گزارش کجارو از نمایشگاه گردشگری TTM+ 2017 تایلند: روز اول، افتتاحیه نمایشگاه و موزه هنرهای معاصر

سمیه اکبری
سمیه اکبری پنجشنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
گزارش کجارو از نمایشگاه گردشگری TTM+ 2017 تایلند: روز اول، افتتاحیه نمایشگاه و موزه هنرهای معاصر

دیروز نمایشگاه TTM+ 2017 در شهر چیانگ مای تایلند افتتاح شد. در ادامه می‌توانید گزارش اختصاصی کجارو از اولین روز نمایشگاه را مطالعه کنید.

۱۴ ژوئن ۲۰۱۷ اولین روز آغاز به کار نمایشگاه گردشگری TTM+ تایلند بود. در این نمایشگاه که محصولات محلی و صنایع دستی ویژه مردم شمال تایلند به نمایش گذاشته می‌شود، امکان گفتگوهای تجاری بین آژانس‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری تایلند نیز فراهم شده است.

نمایشگاه گردشگری

شانزدهمین دوره این نمایشگاه (Thailand Travel Mart Plus) در حالی برگزار می‌شود که شرکت‌ها و فعالان بین‌المللی گردشگری در آن فعالانه حضور دارند. ۱۴ دوره اول این نمایشگاه در بانکوک برگزار شده بود و این دومین سال پیاپی است که TTM+ در شهر چیانگ مای و در مرکز نمایشگاه‌ها و گردهمایی‌های این شهر برگزار می‌شود.

در ابتدا و پیش از شروع آغاز به کار رسمی نمایشگاه، خبرنگاران راهی محل موزه هنرهای معاصر تایلند شدند که به تازگی در چیانگ مای بنا شده است.

نمایشگاه TTM+ چیانگ مای

در این موزه که MAIIAM نام دارد، آثاری از هنرمندان معاصر تایلند را مشاهده می‌کنیم. طراحی بنای این موزه نیز چشمگیر و بسیار مدرن است. مراسم افتتاحیه این موزه با حضور وزیر گردشگری و ورزش تایلند، Kobkarn Wattanavrangkul به انجام رسید و او درباره بنای این موزه و آثار به نمایش گذاشته شده در آن توضیحاتی را ارائه کرد.

موزه هنرهای معاصر تایلند

پس از بازدید از این موزه زیبا، اصحاب رسانه به محل برگزاری نمایشگاه TTM+ بازگشتند و مراسم افتتاحیه آغاز شد.

Yuthasak Supasorn، معاونت نهاد گردشگری تایلند (TAT) در مراسم افتتاحیه سخنرانی کرد. وی گفت:

در منطقه شمال تایلند محصولات و خدمات بسیار مرغوبی را، از هنرها و صنایع دستی بدیع تا خدمات سلامت و آرامش‌بخشی و غذاهای عالی تایلندی، می‌توانید بیابید. همچنین بسیاری از بزرگان صنعت گردشگری دنیا در زمینه‌های مختلف مثل خدمات هتل، اقامتگاه‌ها، اسپاها و... در TTM+ 2017 حاضر هستند و به ارائه محصولات و خدمات خود می‌پردازند.

نمایشگاه TTM+ 2017

او در ادامه گفت که این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای خریداران و فروشندگان است تا با هم صحبت کنند و حتی قرارداد امضا کنند و البته تصویر واقعی محصولات توریستی تایلند را به نمایش بگذارند.

معاون نخست وزیر تایلند

کوبکارن واتاناورانگول، وزیر گردشگری و ورزش تایلند و Thanasak Patimaprakorn، معاون نخست وزیر این کشور نیز در این مراسم به ایراد سخنانی درباره این نمایشگاه و شرایط گردشگری تایلند پرداختند.

نمایشگاه TTM+ 2017

در نمایشگاه TTM+ 2017 بیش از ۳۸۸ خریدار از ۵۶ کشور دنیا و ۳۶۲ فروشنده از تایلند و کشورهای منطقه GMS (کشورهای اطراف رودخانه مکونگ) حضور دارند. مهم‌ترین ویژگی این نمایشگاه آشنایی با صنایع محلی گردشگری شمال تایلند است که در ۷ بخش به نمایش گذاشته شده‌اند.

  • بخش Lanna Fabric شامل لباس و منسوجات مرتبط با هتل‌ها و اسپاها است. محصولاتی مثل تشک، بالش، روبالش، ملحفه، حوله، یونیفورم کارکنان، قالیچه‌، پرده و... را در این بخش می‌توانید بیابید.
  • در قسمت Lanna Style می‌توان محصولات مرتبط با طراحی دکوراسیون مبتنی بر فرهنگ شمال تایلند را مشاهده کرد. مبلمان قلم‌زنی شده، ظروف و لوازم خانگی از جمله این محصولات هستند.
  • Lanna Kitchenware که بخش مورد علاقه رستوران‌ها و هتل‌ها و همچنین صاحبان اقامتگاه‌ها است، مربوط به محصولاتی چون میز، سرویس‌های غذاخوری و قاشق و چنگال و البته گستره وسیعی از ظروف و کالاهای سرامیکی است.

نمایشگاه TTM+ 2017

  • بخش Lanna Herbs & Snacks هم شامل محصولات کشاورزی محلی مثل انواع ادویه، میوه‌های خشک، چای، قهوه و گیاهان و میوه‌های شمال تایلند است.
  • در قسمت Lanna Scent می‌توانید محصولات مرتبط با اسپا را، مثل کمپرس‌های گیاهی که در سرتاسر تایلند مورد استفاده قرار می‌گیرند، روغن‌های پوست و سایر محصولات مرتبط با صنعت زیبایی بیابید.

نمایشگاه TTM+ 2017

  • OTOP Lanna نیز به محصولاتی گفته می‌شود که توسط اقوام متنوع شمال تایلند که مختص این منطقه هستند، ساخته شده‌اند. از جمله این کالاها می‌توان به صنایع دستی ساخته شده توسط قبایل محلی، نقره‌آلات، آثار هنری قلم‌زنی شده روی چوب و... اشاره کرد.
  • بخش SACICT نیز به ارائه هنرهای دستی مبتکرانه و محصولات مبتنی بر معرفت محلی شمال تایلند می‌پردازد. از جمله این محصولات می‌توان به حصیرهای تیما که از برگ نخل ساخته می‌شوند، کیک‌های واسانا و... اشاره کرد.

نمایشگاه TTM+ 2017

شمال تایلند یکی از مناطق کمتر شناخته شده در جنوب شرق آسیا است و بیشتر گردشگران به مناطق مرکزی و جنوبی این کشور مثل پوکت، پاتایا و البته جزایر جنوبی آن سفر می‌کنند. اما چیانگ مای بهشتی گمشده در این کشور اسرارآمیز است که نباید دیدن آن را از دست دهید. این شهر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر تاریخی شمال تایلند است. انواع غذاهای خوشمزه‌ی غربی، کافه‌ها و انواع نوشیدنی‌ها در سراسر شهر وجود دارد. با‌این‌حال شهر حالت سنتی و قدیمی خود را نیز حفظ کرده و شما بدون‌شک شیفته‌ی این منطقه خواهید شد.

نمایشگاه TTM+ 2017

من به عنوان نماینده کجارو در این نمایشگاه حضور دارم. سه روز پیش از طریق پرواز Thai Airways به بانکوک رسیدیم و سپس برای پوشش این نمایشگاه راهی چیانگ مای شدیم.

نمایشگاه TTM+ 2017

این نمایشگاه تا روز ۱۶ ژوئن ادامه خواهد داشت و در روزهای آینده گزارش‌های بیشتری را در کجارو ارائه خواهیم کرد.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه