۱۰ جاذبه ی آفریقای جنوبی که مشوق سفر به این منطقه هستند

مریم غفاری
مریم غفاری یکشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
۱۰ جاذبه ی آفریقای جنوبی که مشوق سفر به این منطقه هستند

اگر قصد سفر به آفریقای جنوبی را دارید اما هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اید، ما در کجارو ده جاذبه‌ی شگفت‌انگیز این کشور را معرفی کرده‌ایم تا هیچ تردیدی برایتان باقی نماند و سریعا بار سفرتان را ببندید و راهی این سرزمین هیجان‌انگیز شوید.

آیا تا به حال به فکر سفر به آفریقای جنوبی بوده‌اید؟ اگر پاسختان منفی است، بهتر است بگوییم باید به فکرش باشید.

آفریقای جنوبی همیشه یکی از مقاصدی است که گردشگران در لیست مکان‌هایی که باید در آینده‌ی نزدیک بروند، قرار می دهند.

اگر شما در این فکر هستید که تعطیلات خود را در آفریقای جنوبی بگذرانید یا حتی اگر به تازگی تور خود را رزرو کرده‌اید، این مقاله می‌تواند برایتان مفید باشد چرا که می‌خواهیم ۱۰ دلیل قانع کننده بیاوریم تا هیچ شک و شبهه‌ای در تصمیمتان باقی نماند و سریعا بار سفر خود را ببندید.

۱.کیپ تاون (Cape Town)

کیپ تاون پایتخت آفریقای جنوبی است و در نقطه‌ی تلاقی اقیانوس‌های هند و اطلس واقع شده است. این شهر تمام امکانات لازم برای این که تعطیلات فوق‌العاده‌ای را بسازید، دارد. شما در کیپ تاون می‌توانید سواحلی زیبا، بنادری شگفت‌انگیز، باغ‌هایی دل‌پذیر و همچنین مناظر هیجان‌انگیزی را در نزدیکی کوه تیبل (Table Mountain)‌ بیابید. کیپ تاون یک شهر شلوغ و پر‌انرژی و پر از رستوران و مراکز خرید است و حتی این هیاهو و انرژی، شب‌ها نیز ادامه دارد.

کیپ تاون

۲. پنگوئن‌های آفریقایی

«ساحل سنگی» (Boulders Beach) که در نزدیکی کیپ تاون قرار دارد، نه تنها به خاطر تخته سنگ‌های پراکنده‌اش، بلکه از این جهت بسیار مشهور است که این امکان را به شما می‌دهد تا هزاران پنگوئن آفریقایی در حال انقراض را ببینید. این گروه از پنگوئن‌ها که در «ساحل سنگی» زندگی می کنند، یکی از ۲۴ گروه باقی مانده از این گونه هستند. این پنگوئن‌ها از انسان واهمه ندارند و به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند، به خاطر همین شما می‌توانید در فاصله‌ی چند متری از آن‌ها عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید.

پنگوئن آفریقایی

۳. سافاری یا گشت در حیات وحش(Safaris)

آفریقای جنوبی زیستگاه پنج حیوان بزرگ و معروف است: فیل آفریقایی، شیر آفریقایی، بوفالوی کیپ، پلنگ آفریقایی و کرگدن سیاه و سفید.

اگرچه بسیاری از تور‌ها و سافاری‌ها در پاک ملی کروگر (Kruger National Park) برگزار می‌شوند، اما در اطراف شهر مکان‌های سافاری مختلفی وجود دارند که می‌توانید از دیدن حیوانات عجیب و غریب لذت ببرید. این سافاری‌ها ممکن است در مناطق جلگه‌ای یا ساوانا یا مراتع برگزار شوند.

سافاری

۴. سفر با قطار لوکس

بهترین راه برای گشت و گذار در میان مناظر و چشم‌انداز‌های متنوع آفریقای جنوبی و لذت بردن از آن‌ها، مسافرت با قطار است.

قطار‌های لوکس و مجلل، مثل هتل‌های پنج ستاره‌ای هستند که روی چرخ‌های قطار قرار گرفته‌اند و به شما این امکان را می دهند که به صورت هم‌زمان از دیدن سرزمین‌های متنوع و زیبا در آفریقای جنوبی و خوردن غذاهای فوق‌العاده و عالی لذت ببرید، در حالی که به قدری در این سفر راحت هستید که انگار در خانه‌ی خودتان به سر می‌برید.

۵. پیاده‌روی

علاقه‌مندان به پیاده‌روی و کوه‌پیمایی می‌توانند یک تجربه‌ی ناب را در محدوده‌ی کوهستانی دراکنبرگ (Drakensberg) واقع درپارک اوکاهلامبا (Ukhahlamba) –بلندترین کوه و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی این کشور- رقم بزنند. آبشار هیجان‌انگیز توگلا (Tugela Falls ) و ۳۰٫۰۰۰ نقاشی پیدا شده در دیواره‌های بیش از ۶۰۰ غار– که حاکی از قدمت هزاران ساله‌ی آن‌هاست- دلایل خوبی برای انتخاب پارک اوکلاهلامبا-دراکنبرگ به عنوان «میراث جهانی» از طرف یونسکو هستند.

کوه پیمایی

۶. غار کنگو (Cango Cave)

این غار بزرگ‌ترین سیستم غاری را در قاره‌ی آفریقا دارد و نماد آفریقای جنوبی است. قدمت این غار را حداقل ۲۰ میلیون سال تخمین می‌زنند. سالن‌های متوالی در این غار ساختار آهکی جالبی دارند و شما می‌توانید به صورت گروهی در میان آن‌ها به کاوش بپردازید. اگر تنها هستید و قصد بازدید از این غار را دارید، بسته به این که تا چه عمقی پیش خواهید رفت، به یک تور سنتی یا تور ماجراجویانه ملحق شوید.

غار کنگو

۷. اقامت درخانه‌ی درختی

خانه‌های درختی اقامتگاه‌های خاص و هتل‌های لوکسی هستند که اتاق‌هایشان بر روی درختانی ساخته شده که در خوش منظره‌ترین مناطق قرار دارند. این هتل‌ها در سراسر کشور، از مناطق ساوانا تا بوته‌زار‌ها، گسترش یافته اند. یک ویژگی مشترک بین تمامی خانه‌های درختی‌ این است که اگر از تراس آن‌ها نگاهی به اطرافتان بیاندازید مناظری را خواهید یافت که فقط پرنده‌ها قادر به دیدن آن‌ها هستند.

خانه درختی

۸. مسیر‌های دوچرخه سواری کوهستانی

فرقی نمی‌کند که چقدر بدنتان آماده است، اگر به دوچرخه سواری در کوهستان علاقه‌مند هستید، مسیر‌های دوچرخه سواری جذابی را می‌توانید در آفریقای جنوبی پیدا کنید. مسیر‌های زیادی در کیپ تاون و اطراف آن وجود دارند که هر کدام بهترین نماهای شهر را برایتان به تصویر می‌کشند.

۹. تماشای نهنگ شکار جنوبی (Southern Right Whale)

آفریقای جنوبی از سه طرف توسط اقیانوس احاطه شده و زیستگاه بسیاری از جانوران دریایی در طول سواحلش است. شهر ساحلی هرمانوس (Hermanus) در نزدیکی کیپ تاون به خاطر تور‌های تماشای نهنگ (Whale Watching) معروف است. این تور‌ها از اواخر ژوئن تا اوایل دسامبر برگزار می‌شوند و در آن گردشگران از بلندی صخره‌های شهر به تماشای نهنگ‌ها می‌پردازند. همچنین فستیوالی در ماه سپتامبر برگزار می‌شود که در آن فصل جفت‌گیری نهنگ‌ها را جشن می‌گیرند. اگر قصد دیدن این غول‌های مهربان را دارید، این شهر بهترین گزینه است.

تور تماشای نهنگ

۱۰. تاکستان‌ها

کشور آفریقای جنوبی از بهترین تولیدکنندگان انگور و محصولات مرتبط با آن است. در تاکستان‌های پشت کوهستان تیبل (Table Mountain)،‌ هتل‌ها و رستوران‌هایی وجود دارند که به گردشگران این امکان را می‌دهد که هم‌زمان از این محصولات ناب استفاده کنند و در آن‌جا اوقات خوشی را بگذرانند.

تاکستان آفریقای جنوبی

مطالب مرتبط:

دیدگاه