امکان سفر از کشور عمان به قشم با خودروی شخصی بعد از ماه رمضان

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
امکان سفر از کشور عمان به قشم با خودروی شخصی بعد از ماه رمضان

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد تمهیدات مورد نیاز جهت تسهیل سفر دریایی از کشور عمان به جزیره قشم با خودروی شخصی فراهم شده است.

فرزین حقدل،  معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت که اسکله تخلیه و بارگیری خودروی بندر بهمن آماده‌سازی شده و مردم عمان پس از ماه مبارک رمضان در صورت تمایل برای سفر به جزیره قشم می‌توانند با خودروی شخصی ۲ روز در هفته از مسیر دریا اقدام کنند.

وی در ادامه افزود:

برای نخستین بار در مرداد سال ۹۵، ۶۶ نفر از عمان به قشم سفر کردند. انتقال خودروهای عمانی از بندر خصب به بندر بهمن با پلاک ترانزیتی با هماهنگی اداره کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم و اداره شماره‌گذاری این سازمان در کمترین زمان ممکن امکان‌پذیر شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به قابل افزایش بودن خط مسافری و باری دریایی دایمی قشم و عمان در صورت استقبال بیشتر مسافران ایرانی و عمانی، اعلام کرد:

مسافران عمانی می‌توانند از مزیت سفر به نقاط مختلف کشور نیز با دریافت ویزای سه ماهه در بندر بهمن، فرودگاه بین‌المللی قشم و دفتر نمایندگی وزارت خارجه استفاده کنند.

راه‌اندازی خط دریایی ایران به عمان (قشم- خصب) از وعده‌های سفر رئیس جمهوری به این جزیره در نوروز ۹۴ بود که با توافقات صورت گرفته توسط مسئولان دو کشور و صدور ویزای دو هفته‌ای در مبادی برای مسافران محقق شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه