آیا زاگرب پایتخت کرواسی ارزش دیدن دارد؟ (قسمت سوم)

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی دوشنبه، ۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
آیا زاگرب پایتخت کرواسی ارزش دیدن دارد؟ (قسمت سوم)

زاگرب زیبا، شهری رمانتیک با جاذبه‌های گردشگری جالب و هیجان‌انگیز همواره مورد علاقه‌ی گردشگران و سفردوستان است. در سفر به پایتخت کرواسی، همراه کجارو باشید.

معمولا افرادی که تصمیم می‌گیرند در تعطیلاتی که بدست آورده‌اند، مسافرتی را ترتیب دهند، سعی می‌کنند پیش از سفر اطلاعاتی جامع و مناسب در مورد مقصد مورد نظر خود، جمع‌آوری کنند تا در انتخاب شهر یا کشور مورد نظر خود، قاطع و بدون هیچ تردیدی تصمیم‌گیری کنند. این اطلاعات می‌تواند، هم مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری مقصد باشد و هم برآورد هزینه‌ها، اقامتگاه‌های موجود در مقصد، فرهنگ و قوانین حاکم بر جامعه، رژیم غذایی مردم و بسیاری دیگر باشد که دانستن آن‌ها بسیار مفید است.

زاگرب شهر زیبای کرواسی، یکی از معدود شهرهایی است که گردشگران بسیاری پس از یک بار سفر به آن، با تمام وجود خواستار مسافرت مجدد به آن بوده و این مکان را به سایر سفردوستان نیز پیشنهاد می‌کنند. شهری که می‌توان در آن هر نوع جاذبه‌ی گردشگری و دیدنی‌های جالب را برای افرادی با سلایق مختلف یافت. از تنوع غذاهای خوشمزه و لذیذ گرفته تا جشنواره‌های موسیقی، موزه‌های متعدد، فستیوال‌های فیلم و بازارهای رنگارنگی از میوه‌ها و سبزی‌های تازه و بومی را می‌توان در این زیبا پایتخت اروپایی، مشاهده کرد. در مقالات گذشته در مورد جذابیت‌ها و دیدنی‌های منحصربه‌فرد و خاص این زیبا شهر کهن و دوست‌داشتنی صحبت شد. در این مقاله نیز از دیگر ویژگی‌های بارز و جالب زاگرب صحبت می‌کنیم تا علاقه‌مندان به گردش و مسافرت در انتخاب این شهر به عنوان مقصد گردشگری در تعطیلات آتی خود، تردید را کنار بگذارند و از سفر به آن لذت ببرند.

قطعا زاگرب ارزش دیدن و تماشا دارد اگر:

گردشگران و مسافران زندگی در هوای آزاد و فضای باز را دوست داشته باشند.

زاگرب ارزش دیدن دارد

از ماه آوریل تا ماه اکتبر، ساکنان زاگرب، در خارج از منزل بیشتر ساعات خود را سپری می‌کنند. در این موقع از سال می‌توان ازدحام و شلوغی تراس کافه‌های زاگرب را مشاهده کرد که مردم در گروه‌های چندتایی و البته برخی مواقع در میزهای دو یا سه نفری مشغول صحبت، خندیدن، شوخی کردن و حتی در بسیاری مواقع تند صحبت کردن هستند. به گونه‌ای شاید صدای پچ‌پچ و هیاهوی ایجاد شده از جمع آن‌ها ناخودآگاه توجه گردشگران و توریست‌ها را به خود جلب سازد و شاید در برخی موارد همانند صدای آژیر یا سوت کارخانه‌ای ناخوشایند به نظر برسد، ولی باز هم نمی‌توان این زندگی سرزنده و شور و هیجانی را که از بودن در فضای آزاد و خارج از منزل، ایجاد می‌شود، در این شهر متوقف کرد. جشنواره‌های متعددی در انواع و گروه‌های مختلف در زاگرب اجرا می‌شود و هفته به هفته پرشورتر شده و بر رونق اجرای آن‌ها افزوده می‌شود. جشنواره‌هایی از جنس قهوه، شکلات، غذاهای خیابانی، نمایش‌های هنری، موزیک‌های خارق‌العاده و محسور کننده‌ی خیابانی و حتی جشنواره‌ی ترشیجات و خوراکی‌های شور، از جمله برنامه‌هایی است که در این موقع از سال در زاگرب، به نمایش درخواهد آمد.

زاگرب ارزش دیدن دارد

C’est یکی از عالی‌ترین، قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین جشنواره‌های خیابانی است که در این فصل در مرکز شهر زیبای زاگرب، در یک سالن فضای باز، راه‌اندازی و اجرا می‌شود. تصور تماشای موسیقی زنده، هولا هوپ (hula-hoop مسابقه‌های حلقه‌ی کمر) و مسابقه‌ی دویی که شرکت‌کنندگان همزمان باید در دستان خود اشیایی را به سمت بالا و پایین حرکت دهند یا در حین دویدن چیزی را با دست خود نگه دارند و با خود حمل کنند، در این زمان از سال در شهر زاگرب بسیار هیجان‌انگیز و جالب است.

در فصول مختلف سال، زاگرب مهد جشنواره‌های عجیب و غریب و هیجان‌انگیز است.

البته در این زمان می‌توان شاهد برگذاری جشنواره‌های غیر معمول یا عجیب‌ وغریب و خنده دار نیز بود. مثلا برخی از تماشاگران یا شرکت کنندگان خود را برای مسابقه‌ی جالب کی دیرتر میخنده آماده می‌کنند. کسی که بتواند برای مدت طولانی‌ترین صورت و چهره‌ی خود را ثابت و بدون حرکت نگه دارد، قطعا برنده‌ی این مسابقه‌ی خنده‌دار و شاد خواهد بود. اگر گردشگران در فصل تابستان به زاگرب سفر کنند، این هیاهو و سرگرمی‌ها را در اکثر نقاط آن خواهند دید. و حتی زمانی که آن‌ها به ساحل زیبای زاگرب قدم می‌گذارند نیز بازد شاهد اجرای جشنواره‌های متعدد از جمله جشنواره‌های موسیقی، هنر و تئاتر خواهند بود.

زاگرب ارزش دیدن دارد

جدیدترین جشنواره‌ی برپا شده در زاگرب که می‌توان آن را جواهری در بین دیگر جشنواره‌های برپا شده معرفی کرد، جشنواره‌ای است به نام دووریستا (Dvorista) که در ماه جولای و در مناطقی از شهر زاگرب اجرا می‌شود. این جشنواره‌ی خاص و ویژه، برای یک هفته در ماه جولای، در بخش‌های مختلفی از زاگرب، برپا می‌شود و مردم با گشودن درب‌های حیاط‌ خانه‌های خود، جشن و میهمانی‌های دوستانه و هیجان‌انگیزی را ترتیب می‌دهند. البته نباید فراموش کرد که با پایان یافتن فصل پر از هیاهو و شلوغ تابستان، برپایی انواع سرگرمی و جشنواره‌ها در زاگرب به اتمام می‌رسد. و هرگز تصور نکنید که با رسیدن فصل زمستان دیگر شاهد این برنامه‌های شاد و مفرح در فضای باز نخواهید بود.

با رسیدن زمستان، هرگز جشنواره‌های خیابانی و حضور مردم در شهر، متوقف نمی‌شود.

درست است که در زاگرب و در فصل سرد زمستان، برف شروع به باریدن می‌کند، آن هم بسیار زیاد به گونه‌ای که تمام شهر را کاملا و یکدست سفیدپوش خواهد کرد. اما این به این معنی نیست که بیرون رفتن و قدم گذاشتن به فضای باز و استنشاق هوای تازه و بکر، برگزاری برنامه‌های هیجان‌انگیز نیز متوقف خواهد شد. جالب است بدانید که برنامه‌ای در کل ماه دسامبر در زاگرب برگزار می‌شود که مردم زاگرب به آن جشن ظهور و ورود به (چهار یکشنبه‌ی قبل از میلاد حضرت مسیح) می‌گویند.

زاگرب ارزش دیدن دارد

در این ایام به‌خصوص، روشنایی تمامی خیابان‌ها را دربر خواهد گرفت. در اکثر نقاط شهر می‌توان غرفه‌های فروش سوسیس، نوشیدنی‌های گوارا و غذاهای محبوب و پرطرفدار را مشاهده کرد. شنیدن ریتم موسیقی زنده، گرمایی وصف‌نشدنی را در گردشگران ایجاد می‌کند، به گونه‌ای که آن‌ها دمای صفر درجه‌ را حس نمی‌کنند و اتفاقا شوق و اشتیاق شگفت‌انگیزی را نه تنها در قلب و جان مردم زاگرب، بلکه در قلب مسافران نیز برای ماندن در فضای آزاد و لذت بردن از برنامه‌های شاد خیابانی، دو چندان می‌کند. در این لحظه باید به ندای کودک درونی خود، پاسخ آری گفت و در میدان Zrinjevac زاگرب در بزرگ‌ترین زمین اسکی یخ در شهر، به اسکی پرداخت. با اسکی در این میدان، قطعا حس و حال زیبا و فراموش‌نشدنی اسکی در کوه مدودنیکا را تجربه خواهند کرد. مسافران و گردشگران تنها ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا با استفاده از وسیله‌ی حمل و نقل عمومی خود را به یک پارک طبیعی برسانند. یک مسیر پیاده‌روی بکر و فوق‌العاده که در طی آن، انواع غذاهای خوشمزه و دلپذیر را به نمایش گذاشته‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع travelhonestly

دیدگاه