نکاتی که باید پیش از سفر به بوداپست بدانیم

کسری مجیدی
کسری مجیدی جمعه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
نکاتی که باید پیش از سفر به بوداپست بدانیم

بوداپست به‌عنوان پایتخت مجارستان، از مقاصد پرطرفدار در قاره‌ی اروپا محسوب می‌شود. همراه کجارو باشید تا با نکاتی که قبل از سفر به این شهر باید بدانید، آشنا شوید.

بوداپست از جمله شهرهایی است که از گردشگران بسیاری پذیرایی می‌کند. شهری که به‌عنوان پایتخت کشور مجارستان از جاذبه‌های فراوانی بهره می‌برد. جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی که هر یک به‌تنهایی دلیل سفر به این منطقه را توجیه می‌کند و موجب می‌شود با وجود جمعیتی ۲ میلیون نفری، سالانه دو برابر جمعیتش، گردشگر را به خود ببیند.

به هر ترتیب، در این مقاله به برخی از قوانین و نکات مورد نیاز برای سفر به این شهر، پرداخته‌ایم.

نمای بالای بوداپست

زمان سفر را درست انتخاب کنید

برف بوداپست

برای اولین مورد به یاد داشته باشید که زمان مناسب برای سفر به بوداپست مانند دیگر شهرهای اروپایی، حد فاصل ماه‌های مارس تا سپتامبر، مصادف با فروردین تا مهر، است. در این زمان از سال، شرایط جوی مطبوع و معتدلی در شهر برقرار است. همچنین جالب است بدانید، گرم‌ترین روزهای سال در این شهر، در ماه مرداد است؛ زمانی که میانگین دما به ۲۷ درجه می‌رسد.

یورو به کارتان نخواهد آمد!

پول مجارستان

اگرچه بوداپست به‌عنوان پایتخت مجارستان، در قاره‌ی سبز قرار دارد اما واحد پولی مستقلی از اروپا دارد. واحد پول کشور مجارستان «فورینت» (Forint) است. در نتیجه، به‌صرفه‌ترین کار در این زمینه برای سفر به این کشور، تبدیل واحد پولی به فورینت است. با این کار می‌توانید از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید. همچنین بهتر است بدانید که هر ۱۰۰ فورینت مجاری تقریبا برابر با ۱۲۰۰ تومان است.

شهر در امن و امان است

امنیت بوداپست

شاید بتوان بوداپست را یکی از امن‌ترین شهرها در اروپای شرقی دانست. فرقی نمی‌کند که در چه ساعاتی از شبانه‌روز به دل خیابان‌های این شهر بزنید، بوداپست از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

با زبان انگلیسی خیالتان راحت باشد

مردم بوداپست

اگر بتوانید با زبان انگلیسی صحبت کنید، با هیچ مشکلی در این شهر روبه‌رو نخواهید شد. تقریبا تمام مردم این شهر تا حدی توانایی تکلم با این زبان را دارند. از طرفی، همه تابلوهای راهنمای شهر علاوه بر زبان این منطقه، به زبان انگلیسی نیز نوشته شده‌اند. جای یادآوری دارد که مانند همه شهرهای جهان، بهتر است اندکی زبان محلی این شهر را نیز فرا بگیرید.

تجهیزات لازم را همراه داشته باشید

همان طور که گفته شد بوداپست مانند بیشتر شهرهای این منطقه، آب و هوای نسبتا مطبوع و خنکی دارد؛ در نتیجه بهتر است حتی در روزهای گرم سال، لباس‌های گرم را با خود همراه داشته باشید. اگر در فصل‌های سرد سال نیز به این شهر سفر می‌کنید، حتما از کفش مناسب برف و باران استفاده کنید تا به مشکلی بر نخورید.

برای تجهیزات برقی خود نیز، به هیچ تبدیل و وسیله‌ی جانبی احتیاج ندارید، چراکه برق بوداپست از ولتاژ ۲۲۰ ولت و سوکت دو عددی گرد بهره می‌برد.

هتل مناسب انتخاب کنید

هتل بوداپست

هزینه‌ی اقامت و هتل در این شهر به نسبت دیگر پایتخت‌های کشورهای اروپایی به مراتب کمتر است. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم به کمک سایت‌ها اینترنتی که بسیار هم کاربردی شده‌اند، هتل‌ها را جست و جو و سپس انتخاب کنید.

حمل و نقل راحت است

قطار بوداپست

به‌طور کلی حمل و نقل در بوداپست بسیار ارزان، مناسب و البته با کیفیت است. گزینه‌های متعددی برای جابه‌جایی در سطح شهر پیش رو است. خطوط مختلف اتوبوس، تراموا، مترو و شرکت‌های تاکسی‌رانی این موارد را شامل می‌شوند؛ که در این بین مترو بهترین گزینه محسوب می‌شود.

دلیل کیفیت متروی این شهر به قدمت طولانی آن باز می‌گردد. با خرید یک بلیط روزانه‌ی مترو، شما می‌توانید برای مدت ۲۴ ساعت در تمامی ایستگاه‌های شهر رفت و آمد کنید.

همچنین اگر از زیر زمین بودن خسته شده‌اید، می‌توانید به سطح شهر بروید و با استفاده از مسیرهای کابلی قطارهای شهری، از مناظر و چشم‌اندازهای بوداپست لذت ببرید.

از چشمه‌های آب گرم لذت ببرید

استخرهای آب گرم بوداپست

بوداپست یکی از شهرهایی است که از تعداد زیادی چشمه‌ی آب گرم بهره می‌برد. این شهر با ۱۱۸ حمام آب گرم و معدنی، پذیرای علاقه‌مندان بسیاری است. به‌طوری که بزرگترین استخر آب‌درمانی اروپا، در حومه‌ی این شهر واقع شده است. این استخرها، هم در فضای باز و هم فضای سرپوشیده ساخته شده‌اند تا بتوانند تمامی سلایق را پوشش دهند.

به هر ترتیب، در سفر خود به بوداپست، حتما زمانی را برای رفتن به این حمام‌ها کنار بگذارید تا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر را تجربه کنید.

طعم‌های محلی را امتحان کنید

غذاهای بوداپست

مانند تمامی مقاصد دنیا، توصیه‌ی ما، تجربه‌ی غذاهای محلی هر منطقه است. بوداپست نیز با توجه به برخورداری از طیف وسیع و متنوعی از غذاهای لذیذ، از این قاعده مستثنا نیست. در نتیجه در سفر به این شهر، حتما خوراک‌های گوشتی مخصوص این منطقه را امتحان کنید.

حتما انعام دهید!

برای آخرین مورد خوب است بدانید که فرهنگ انعام دادن در بوداپست رایج است. در نتیجه انعام ۳۰۰ تا ۶۰۰ فورینتی که معادل ۴ تا ۱۰ هزار تومان می‌شود، کافی است. تنها به یاد داشته باشید این انعام را روی میز نگذارید و شخصا به فرد مورد نظر بدهید.

به‌طور کلی با در نظر گرفتن قوانین و مطالعه‌ی بیشتر در رابطه با مقصد خود، سفر خود را لذت‌بخش‌تر کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه