنند، این جا بهترین مکان برای خرید جوانان و دانش‌آموزان در برلین است. این منطقه محدوده‌ای وسیع متشکل از مغازه‌ها و رستوران‌ها است که درست در کنار ایستگاه هکشر مارکت قرار گرفته است. همچنین یک اوت لت و یک بازار نیز در هکشر وجود دارد. رو به شمال که پیش می‌روید مغازه‌های پوشاک را می‌بینید. افرادی هم که اهل برندهای معتبر هستند می‌توانند از مغازه‌های دیزل (Diesel)، پپه جینز (Pepe Jeans) و آدیداس دیدن کنند. وجود رستوران‌ها و کافه‌ها از دیگر نکات مثبت این مرکز خرید به شمار می‌رود. تمام رستوران‌ها دارای قیمت‌های معقول و غذاهای خوشمزه هستند اما اگر در انتخاب سردرگم شدید ما به شما  Vietnamese place called Manngo را پیشنهاد می‌کنیم.

موقعیت هکشر مارکت روی نقشه

فریدریک‌استراسه (Friedrichstrasse)

مرکز خرید برلین

به عنوان یک گردشگر فریدریک‌استراسه بهترین مکان در برلین برای خرید کردن است. اگر گردشگر هستید این محدوده نه تنها به خاطر خرید بلکه به خاطر جاذبه های گردشگری برای شما جذاب خواهد بود. فریدریک‌استراسه با تاریخ غنی برلین و جنگ جهانی دوم عجین است. طی خرید می توانید برای استراحت از دیوار برلین بازدید کنید.

این مرکز خرید علاوه بر تاریخ و قدمت به خاطر وجود مغازه‌های بسیار با قیمت‌های بالا معروف است. فریدریک‌استراسه با عرضه برندهایی چون هوگو باس، گوچی و غیره بهترین مکان برای افرادی با درآمدهای بالا است. این قیمت‌های بالا به معنای این نیست که دیگران نمی‌توانند از این مجموعه لذت ببرند. مغازه های معمولی نیز در فریدریک‌استراسه یافت می‌شوند. این مرکز خرید به فکر مردانی که از خرید گریزان هستند نیز بوده است. آقایان همراه می‌توانند طی خرید بانوان از اتاق‌های نمایش اتومبیل دیدن کنند.

موقعیت خیابان فریدریک‌استراسه روی نقشه

اشکلوسشتراسه یا خیابان قصر (Schlossstrasse)

خیابان قصر

این مرکز خرید اندکی از مرکز شهر دور است اما این بدان معنا نیست که ارزش رفتن و دیدن را ندارد. این مکان منزلگاه مغازه‌های مختلف با برندهای مختلف از زارا گرفته تا مکس (mex) است. یکی از نکات جالب این مرکز خرید این است که در آن گردشگران بسیاری را می‌بینید پس توصیه می‌شود در فصل‌هایی که گردشگران زیادی به برلین سفر می‌کنند به این مرکز خرید نروید چون بسیار شلوغ است و ممکن است موجب سلب راحتی شما شود.

موقعیت خیابان قصر روی نقشه

مطالب مرتبط:

منبع berlin-enjoy

دیدگاه