سفارت آفریقای جنوبی و دریافت ویزای این کشور

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان یکشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
سفارت آفریقای جنوبی و دریافت ویزای این کشور

برای دریافت ویزای آفریقای جنوبی چه مدارکی لازم است؟ سفارت آفریقای جنوبی کجاست؟ کجارو در راهنمای سفارت آفریقای جنوبی، به این سوالات پاسخ می‌دهد.

جمهوری آفریقای جنوبی کشوری است که در جنوب قاره آفریقا و سواحل اقیانوس اطلس و هند قرار دارد. آفریقای جنوبی سه پایتخت متفاوت دارد: پرتوریا، کیپ تاون و بلوم فونتین. پرجمعیت‌ترین و از شناخته‌شده‌ترین شهرهای این کشور، ژوهانسبورگ است.

آفریقای جنوبی با نامیبیا، بوتسوانا، زیمباوه، موزامبیک، سوازیلند و لسوتو هم مرز است. آفریقای جنوبی ۱۱ زبان رسمی دارد؛ ۹ زبان از خانواده بانتو، دو زبان اروپایی، یکی زبان آفریکنس که ریشه هلندی دارد و همچنین زبان انگلیسی که بیشتر در تجارت و عرصه عمومی کاربرد دارد.

سفارت آفریقای جنوبی کجاست؟

سفارت آفریقای جنوبی در ایران در تهران، خيابان وليعصر، مقابل پمپ بنزين باغ فردوس، خيابان يكتا شماره ۵ قرار دارد.

موقعیت سفارت آفریقای جنوبی در تهران روی نقشه

بیشتر بخوانید:

آفریقای جنوبی

ساعات کاری سفارت آفریقای جنوبی

ساعت كار قسمت رواديد: از ۹ صبح تا ۱۲ روزهای يكشنبه الی چهارشنبه، به جز تعطيلات سفارت.

استرداد گذرنامه و وديعه (با هماهنگی قبلی) فقط روزهای پنج‌شنبه از ۹ صبح تا ۱۲ ظهر. 

نکاتی در مورد دریافت ویزای آفریقای جنوبی

  • حضور شخص متقاضی به هنگام تحویل مدارک در سفارت الزامی است.
  • مدت بررسی وجوابگویی به تقاضای رواديد حدود يک هفته (پنج روز كاری) پس از ارائه مدارک به طور كامل است.
  • سفارت از پذیرفتن مدارک ناقص معذور است.
  • تمامی مدارک ارائه شده متقاضيان در سفارت بايگانی شده و هيچ يک به هيچ وجه بازگردانده نخواهند شد.
  • تقاضای شما پس از سه ماه بلاتكليفی (حتی پس از تائيد) لغو می‌شود.
  • تقاضانامه، پشت عكس و هرگونه دست نوشته‌ای فقط و فقط با خودكار مشكی يا تايپ شده پذيرفته می‌شود. همچنین از دوختن (منگنه) مدارک بپرهیزید.
  • هزينه لازم برای تقاضای ویزای مبلغ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ريال است كه هنگام تحويل مدارک بايد به صورت نقدی (ايران چک) پرداخت شود. توجه داشته باشيد كه اين مبلغ تحت هيچ شرايطی عودت داده نخواهد شد و مطلقا غيرقابل استرداد است.
  • تمامی مدارک ترجمه و تاييد شده (كپی برابر اصل) و همچنين تمامی تاييديه‌ها و گزارش‌های پزشكی از تاريخ صدور فقط به مدت ۶ ماه معتبر هستند.

آفریقای جنوبی

مدارک ویزای توریستی آفریقای جنوبی

۱. فرم تقاضانامه كه به طور كامل، با حروف بزرگ انگلیسی تايپ شده يا با خودكار مشكی خوانا پر شده باشد.

۲. دو قطعه عكس ۴ × ۳ يک شكل جديد (كه نهايتاً شش ماه پيش گرفته شده باشد) با پشت‌نويسی كامل شامل: نام و نام خانوادگی (با حروف بزرگ انگلیسی)، تاريخ تولد به تقويم ميلادی (با اعداد انگلیسی)

۳. كپی بليط يا رزرواسيون كه در آن تاريخ ورود و خروج به آفريقای جنوبی مشخص شده باشد. (و تاريخ رفت حداقل مدت پنج روز كاری بعد از تاريخ تحويل مدارک باشد.)

۴. نامه‌ای به انگليسی روی سر برگ رسمی محل كار / موسسات آموزشی متقاضی كه در آن نام و نام خانوادگی، شماره گذرنامه، تاريخ شروع به كار، طول مدت استخدام/تحصيل، سمت (عنوان شغلی)، ميزان حقوق، تاريخ شروع و اتمام مرخصی / ماموريت و شرح قصد مسافرت ذكر شده باشد. بديهی است بازنشستگان می‌توانند حكم یا فيش حقوقی ترجمه شده خود را به عنوان معرفی‌نامه ارائه کنند. چنانچه متقاضی صاحب كار/كارفرما باشد، نامه باید توسط شخص مسئول غير از خود متقاضی امضا شده باشد. صاحبان مشاغل آزاد باید كپی جواز كسب و اصل ترجمه رسمی آن را ارائه دهند.

۵. اصل پاسپورت امضاء شده متقاضی كه حداقل یک ماه پس از خاتمه سفر معتبر باشد و دو صفحه خالی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

کپی گذرنامه برای ویزای آفریقای جنوبی

  • كپی گذرنامه از صفحات ۲ تا ۵ به علاوه تمامی ویزاهای قبلی آفريقای جنوبی و همچنين توضيحات مندرج در گذرنامه به صورتی كه هر دو صفحه مقابل گذرنامه (طبق شكل) در وسط يک صفحه A4 قرار گيرند. از بريدن حاشيه‌های صفحه خودداری کنید.
  • اصل پاسپورت تا زمان تصميم‌گيری در مورد تقاضا نزد سفارت باقی خواهد ماند.
  • هر یک از متقاضیان باید دارای گذرنامه‌ی انفرادی بوده و سفارت از پذيرش مدارک همراه/هان مندرج در گذرنامه معذور است.
  • فرزندان زير ۱۸ سال كه با يكی از والدين يا به تنهايی سفر می‌کنند، بايد از ديگر ولی يا والدين خود رضايتنامه كتبی محضری تائيد شده داشته باشند. (دو نسخه با ترجمه)
  • فرزندان زیر ۱۸ سال باید شناسنامه خود را در دو نسخه ترجمه کنند که یک نسخه از آن را هنگام تحویل مدارک به سفارت ارائه کرده و نسخه دیگر را برای ارائه به مامورين مهاجرت كشور آفريقای جنوبی همراه خود داشته باشند.
  • ارائه مدرک معتبر شامل نام، آدرس، شماره تلفن و فاكس هتل/ محل اقامت و شخص مسئول اقامت در آفريقای جنوبی.

۶. صورت‌حساب بانكی (ترجمه شده به انگليسی) تراکنش/ريز كاركرد مربوط به سه ماهه اخير يا ترجمه فيش حقوقی سه ماهه آخر. 

مدارک اختصاصی

علاوه بر ارائه تمامی مدارک عمومی ياد شده در بالا، كه بلا استثنا برای همه ضروری است، بنا به نوع رواديد درخواستی مدارک دیگری نیاز است که برای رواديد گردشی/ تفريحی ديداری به این شرح است:

خط سير (شهرهايی كه قصد ديدنشان را داريد و طول مدت اقامت در نظر گرفته شده در هر يک از آنها)، تاييديه هتل‌های واقع در هر يک از آن شهرها مطابق با خط سير و طول مدت اقامت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه