فرودگاه بین المللی وین؛ اتریش

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
فرودگاه بین المللی وین؛ اتریش

وین یکی از زیباترین شهرهای اروپایی است که علاوه بر قدمت تاریخی، مملو از افتخارات هنری و شاهکارهای معماری است. از اینرو، این شهر به یکی از مقصدهای پرطرفدار هنردوستان و گردشگران در اقصی نقاط جهان تبدیل شده است. برای آشنایی با فرودگاه وین در ادامه همراه کجارو باشید.

شاید به جرات بتوان ادعا کرد که وین، پایتخت اتریش، به لحاظ تاریخی، فرهنگی و هنری یکی از گنجینه‌های اروپا است؛ البته این شهر جایگاه بسیار مهمی در مناسبت‌های سیاسی نیز در اختیار دارد و از اینرو، در تمامی ایام سال شاهد رفت و آمد قشرهای گوناگون مانند سیاستمدارها، دانشجویان، هنردوستان، گردشگران و ... است.

فرودگاه وین

بنابراین، فرودگاه بین المللی وین (Vienna International Airport ) یکی از پرترددترین فرودگاه‌های اروپایی به شمار می‌رود. در عین حال، این فرودگاه بزرگ‌ترین فرودگاه اتریش نیز محسوب شده و مرکز ثقل بسیاری پروازهایی از آسیا، آمریکای شمالی و آفریقا است. شاهد این ادعا آماری است که توسط مسئولان فرودگاه اعلام شده که طبق آن فرودگاه نزدیک به ۲۳.۴ میلیون نفر مسافر از طریق این فرودگاه در سال ۲۰۱۶ جابجا شده‌اند.

مشخصات فرودگاه

نوع فرودگاه: همگانی (مسافری)

کد یاتا: VIE

کد ایکائو: LOWW

ارتفاع از سطح دریا: ۱۸۳ متر

فاصله هوایی تا تهران: ۱/۳۱۹۵ کیلومتر معادل ۴ ساعت و ۷ دقیقه پرواز

پایانه‌ها

فرودگاه وین

فرودگاه وین دارای ساختمان مجزا برای پایانه‌های فرودگاهی است که به ترتیب پایانه ۱، ۲، ۳ و ۴ نام دارند که پروازهای ارزان قیمت داخلی و نیز پروازهای بین المللی از طریق آن‌‌ها انجام می‌گیرد. همچنین، این پایانه‌ها مجهز به امکانات رفاهی متعدد مانند امکانات پزشکی، سرویس مخصوص حمل و نقل افراد با محدودیت‌های جسمی و حرکتی، خدمات ویژه بسته‌بندی چمدان، هتل، سالن کنفرانس، سالن VIP، اینترنت بی‌سیم، نمازخانه، بخش اشیای گمشده، پارکینگ آنلاین و ... هستند.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه بین المللی وین در منطقه‌ای به نام شوخات (Schwechat) واقع در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی وین قرار دارد.

راه‌های دسترسی

فرودگاه وین

قطار سریع‌السیر (CAT): که در مدت ۱۶ دقیقه و بدون توقف مسافران را فارغ از اتلاف وقت در ترافیک شهری و با آرامش کامل به مرکز شهر انتقال می‌دهد.

فرودگاه وین

قطار شهری: وسیله‌ای ارزان که با آن می‌توان به راحتی می‌توان از فرودگاه به مرکز وین و برعکس تردد کرد.

فرودگاه وین

اتوبوس‌های شهری و بین المللی: که به کمک آن‌ها می‌توان به نقاط مختلف در سطح وین و نیز کشورهای همجوار اروپایی سفر کرد.

فرودگاه وین

تاکسی و لیموزین: تاکسی‌ها فرودگاه در ایستگاه تاکسی مقابل پایانه‌ها مستقر هستند؛ همچنین، برای راحتی و رفاه بیشتر می‌توان از خدمات تاکسی لیموزین فرودگاه استفاده کرد.

کرایه خودرو: به منظور راحتی بیشتر برای گردش در وین می‌توان از پیشخوان‌های مستقر در فرودگاه خودرو مورد نظر را کرایه کرد.

اطلاعات پرواز

فرودگاه وین

هواپیمایی اتریش: فرودگاه امام

ایران ایر: فرودگاه امام

مطالب مرتبط:

دیدگاه