راهنمای کار و مهاجرت به نیوزیلند

سارا کرایی
سارا کرایی شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
راهنمای کار و مهاجرت به نیوزیلند

آیا چیزی درباره مهاجرت و کار در نیوزیلند می‌دانید؟ در این مقاله از کجارو درباره شرایط اخذ ویزای کاری این کشور می‌خوانید. 

برای بسیاری از ما شنیدن نام نیوزیلند یادآور هابیت‌ها، الف‌ها و فیلم‌هایی چون ارباب حلقه‌ها است. مسلما مکانی مناسب برای ساخت فیلم‌های فانتزی است، اما این کشور چیزی بیشتر از لوکیشنی برای ساخت فیلم‌ها است. تنوع فرهنگی، آب‌وهوای معتدل و دلپذیر و رشد اقتصادی خوب نیوزیلند را مقصدی ایده‌آل برای آن‌هایی ساخته که علاقه‌مند به کار و تحصیل در خارج از کشور هستند.

اطلاعات کلی

نیوزیلند

این کشور در نیم‌کره جنوبی در نزدیکی استرالیا و قطب جنوب قرار دارد و از دو جزیره اصلی، جزیره شمالی و جزیره جنوبی، و حدود ۶۰۰ جزیره کوچک‌تر تشکیل شده است. علی‌رغم اینکه کشوری دور افتاده است، نیوزیلند به عنوان یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان، رتبه‌ی نهم در شاخص توسعه انسانی و سوم در شاخص آزادی اقتصادی دارد و مقصدی عالی برای علاقه‌مندان به مهاجرت خارج از اروپا است.

نیوزیلند یکی از جهانی‌ترین اقتصادهای دنیا را دارد. این کشور به شدت به تجارت محصولات کشاورزی به کشورهای استرالیا، اتحادیه‌ی اروپا، آمریکا، کره جنوبی، ژاپن، چین و کانادا وابسته است. همچنین، به دلیل اینکه برای روابط بین‌المللی خود اهمیت بسیاری زیادی قائل می‌شود، نسبت به تغییرات اقتصادی و رکود اقتصادی جهانی نیز بسیار آسیب‌پذیر است؛ بنابراین اگر به نیوزیلند مهاجرت می‌کنید، باید انتظار داشته باشید که شرایط اقتصادی سراسر جهان بر روی شرایط زندگی شما تأثیرگذار باشد.

برخی از بزرگ‌ترین صنایع نیوزیلند عبارت‌اند از:

  • کشاورزی و جنگلداری
  • ساخت و ساز
  • آموزش
  • مهندسی
  • خدمات بهداشتی و درمانی

اطلاعات مربوط به دستمزدها

نیوزیلند

طبعا بسته به اینکه در چه منطقه‌ای از کشور  با چه سطحی از تخصص و در چه زمینه‌ای مشغول به کار می‌شوید حقوق شما متفاوت خواهد بود.

حداقل دستمزد هر ساعت برای یک هفته کاری ۱۵/۷۵ دلار یا ۶۳۰ دلار است. به طور کلی می‌توان گفت که پرداختی بخش دولتی بهتر است و متوسط دستمزد در هر ساعت تقریبا ۳۹ دلار است و در مقابل متوسط دستمزد ​​بخش خصوصی ۲۷/۸۲ دلار است.

البته، مشاغل زیادی با درآمد بسیار بالاتر در کشور وجود دارد. قضات، مدیران و برخی از متخصصان در بخش بهداشت و درمان می‌توانند چیزی بین ۳۰۰,۰۰۰ تا ۱ میلیون دلار درآمد داشته باشند.

به این ترتیب، تحصیل و مهاجرت به این کشور بدون شک درآمد بالا را برای شما تضمین می‌کند، به ویژه اگر در حرفه‌هایی مهارت دارید که در لیست نیازمندی‌های شغلی طولانی مدت نیوزیلند قرار دارند.

مخارج زندگی

با مهاجرت به کشور نیوزیلند از هزینه نسبتا پایین زندگی نسبت به سایر کشورها لذت خواهید برد. هر چیزی که برای داشتن یک زندگی خوب مهم است، از جمله مسکن و حمل و نقل آسان بسیار ارزان‌تر از برخی از کشورهای دیگر از جمله انگلستان است. به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان بزرگ در مرکز لندن، تقریبا ۲,۲۸۶ پوند در ماه است، در حالی که اجاره یک آپارتمان به همان اندازه در منطقه‌ای گران‌قیمت در شهر اوکلند فقط ۱۶۸۶ پوند هزینه خواهد داشت. هزینه‌های ماهانه زندگی و رفت و آمد نیز بسیار ارزان‌تر از نقاط دیگر است.

ویزای کاری

نیوزیلند

قاعدتا برای مهاجرت و کار در نیوزیلند به ویزای این کشور نیاز دارید. اما برای گرفتن ویزا، در بیشتر مواقع، ابتدا نیاز به یک پیشنهاد کاری دارید. داشتن پیشنهاد کار همیشه یک پیش شرط نیست، اما انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که پیشنهاد کاری برای آن‌ها ضروری نیست. اما، به هر حال، پیشنهاد کاری مطمئنا به پیشرفت کار دریافت ویزا کمک می‌کند.

انواع ویزاهای کاری نیوزیلند عبارت‌اند از:

ویزای نیازمندی‌های شغلی دراز مدت نیوزیلند

این نوع از ویزا برای افرادی مناسب است که در یکی از حرفه‌هایی مهارت دارند که در لیست نیازمندی‌های شغلی دراز مدت کشور قرار دارد. این لیست شامل بسیاری از حرفه‌ها در بخش‌های ساخت و ساز، سلامت و ... است.

برای اینکه واجد شرایط دریافت این ویزا به حساب بیایید حتما باید دارای یک پیشنهاد کاری، تجربه کار و مدرک تحصیلی باشید. همچنین، ۳۰ ماه قبل از دریافت اقامت دائم باید در نیوزیلند مشغول به کار شوید.

ویزای مهارت‌های ضروری

نیوزیلند

این ویزا برای افراد متخصصی است که در یکی از مهارت‌های موجود در لیست کمبود مهارت‌های ضروری تخصص دارند. این فهرست شامل حرفه‌های تخصصی در بخش کشاورزی و جنگلداری مانند مزرعه‌داران مرغداران، برخی از حرفه‌ها در بخش‌های ساخت و ساز و مهندسی از جمله نقشه برداران و مهندسان و در بخش گردشگری است.

برای اینکه واجد شرایط دریافت این ویزا باشید باید پیشنهاد کار داشته باشید، اما برای اینکه یک پیشنهاد کاری معتبر باشد، کارفرمایان باید پیش از استخدام شما اطمینان حاصل کنند که هیچ شهروند نیوزیلندی برای انجام این کار در دسترس نباشد.

ویزای اقامت دائم مهاجرین متخصص

این نوع از ویزا برای افراد متخصصی است که قادر به ارائه پیشنهاد کاری نبوده‌اند. تنها در صورتی واجد شرایط این نوع ویزا هستید که حرفه شما در فهرست مهارت‌های مورد نیاز نیوزیلند قرار گرفته باشد و تجربه و مدرک تحصیلی شما به پیشرفت اقتصاد کشور کمک کند.

برای اخذ این ویزا، ابتدا باید از طریق وب‌سایت مهاجرت نیوزلند خود درخواست خود را ارائه دهید و منتظر پاسخ بمانید.

ویزای کاری سیلور فرن 

این ویزا برای جوانان متخصص ۲۰ تا ۳۵ ساله است. برای اینکه واجد شرایط این ویزا باشید باید شرایط یا تجربه کاری مناسب داشته باشید و بتوانید ثابت کنید که واقعا علاقه‌مند به کمک به ارتقا شرایط اقتصادی کشور باشید. در هر سال تنها ۳۰۰ مورد از این ویزا صادر می‌شود. روند ارائه این ویزا در نوامبر هر سال شروع می‌شود و با پر شدن ظرفیت بسته می‌شود. 

آیا قصد مهاجرت به نیوزیلند کشوری در همسایگی استرالیا دارید؟ یا کشوری چون کانادا در قاره آمریکا را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع careeraddict

دیدگاه