تبریز ۲۰۱۸، به طور رسمی در دی ماه امسال افتتاح می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
تبریز ۲۰۱۸، به طور رسمی در دی ماه امسال افتتاح می شود

تبریز ۲۰۱۸ در ۱۰ دی امسال به صورت رسمی افتتاح می‌شود و نامه‌ی تامین بخشی از اعتبارات آن، به رئیس جمهوری ارسال خواهد شد.

«زهرا احمدی‌پور»، معاون رئیس‌جمهوری روز شنبه (۲۰ خرداد) در دومین جلسه ستاد ملی «تبریز ۲۰۱۸» که با حضور معاونان این سازمان، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی شهردار تبریز، مرتضی آبدار بخشایش مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان و نمایندگانی از دستگاه‌های عضو ستاد ملی این رویداد در سالن فجر سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد، از ارسال نامه به رئیس‌جمهوری برای تأمین اعتبارات رویداد «تبریز ۲۰۱۸» خبر داد.

معاون رئیس‌جمهور اعلام کرد که در حال‌ حاضر، پنج محور گردشگری در استان آذربایجان‌شرقی برای رویداد «تبریز ۲۰۱۸» تعیین شده که باید مشخص شود برای هر محور چه زیرساخت‌هایی نیاز است. این پنج محور باید به‌صورت دقیق بررسی و زیرساخت‌های آن‌ها تعیین شود. پیشنهاد می‌شود برای هر محور یک اسم نیز درنظر گرفته شود.

تبریز ۲۰۱۸

وی در ادامه افزود:

از استان خواسته‌ایم که برش‌های استانی و برش‌های زمانی طرح‌های ارائه‌شده را هرچه زودتر تعیین کند.

او  اعلام کرد براساس مصوبه دولت، دستگاه‌های استانی و ملی بخشی از اعتبارات این رویداد مهم و بین‌المللی را تامین می‌کنند،  و برای تامین بخش دیگری از اعتبارات این رویداد مهم نامه‌ای به رئیس‌جمهوری ارسال خواهد شد. 

احمدی پور اعلام کرد:

رویداد «تبریز ۲۰۱۸» در تاریخ ۱۰ دی‌ سال جاری در تبریز به‌صورت رسمی آغاز می‌شود و برای حضور در افتتاحیه این رویداد مهم و بین‌المللی از رئیس‌جمهوری، اعضای کابینه، وزرا و سفرای خارجی دعوت شده است.

وی گفت که هماهنگی با تورگردانان برای تعریف تورهای خارجی به‌ مقصد تبریز یکی دیگر از اقدامات برای معرفی این شهر است.  برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر این رویداد در سال ۲۰۱۸ از ماه‌ها پیش در دو سطح ملی و استانی آغاز شده و یکی از مهم‌ترین کارهایی که در آینده انجام خواهد شد، برگزاری نشست معاونان گردشگری سراسر کشور با هدف برنامه‌ریزی برای تعریف تورهای گردشگری به‌مقصد تبریز است.

احمدی در ادامه افزود:

قوی‌ترین کاری که باید برای این رویداد انجام داد تبلیغات و معرفی آن است. برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در تبریز یکی دیگر از اقدامات است؛ ضمن اینکه به‌نظر می‌رسد معرفی «تبریز ۲۰۱۸» در خطوط پروازی، قطارها و اتوبوس‌های برون‌شهری و... از دیگر اقداماتی است که می‌تواند در معرفی این رویداد موثر باشد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه