چگونه سفرهای جاده ای هیجان‌انگیزی داشته باشیم؟

بهاره غنچه
بهاره غنچه دوشنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
چگونه سفرهای جاده ای هیجان‌انگیزی داشته باشیم؟

اگر شما هم از آن‌دسته آدم‌هایی هستید که با ماشین و از طریق جاده سفر می‌کنید، احتمالا گاهی از این مسیرهای طولانی خسته شده‌اید. با کجارو همراه باشید تا این بار در جاده‌‌های طولانی، متفاوت سفر کنید.

سفر با ماشین شخصی قدرت اختیار بیشتری به شما می‌دهد می‌توانید از جاده و مسیر نهایت لذت را ببرید یا اینکه بدون توقف تا رسیدن به مقصد رانندگی کنید. شاید فکر کنید رانندگی در یک جاده چگونه می‌تواند سفر شما را مهیج و هیجا‌ن‌انگیز کند؛ در حالی که فقط برای شما خستگی و کسالت به بار می‌آورد.

در این مقاله تجربیات دختر جوانی را می‌خوانیم که ۴۰ ساعت رانندگی مداوم و خسته‌کننده را به یکی از سفرهای هیجان‌انگیز زندگی‌اش تبدیل کرده است.

مسافرت طولانی

اخیرا برایم این فرصت پیش‌آمد تا اولین مسافرت جاده‌ای خودم را تجربه کنم. چیزی که همیشه با دوستان دوران مدرسه‌ام درباره‌اش صحبت می‌کردم و وقتی این فرصت برایم پیش‌آمد با آغوش باز این سفر را پذیرفتم. یک سفر جاده‌ای می‌تواند هم هیجان‌انگیز و هم کسالت‌آور باشد.

بعد از ۴۰ ساعت رانندگی از آتلانتا، جورجیا به سمت لس‌آنجلس کاملا آماده هستم تا تجربیات خودم را از این جاده‌ی طولانی برایتان بگویم تا بتوانید در این مسیرهای طولانی خسته‌کننده اما جذاب، دوام بیاورید.

اگر برای سفری، رانندگی طولانی در‌ پیش دارید نکات پیشنهادی من را فراموش نکنید تا سفر هیجان‌انگیزی را تجربه کنید.

 کتاب‌های صوتی شاد دانلود کنید

اگر در طول مسیر مجبور باشید مدت طولانی سفر کنید احتمالا از جاده یکنواخت خسته خواهید شد. من و دوستم کاملا اتفاقی متوجه شدیم که گوش‌کردن به کتاب‌های صوتی خنده دار در طول مسیر بهترین گزینه هستند تا هم سرگرم شویم و هم در طول رانندگی هوشیار باشیم.

ابتدا سعی کردیم به کتاب صوتی تاریخی گوش دهیم؛ هر چند که متن جذابی داشت اما صدای یکنواخت گوینده خسته‌کننده بود. پس کتاب صوتی کمدی و خنده‌داری را انتخاب کردیم که هیجان بیشتری داشت.

اگر کتاب صوتی انگلیسی گوش می‌کنید پیشنهاد من به شما کتاب شلوار ارباب (Bossy Pants) نوشته‌ی تینا فی (Tina Fey) است که قطعا با گوش‌کردن به این کتاب مدت‌ها با صدای بلند خواهید خندید. فراموش نکنید که کتاب صوتی را بهتر است از ضبط ماشین گوش کنید.

گاهی ماشین را کنار بزنید و از آن پیاده شوید

حتی اگر در پمپ بنزین ایستاده‌اید و کارتان بیشتر از ۵ دقیقه طول نمی‌کشد باز هم ماشین را کناری پارک کنید و از ماشین خارج شوید. ساعت‌ها نشستن درون ماشین بدون تحرک مشکلات اساسی برای شما ایجاد خواهد کرد. برای جلوگیری از کمردرد و رفع خستگی از ماشین پیاده شوید، کمی حرکات کششی انجام دهید و از مناظر عکس بگیرید.

کامیون غذای سیار

 زودتر از موعد هتل خود را رزرو نکنید

اگر در طی سفر باید مسیر طولانی را بروید و سفرتان جاده‌ای است پیشنهاد من این است که هتل خود را از قبل رزرو نکنید چون نمی‌دانید که شرایط چطور پیش خواهد آمد و تا چه مدتی در طول روز رانندگی خواهید کرد.

رستوران‌های جذاب مسیر را جستجو کنید

در طول مسیر قطعا از شهرهای مختلفی عبور خواهید کرد و هر کدام از این شهرها رستوران‌های معروف و جذابی خواهند داشت. در طول مسیر با توجه به مقصدتان رستوران‌های در طول راه را از اینترنت یا اپلیکیشن‌های مختلف پیدا کنید و غذای خود را در مکانی متفاوت و هیجان‌انگیز بخورید. ما بعد از ۱۲ ساعت رانندگی به وسیله اپلیکیشن (Yelp)، کامیون فروش غذای سیاری را در مسیر پیدا کردیم که غذا‌خوردن از آنجا تجربه‌ی جالب و جدیدی بود.

برای توقف در طول جاده اشتیاق داشته باشید

اگر در طول مسیر و در جاده اعلان‌های مکان‌های گردشگری را دیدید برای رسیدن به مقصد عجله نکنید و کنار بزنید. بهترین مناظری که من در طول سفرم دیدم شاید در همین توقف‌های ناگهانی بود. اما برای تجربه چنین توقف‌های ناگهانی بهتر است زودتر از موعد حرکت کنید تا برای رسیدن به مقصد دیرتان نشود.

مطالب مرتبط:

منبع That Backpacker

دیدگاه