بهترین زمان سفر به اسپانیا

مریم غفاری
مریم غفاری سه شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
بهترین زمان سفر به اسپانیا

اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید و می‌خواهید از سفرتان بیشترین لذت را ببرید، اطلاعاتی را در مورد شرایط آب و هوا و تعطیلات این کشور قبل از سفر خود بدانید.

بهار و پاییز بهترین زمان ممکن برای بازدید تقریبا تمام مناطق اسپانیا است. البته ممکن است در ماه‌های اکتبر و نوامبر (۹ آبان تا ۹ آذر) در سواحل اقیانوس اطلس باران شدیدی را تجربه کنید. ماه‌های می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) و اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) از لحاظ آب و هوا و همین طور جمعیت، بهترین ماه‌ها برای سفر به اسپانیا هستند.

در تابستان هوا گرم و گرم‌تر می‌شود و شهر‌های منطقه‌ی کاستیل (Castile) مثل مادرید و منطقه‌ی اندلس (Andalusia) مثل سویا (Seville) و قرطبه (Córdoba) در جنوب اسپانیا، بیشترین دما را دارند. آب و هوای مادرید، گرم و خشک است و میانگین دما در ماه ژوئیه (۱۰ تیر تا ۹ مرداد) حدودا ۲۹ درجه و در ماه سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر) ۲۴ درجه است. سویا به گرم‌ترین شهر اسپانیا در ماه‌های ژوئیه و اوت (۱۰ تیر تا ۹ شهریور) معروف است و میانگین دما در گرم‌ترین روز‌های سال به ۳۴ درجه می‌رسد.

مادرید

بارسلون که آب و هوای خنکی دارد، اغلب شرجی و مرطوب است. در اواسط تابستان دمای هوا در مایورکا (Majorca) به ۳۳ درجه می‌رسد.

بارسلون

دمای منطقه‌ی ساحلی و پر‌جمعیت کاستا براوا (Costa Brava) در ایالت کاتالونیا در ماه‌های ژوئیه و اوت (۱۰ تیر تا ۹ شهریور) تقریبا ۲۷ درجه است و میانگین دما در منطقه‌ی ساحلی کاستا دل سل (Costa del Sol) در تابستان به ۲۵ درجه می‌رسد. سواحل اقیانوس اطلس از سن سباستین (San Sebastián) تا لاکرونیا (A Coruña)، با دما ۲۱-۲۶ درجه در تابستان، خنک‌ترین مناطق اسپانیا محسوب می‌شوند.

سواحل اسپانیا

اوت (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) همیشه بهترین ماه برای گذراندن تعطیلات در اروپا است. انبوهی از جمعیت که از فرانسه، هلند و آلمان به اسپانیا می‌آیند، یک مهاجرت واقعی را تداعی می‌کنند؛ به همین جهت غیرممکن است که بتوانید هتلی ارزان قیمت در نواحی ساحلی پیدا کنید. مشکل به همین جا ختم نمی‌شود؛ بسیاری از رستوران‌ها و مراکز خرید هم فرصت را برای تعطیلات مناسب دیده و به سفر می‌روند و عملا انتخاب‌های شما برای خرید و صرف شام را محدود می‌کنند.  

مالاگا

در زمستان مناطق ساحلی در جنوب اسپانیا، از الگسیراز (Algeciras) تا مالاگا (Málaga) به‌دلیل داشتن دمایی بین ۱۶-۱۷درجه معروف و محبوب هستند. مادرید هم در زمستان کم‌کم سرد می‌شود و دمای هوا نهایتا به ۱ درجه می‌رسد. مایورکا به نسبت گرم‌تر است و دمای هوا در آنجا معمولا بین ۱۱-۲۰ درجه است اما ممکن است هوا سرد‌تر بشود و دمای هوا تک رقمی شود. استراحتگاه‌های کوهستانی هم ممکن است هوای بسیار سردی را تجربه کنند.

مطالب مرتبط:

منبع frommers

دیدگاه