راهنمای خرید در مارسی، فرانسه

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
راهنمای خرید در مارسی، فرانسه

مارسی، دومین شهر بزرگ فرانسه، یکی از مقصدهای عالی برای خرید است. با راهنمای خرید در مارسی، همراه کجارو باشید.

مارسی به عنوان دومین شهر بزرگ فرانسه، یکی از بهترین شهرهای این کشور برای خرید است. در واقع می‌توان گفت خارج از شهر پاریس که پایتخت است، بهترین شهر برای خرید کردن مارسی است. تنوع مراکز خرید و محصولات در این شهر بسیار چشم‌گیر و قابل توجه است. در مارسی مراکز خرید لوکس و نمایندگی برندهای مشهور دنیا در چند قدمی از هم قرار دارند.

آنچه که در مارسی توجه شما را جلب خواهد کرد، همین ترکیب مراکز خرید متنوع است. در نزدیکی یک مرکز خرید لوکس، بازارچه‌های هفتگی برپا می‌شود و در کنار بوتیک‌های شیک، قنادی‌های قدیمی را خواهید دید که دهه‌ها یا حتی قرن‌ها در همان نقطه به فعالیت مشغولند.

در ادامه با بهترین مناطق خرید در مارسی آشنا می‌شویم.

راهنمای خرید در مارسی

مهم‌ترین خیابان‌های خرید در مارسی عبارت‌اند از خیابان پارادی (Paradis)، خیابان سن فرئول (Ferréol) و خیابان رم (Rome). البته باید توجه کنید که مارسی به اندازه‌ی پاریس لوکس نیست اما مراکز خرید و فروشگاه‌های مجلل دارد.

مراکز خرید و دپارتمان استورها

مونوپری (Monoprix)

راهنمای خرید در مارسی

این مجموعه‌ی تجاری در خیابان رم قرار دارد. البته اهالی مارسی این مرکز را Baze می‌نامند. در این مجموعه که در مرکز شهر قرار دارد می‌توانید محصولات ارزان‌قیمت پیدا کنید. ساعت کار این مجموعه از ۸ و ۳۰ دقیقه‌ی صبح تا ۹ شب است. این دپارتمان استور یک فودکورت سلف سرویس هم دارد. در فروشگاه‌های این مجموعه می‌توانید لباس، لوازم منزل، وسایل تزیینی منزل، اقلام مورد استفاده‌ی روزمره مثل وسایل بهداشتی و... بخرید.

مرکز بونون (Bonneveine)

این مجموعه در منطقه‌ی هشت و در یک منطقه‌ی مسکونی به همین نام قرار دارد. این مرکز خرید شلوغ و پرهیاهو، بیش از ۶۰ فروشگاه دارد. علاوه بر فروشگاه‌ها و مراکز ارائه‌ی کالا، این مجموعه امکانات دیگری مانند سینما و پارکینگ هم دارد. یک سوپرمارکت بزرگ، اداره‌ی پست، یک کتابخانه و یک دفتر امنیت اجتماعی هم در این مرکز دیده می‌شود.

مجموعه‌ی تجاری روباز گران لیتورال (Grand Littoral)

راهنمای خرید در مارسی

این مجموعه‌ی تجاری در منطقه‌ی ۱۵ قرار دارد که اخیرا ساخته شده و یکی از بزرگترین مجموعه‌های تجاری در اروپا است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای برندهای مشهور مد در این مجموعه گرد هم آمده‌اند. علاوه بر پوشاک و محصولات مد، کالاهای دیگری از قبیل وسایل منزل و لوازم دکوری هم در این مجموعه به فروش می‌رسد. رستوران، کافه و پارکینگ از دیگر امکانات این مرکز است.

مرکز خرید پرنتام (Printemps, Grand V)

این مجموعه در منطقه‌ی ۱۱ قرار دارد و به طور کامل بازسازی شده است. در این مرکز تجاری می توانید از برندهای مشهور پوشاک، انواع لباس را خریداری کنید. یک مرکز زیبایی و فروشگاه‌های لوازم آرایشی هم در این مجموعه وجود دارد. هر آنچه که یک زن مدرن نیاز دارد در این مرکز خواهید یافت.

سانتر بورس (Centre Bourse)

راهنمای خرید در مارسی

این مرکز، پشت بندر قدیمی قرار دارد و یک مرکز خرید لوکس است. این مجموعه شاید از بیرون کمی غمناک و بی‌روح به نظر برسد اما در فضای داخلی آن، شور و هیجان جریان دارد. در این مرکز خرید، برندهای برتر دنیا نمایندگی دارند. بیشتر این برندها مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک هستند. موقعیت مرکزی این مجموعه‌ی تجاری باعث شده که به سادگی قابل دسترس باشد. در سه طبقه‌‌ی این مرکز، نردیک به ۶۰ فروشگاه وجود دارد که مشابه بسیاری از آنها را در هیچ کجای دیگر در مارسی پیدا نخواهید کرد.

تراس دو پور (Terrasses du port)

راهنمای خرید در مارسی

یکی از جدیدترین مراکز خرید فرانسه، همین مجموعه‌ی بزرگ تجاری است که در منطقه‌ی دوم مارسی قرار دارد. این مجموعه دارای ۱۹۰ فروشگاه است. محصولات ارائه شده در این فروشگاه‌ها را هم محصولات داخلی و هم برندهای خارجی تشکیل می‌دهند. این مرکز خرید که در بهار سال ۲۰۱۴ افتتاح شده است، بالکنی به وسعت ۲۶۰۰ مترمربع دارد. در این بالکن می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از بندر را مشاهده کنید. به همین دلیل است که این مجموعه، «تراس بندر» نام گرفته است.

این مجموعه‌ ۶۱ هزار مترمربع، فضای فروشگاهی دارد و دارای امکانات زیر است:

مهد کودک، ۱۹۰ فروشگاه و رستوران، پارکینگ، ۲۶۰۰ مترمربع تراس رو به دریا و...

موقعیت مرکزی این مجموعه باعث شده که به سادگی از طریق همه‌ی وسایل حمل و نقل عمومی، قابل دسترس باشد. 

بازارچه‌ها

در مارسی چندین بازارچه هم وجود دارد که برای خرید مواد غذایی و آشنایی با زندگی اهالی از نزدیک، مکان‌های مناسبی هستند. یکی از این بازارچه‌ها که نباید آن را از دست بدهید، بازارچه‌ی ماهی است که هر روز از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه‌ی ظهر فعالیت می‌کند. در این بازارچه، ماهیگیران محلی جمع می‌شوند تا صید روز خود را بفروشند. چندین قرن است که ماهیگیران در این منطقه به فروش ماهی تازه مشغولند.

بازار Les Halles de la Major

راهنمای خرید در مارسی

این بازار از سال ۲۰۱۴ آغاز به کار کرده و یک بازار خیابانی ساده نیست. بلکه آن را می‌توان یک بازار بزرگ مواد غذایی به حساب آورد. در این بازار که درست در کنار موزه‌ی Regards de Provence قرار دارد، محصولات باکیفیت غذایی محلی مثل انواع سبزیجات و گوشت به فروش می‌رسد.

بازار سن ویکتور (Saint Victor)

این بازارچه هم از سال ۲۰۱۴ آغاز به کار کرده است. بازارچه‌ی سن ویکتور یک بازار کوچک سرپوشیده است که در خیابان آندوم (Endoume) در نزدیکی صومعه‌ی سن ویکتور در جنوب بندر قدیمی قرار دارد. در غرفه‌های این بازارچه محصولاتی از قبیل حلزون، پنیر، قهوه، نوشیدنی‌های محلی و غذاهای اسپانیایی و محلی به فروش می‌رسد.

بازار صنایع دستی (Les Artisanales du Vieux-Port)

این بازار را گاهی بازار مسافران کروز هم می‌نامند. در این بازار در فصل تابستان محصولاتی محلی مثل صابون مارسی، سانتون (عروسک‌های سنتی مخصوص کریسمی)، عسل محلی و صنایع دستی چوبی و محصولاتی از این دست به فروش می‌رسد. این بازار معمولا در کنار اسکله برپا می‌شود اما ممکن است مکان آن با توجه به روز برگزاری تغییر کند.

بازارچه‌ی سانتون (نمایشگاه کریسمس)

این بازارچه‌ی کریسمس سابقه‌ای طولانی در مارسی دارد و اولین بار در سال ۱۸۰۳ برپا شده است. این بازار هر سال در اواخر نوامبر آغاز به کار می‌کند. یکی از محصولاتی که در همه‌ی غرفه‌ها در این بازارچه به فروش می رسد همان عروسک‌های سنتی مخصوص کریسمی به نام سانتون است. این بازار تا ۳۱ دسامبر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه