بهترین شهربازی‌ های اروپا (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
بهترین شهربازی‌ های اروپا (قسمت دوم)

قاره‌ی اروپا صدها شهربازی دارد. در این مطلب با بهترین شهربازی‌های قاره‌ی سبز آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

شهربازی‌ها مکان‌های تفریحی جذابی هستند که هم کودکان و هم بزرگسالان از حضور در آنها لذت می‌برند. در بعضی از شهرهای دنیا، شهربازی‌های بزرگی ساخته می‌شوند که به خاطر وسعت و جاذبه‌های تفریحی متعدد و مجهزی که دارند در سراسر دنیا مشهور می‌شوند. در شهرهای مختلف اروپا، صدهای شهربازی بزرگ وجود دارد. در قسمت قبلی مقاله با تعدادی از آنها آشنا شدیم. در این قسمت، فهرست بهترین شهربازی‌های اروپا را دنبال می‌کنیم.

باغ‌های تیوولی (Tivoli Gardensکپنهاگ

باغ های تیوولی

باغ‌های تیوولی که به طور خلاصه به آن تیوولی هم می‌گویند، یک پارک و شهربازی مشهور در کپنهاگ است که در ۱۵ آگوست ۱۸۴۳ افتتاح شده است. این پارک، دومین پارک تفریحی قدیمی دنیا بعد از پارک Dyrehavsbakken است. باغ‌های تیوولی با حدود ۴ و نیم میلیون بازدیدکننده‌ی سالانه، دومین پارک موضوعی فصلی پربازدید در دنیا و پربازدیدترین پارک موضوعی در منطقه‌ی اسکاندیناوی و چهارمین پارک پربازدید اروپا است. این پارک از همان سال‌های ابتدای شروع به کارش، جاذبه‌های متنوع و جذابی داشت. رستوران‌ها و کافه‌ها، بخش دیگری از جاذبه‌های پرطرفدار این پارک هستند. چرخ و فلک و ترن هوایی این پارک بسیار مشهور است و در مناسبت‌های خاص، نورپردازی‌ها و مراسم آتش‌بازی بر زیبایی این پارک می‌افزاید. یکی از قدیمی‌ترین ترن‌های هوایی چوبی دنیا که هنوز هم فعالیت می‌کند به نام ترن Rutschebanen در این پارک قرار دارد که در سال ۱۹۱۴ ساخته شده است. در این پارک علاوه بر چندین وسیله‌ی تفریحی پرهیجان و جذاب برای بزرگ‌ترها، تفریحات مخصوص کودکان هم وجود دارد. همه‌ی اعضای خانواده با هر سن و سلیقه‌ای که از این پارک دیدن کنند، از جاذبه‌های تفریحی آن لذت می‌برند.

والیبی (Walibiبروکسل

والیبی

والیبی بلژیک یک شهربازی منحصربه‌فرد و جذاب است که برای همه‌ی سنین و سلیقه‌ها طراحی شده است. در این پارک، ۵۰ جاذبه‌ی تفریحی وجود دارد که ۱۶ تای آنها مخصوص کودکان است. انیمیشن خیابانی و یک پارک آبی از دیگر بخش‌های جذاب این شهربازی هستند. این پارک یک مقصد عالی برای سفر با دوستان و اعضای خانواده است چون برای همه‌ی سنین جاذبه‌های متعددی دارد. والیبی در سال ۱۹۷۵ افتتاح شده و در سال ۱۹۸۷، بخش پارک آبی به نام آکوالیبی (Aqualibi) به مجموعه اضافه شده است. در فصل تابستان در ۵ شنبه‌ی پشت سر هم، این پارک تا دیروقت فعالیت می‌کند و کار خود را با مراسم آتش‌بازی در اطراف دریاچه یا نمایش‌های موضوعی، به پایان می‌برد.

افتلینگ (Eftelingهلند

افتلینگ

افتلینگ یک پارک موضوعی جذاب و منحصربه‌فرد با فضایی رویایی است که وسایل و جاذبه‌های تفریحی متعدد و متنوعی برای همه‌ی سنین و برای همه‌ی اعضای خانواده دارد. این پارک در تمام طول سال باز است و هر فصل از سال زیبایی خاصی دارد. محیط طبیعی اطراف این شهربازی بر جذابیت آن افزوده است. در این شهر بازی علاوه بر تجربه‌ی هیجان‌انگیزترین وسایل تفریحی، با گشت و گذار در بخش‌های مختلف آن، سفر به دل قصه‌های کودکانه و افسانه‌های قدیمی را تجربه می‌کنید. بزرگ‌ترین نمایش آبی اروپا به نام Aquanura در این پارک برپا می‌شود. افتلینگ در سال ۱۹۵۲ افتتاح شد و در سال ۲۰۱۵ تعداد بازدیدکنندگان سالانه‌ی آن به ۴/۷ میلیون نفر رسید. وسعت این پارک، ۷۲ هکتار است. هتل، تئاتر و زمین گلف از دیگر بخش‌های مجموعه‌ی بزرگ افتلینگ است.

پلژر بیچ (Pleasure Beach)، بلکپول، انگلستان

پلژر بیچ

این شهربازی جذاب، تفریحات هیجان‌انگیز و مفرحی دارد. تعداد زیادی جاذبه‌ی تفریحی مهیج و جاذبه‌های دوستدار خانواده و مناسب کودکان، در این پارک میزبان حضور خانواده‌ها هستند. اگر در بریتانیا به دنبال یک شهربازی فوق‌العاده می‌گردید مطمئنا این پارک، بهترین انتخاب شما خواهد بود. این پارک در سال ۱۸۹۶ آغاز به کار کرده است و وسعتی معادل ۱۷۰ هزار مترمربع دارد. تعداد زیادی از ترن‌های هوایی این پارک در زمان خود رکوردشکن بوده‌اند؛ مثلا ترن هوایی Big One در زمان افتتاح خود در سال ۱۹۹۴، بلندترین و سریع‌ترین ترن هوایی دنیا بود. امروزه این ترن ۶۵ متری، بلندترین ترن هوایی بریتانیا است. این پارک علاوه بر ترن‌های هوایی مهیج و تفریحات خانوادگی، چندین تفریح آبی هم دارد. پیست اسکیت روی یخ، زمین گلف، موزه‌ی عجایب و نمایش‌ها و فستیوال‌های مفرح و جذاب از دیگر جاذبه‌های این پارک دیدنی هستند.

پرتر (Praterاتریش

پرتر

پارک بزرگ Wiener Prater یک پارک عمومی در منطقه‌ی Leopoldstadt است. این پارک، قدیمی‌ترین شهربازی دنیا است. در سال ۱۸۷۳، نمایشگاه جهانی در این پارک برگزار شد. برای برگزاری این نمایشگاه یک منطقه‌ی وسیع در نظر گرفته شد که امروزه به مرکز نمایشگاهی تبدیل شده است. این پارک جاذبه‌های مختلفی برای سنین مختلف دارد. اکثر گردشگران وین، این شهر را بدون سوار شدن چرخ‌وفلک بزرگ و مشهور آن ترک نمی‌کنند. این چرخ‌و‌فلک از سال ۱۸۹۷ فعالیت می‌کند و در سال ۲۰۰۸، طراحی مجدد شده است. از دیگر جاذبه‌های این پارک می‌توان به موزه‌ی پرتر اشاره کرد که شما را به دنیای ارواح و خون‌آشام‌ها می‌برد. افلک‌نما از دیگر جاذبه‌های مورد توجه این پارک است. علاوه بر تفریحات مهیج، این پارک امکانات زیادی برای غذا خوردن دارد؛ از غرفه‌های ساندویچ و اسنک گرفته تا رستوران‌های عالی.

آلتون تاورز (Alton Towers)، بریتانیا

آلتون تاورز

این پارک در ۴ آوریل ۱۹۸۰ افتتاح شده است. شهربازی آلتون تاورز به تنوع ترن‌های هوایی و تفریحاتش مشهور است. پارک آبی آلتون تاورز در ژوئن سال ۲۰۰۳ افتتاح شده است. این مجموعه شامل چندین استخر و سرسره‌ی آبی است. این پارک آبی و هتل Splash Landings که در مجاورت آن قرار دارد، تم کارائیبی و گرمسیری دارند. شهربازی آلتون تاورز علاوه بر تفریحات و جاذبه‌های متعدد، ۶ ترن هوایی بزرگ و مشهور دارد. تعداد بازدیدکنندگان این پارک در سال ۲۰۱۶ به حدود ۲ میلیون نفر رسید. البته این پارک موضوعی چند ماه از سال بسته است ولی هتل و بعضی از امکانات آن در تمام طول سال در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد.

لگولند بیلوند (Legoland Billund)، دانمارک

لگولند بیلوند

اگر می‌خواهید هیجان حضور در یک خانه‌ی تسخیرشده را تجربه کنید، این پارک موضوعی بهترین مقصد برای شما است. این پارک ۱۴۰ هزار مترمربعی در سال ۱۹۶۸ افتتاح شده است و ۵۰ وسیله‌ی تفریحی متنوع دارد. این پارک در کنار کارخانه‌ی اصلی لگو قرار دارد و فاصله‌ی بسیار کمی تا دومین فرودگاه شلوغ دانمارک یعنی فرودگاه بیلوند دارد. لگولند بیلوند از زمان تاسیسش بیش از ۵۰ میلیون بازدیدکننده داشته است و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دانمارک است که خارج از کپنهاگ قرار دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه