در تابستان کم هزینه سفر کنید

بهاره غنچه
بهاره غنچه پنجشنبه، ۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
در تابستان کم هزینه سفر کنید

با فرارسیدن تابستان، فصل سفرها کوله‌بار خود را ببندید و زمانی را با خانواده به ماجراجویی بپردازید. با کجارو همراه باشید تا سفرهایی کم‌هزینه و ارزان را این تابستان تجربه کنید.

اگر از اطرافیان بپرسید که بهترین زمان برای مسافرت چه فصلی خواهد بود؟ اکثرا سفر تابستانی را انتخاب می‌کنند. تعطیلی مدارس، زیبایی چشم‌نواز طبیعت و آب‌و‌هوای گرم دلیل‌هایی قانع‌کننده و کافی برای سفر خواهند بود. هر سفری هزینه‌ی خاص خودش را می‌طلبد و این تصمیم‌ها و انتخاب‌های شما است که منجربه افزایش یا کاهش هزینه‌های شما در طول سفر می‌شود.

طبق تحقیقات انجام شده در آمریکا، در بازه زمانی روز یادبود کشته‌شدگان جنگی تا روز کارگر در این کشور، ۳۵ درصد از مردم به سفر می‌روند و این بدان معنا است که انگیزه سفر همیشه در تابستان قوت می‌گیرد.

قبل از شروع تابستان، بسیاری از مردم مدت‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند تا پول کافی و مورد نیازشان را پس‌انداز کنند تا در ماه‌های گرم سال از خانه بیرون بزنند و تجربیات جدیدی کسب کنند، اما شاید از موانع اصلی سفر نکردن‌ها، هزینه‌های بالا و ولخرجی‌ها باشد. برای داشتن یک سفر ارزان و به‌صرفه فقط کافی است کمی صبور باشید و در تصمیم‌گیری‌های خود دقت کنید. این تابستان با رعایت ۶ نکته ساده کم‌هزینه‌تر سفر کنید.

سفرتابستانی

۱- انعطاف‌پذیر باشید

منتظر تاریخ خاصی برای سفر نباشید، بار خود را زودتر از موعد تعطیلات ببنید و زودتر سفرتان را شروع کنید تا هزینه‌ی کمتری خرج کنید. در تعطیلات رسمی تقویم‌ها معمولا قیمت بلیط‌ها افزایش می‌یابد و اگر در این تعطیلات سفر کنید حتما هزینه‌ی بیشتری باید خرج کنید. برای سفر منتظر آخر هفته، پنجشنبه و جمعه‌ها نباشید که اوج شلوغی‌ها و افزایش هزینه‌ها خواهد بود. انعطاف‌پذیر باشید و یک یا دو روز زودتر حرکت کنید. تابستان تنها فصل مناسب برای سفر نیست، پاییز فصل شروع مجدد مدارس بهترین زمان برای سفر خواهد بود. اگر دنبال تجربه‌ی سفری آرام و کم‌هزینه هستید این فصل می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

استفاده از اپلیکیشن نقشه گوگل (Google Map) فراموش نشود که جاده‌های مناسب‌تر را با کمترین زمان برای رسیدن به مقصد به شما پیشنهاد می‌کند.

۲- اپلیکیشن‌های سفر را بشناسید

استفاده از اپلیکیشن‌های راهنمای سفر می‌تواند در هزینه‌های شما بسیار موثر باشد و با معرفی طیف وسیعی از گزینه‌ها به شما کمک می‌کند که انتخاب مناسب‌تر و ارزان‌تری داشته باشید.

۳- روشن‌فکر باشید

اگر اهل سفرهای اقتصادی هستید و ذاتا شخصی صرفه‌جو هستید پس سعی کنید با چالش‌های سفرتان روشن‌فکرانه برخورد کنید همیشه که نباید به مقصدهای از پیش تعیین شده سفر کرد؛ از اپلیکیشن اسکای‌اسکنر (Skyscanner) استفاده کنید تا با توجه به موقعیتان مکان‌های ارزان و مناسبی را برای سفر به شما معرفی کند که حتی به آن از قبل فکر هم نکرده‌اید. گاهی سفر به مکان‌های گردشگری نزدیک منزلتان بهتر از سفرهای بین‌المللی خواهد بود و قطعا کم‌هزینه‌تر.

سفرارزان

۴- کمی شکاک باشید

کمی سخت‌گیری و شکاکی برای سفر ارزان‌تر لازم است. پروازها، هتل‌ها و هرآنچه که در سفر به آن نیاز خواهید داشت را بررسی کنید تا بهترین گزینه را با کمترین هزینه پیدا کنید. اولین انتخاب همیشه انتخاب درستی نخواهد بود سعی کنید قیمت‌ها را باهم مقایسه کنید و بر اساس معیارهای مدنظرتان تصمیم‌گیری کنید.

بررسی وب‌سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی می‌تواند به انتخاب بهتر شما کمک کند، فقط کافی است چند دقیقه وقت بگذارید تا هزینه کمتری خرج کنید.

۵- مکان‌های جدید را برای اقامت انتخاب کنید

سعی کنید برای اقامت در طی سفر مکان‌های جدید و ارزان را انتخاب کنید حتی اگر مکان خاصی مدنظرتان هست قبل از انتخاب آن هتل‌ها، میزبان‌های محلی، وب‌سایت‌هایی هم‌چون ایر‌بی‌ان‌بی (Airbnb) را بررسی کنید تا بهترین و ارزان‌ترین مکان را پیدا کنید.

۶- زودتر از شروع تعطیلات، برای سفر برنامه‌ریزی کنید

اگر می‌خواهید در پایان تابستان سفر داشته باشید بهتر است اوایل فصل رزروهای خود را انجام دهید. اگر زودتر از موعدهای تعطیلات پرواز و هتل خود را رزرو کنید می‌توانید قبل از شلوغی‌ها بهترین گزینه را با کمترین هزینه انتخاب کنید. در شلوغی‌ها احتمالا گزینه‌های ارزان‌تر از قبل رزرو شده باشند و شما به ناچار از گزینه‌های گران‌قیمت‌تر انتخاب کنید.

اگر هنوز برای تابستان خود برنامه‌ریزی نکرده‌اید، ابتدا این ۶ راهنمایی را بخوانید و سعی کنید بهترین گزینه موجود را با کمترین هزینه برای سفر خود انتخاب کنید و با برنامه‌ریزی مناسب سفر دل‌انگیزی را تجربه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه